Ga naar inhoud

Radeon 9000 SERIES, opnieuw problemen.


Aanbevolen berichten

Heb alweer gekut met mijn Radeon 9000. als ik ongeveer 10 minuten een game speel. loopt het beeld vast, start de pc opnieuw op, en krijg ik de volgende melding, het weergavestuurprogramma kon de opbouwbewerking niet voltooien. als ik bijvoorbeeld even op internet zit, loopt de pc sneller vast, dan springt mijn beeld na 20 seconden in de 600 X 480 modus, met 4 kleuren. ben het gewoon zat en ben op zoek naar een "echte" oplossing, nieuwe chipsetdrivers helpen niet, nieuwe catalist drivers van ati werken niet. en ik verwijder als ik iets opnieuw installeer gewoon netjes de oude driver. mijn pc: AMD Athlon 1200 mhz, 384 mb sd-ram intern, 2x 20gig, en Ati radeon 9000 series, met 128mb ddr
Link naar reactie
[quote:290d719e61="vanwalsum"]Heb alweer (..) met mijn Radeon 9000. als ik ongeveer 10 minuten een game speel. loopt het beeld vast, start de pc opnieuw op, en krijg ik de volgende melding, het weergavestuurprogramma kon de opbouwbewerking niet voltooien.[/quote:290d719e61] En als je 3Dmark2001 draait? Om welke Windows versie gaat het eigenlijk. Indien Win98/Me is DirectX 8.1 geïnstalleerd? En indien WinXP is dat met SP1 of SP2? Welk merk Radeon 9000 gaat het om? Ik heb zelf ook een pc met een Radeon 9000. Het merk daarvan is Connect 3D. Ik heb zelf gewoon de 3D drivers geïnstalleerd van de bijgeleverde cd. Die zijn van 26 juni 2002. Zelfs in WinMe lijken deze (WHQL) drivers te voldoen. Ik neem aan dat andere merken ook wel een cd meeleveren.
Link naar reactie
[quote:2e5d701904="vanwalsum"] wat is 3Dmark2001? [/quote:2e5d701904] Met [url=http://www.download.com/3000-2121-5122338.html?legacy=cnet]3Dmark2001[/url] kun je de video kaart testen. [quote:2e5d701904="vanwalsum"] ik download de driver van ati.com, zal ik ze dan eens ff van www.connect3d.com downloaden? [/quote:2e5d701904] Dus je hebt ook een Connect 3D video kaart? Heb je voordat je een andere ati driver installeerde, de oude driver wel verwijderd zoals in de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=99415]FAQ[/url] vraag 6 staat beschreven?
Link naar reactie
ik heb idd gewoon de oude drivers verwijderd, heb zelfs nieuwe chipsetdrivers geinstalleerd. maar niks helpt. wat is trouwens het verschil tussen de ati kaarten? van connect3d en ga zo maar door. als ik trouwens de drivers installeer van de cd-rom, dan krijg ik een volgende melding: windows heeft een apparaat storing ontdekt... en dan krijg ik 600X480 met 4 kleuren. dus dat helpt ook niet. maar de kaart moet gewoon goed zijn, want heb hem ook wel eens maanden dat hij wel goed draait
Link naar reactie
[quote:124b918d98="vanwalsum"] ik heb idd gewoon de oude drivers verwijderd, heb zelfs nieuwe chipsetdrivers geinstalleerd. [/quote:124b918d98] Dus ook zoals in de FAQ staat met Driver Cleaner 2.7? En had je bij die ATI drivers ook de bijbehorende Control Panel? [quote:124b918d98="vanwalsum"] wat is trouwens het verschil tussen de ati kaarten? van connect3d en ga zo maar door. [/quote:124b918d98] Er zit natuurlijk verschil in de meegeleverde software. De koelers en ventilatoren zijn verschillend. In ieder geval zou deze hierbij moeten staan http://www.ati.com/support/partner/list.html [quote:124b918d98="vanwalsum"] als ik trouwens de drivers installeer van de cd-rom, dan krijg ik een volgende melding: windows heeft een apparaat storing ontdekt... en dan krijg ik 600X480 met 4 kleuren. [/quote:124b918d98] Staat er dan een uitroepteken in het apparaatbeheer? Als de ati control panel inderdaad is geïnstalleerd, dan heb je in de systeemtray een ATI icoon. Als je daar met de rechter muis knop op klikt, stond er nog iets bruikbaars bij Help en/of bij Troubleshooting?
Link naar reactie
heb nogmaals de drivers kompleet verwijdert, en opnieuw geinstalleerd. maar weer geen resultaat, de pc reageert niet, en na 20 seconden krijg ik de volgende foutmelding: Windows heeft een apparaatstoring ontdenkt, start de computer opnieuw op om de volledige functionaliteit de herstellen. en idd, als ik bijv. gta speel, houd de pc het met gemak een paar uur uit, maar als ik in wordt, internet, of gewoon in windows werk, loopt het systeem vast, heel vreemd [/img]
Link naar reactie
ik heb ergens op een ander topic gelezen dat het misschien wel kan liggen aan de voeding, te licht, heb 300watt, dit lijkt me toch wel genoeg al zeg ik het zelf. ik heb gisteren de kaart er uit gehad en schoongeblazen, en ik vind eigenlijk wel dat er een miniscul koelertje op zit, en krappe halve centimeter dik, en doorsnede van 2,5 cm. maar kan het probleem met de voeding te maken hebben?
Link naar reactie
[quote:064e81e90b="vanwalsum"] ik heb ergens op een ander topic gelezen dat het misschien wel kan liggen aan de voeding, te licht, heb 300watt, dit lijkt me toch wel genoeg al zeg ik het zelf.[/quote:064e81e90b] De Radeon 9000 die ik heb zit in een Pentium II 266 Mhz 128 MB RAM met een 235 watt voeding. Voor een Radeon 9000 zou een 300 watt voeding voldoende moeten zijn. Had je die 3Dmark2001 test al gedaan? Heeft de video kaart volgens apparaat beheer een eigen IRQ? Als de IRQ van de video kaart wordt gedeeld met de geluidskaart, kan deze beter worden geplaatst in een ander PCI slot. Als je de COMM poorten niet gebruikt, zou je deze kunnen uitschakelen in de BIOS. En had je zoals Bosje al aangaf de (CPU- en moederbord) temperaturen al gecontroleerd? Die temperaturen zou je met een programma op de cd van het moederbord, in Windows moeten kunnen aflezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...