Ga naar inhoud

MSI D.O.T uitschakelen, hoe?


Aanbevolen berichten

Nadat ik mijn nieuwe MSI FX 5700 had geinstalleerd, kwamen er gelijk twee nieuwe tabbladen in het "Eigenschappen voor Beeldscherm" venster: MSI Information en MSI Clock (waarin je de klokfrequentie van je videokaart kan aanpassen) Tevens levert MSI een nieuwe overklokkingstechnologie, die automatisch je klokfrequenties aanpast zonder dat je ergens aan hoeft te zitten. Dit leek mij wel leuk, en heb het natuurlijk gelijk ingeschakeld door op de checkbox linksonderaan het venster te klikken. Daarna moest ik een van de zes standen kiezen: 1.Private 2.Sergeant 3.Captain 4.Colonel 5.General 6.Commander. Ik heb voor stand General gekozen. Nadat ik de eerste keer de pc hiermee heb gebruikt gebeurde er niet zoveel, maar later, toen ik weer even in het tabblab "MSI Clock" ging kijken, sloot RUNDLL32.exe met een error af, en bij de 3D-klokfrequentie stond een vraagteken (?). De Memory Clock stond op 100Mhz wat zeer laag is en de 2D Clock op 50 Mhz wat al helemaal laag is... Ik wilde toen de D.O.T functie weer uitschakelen, maar de checkbox was grijs geworden en kon het dus niet meer uitzetten, maar wel een andere stand kiezen. Toen heb ik het "Eigenschappen voor Beeldscherm" venster gesloten, weer geopend en ben ik weer in het tabblad "MSI CLock" gegaan, en weer sloot RUNDLL32.exe met een error af. Ik heb nog een Utility van MSI, die je Coreclock en Memoryclock laat zien, en die zegt gewoon dat ze op 300 en 550 MHz lopen.... Het is dus echt heel erg raar allemaal, maar ik zou heel blij zijn als ik van dat D.O.T af ben en dat mijn tabbladen in het "Eigenschappen voor Beeldscherm" venster weer normaal doen.... Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast hartelijk bedankt Hier is het plaatje van het MSI Clock venster (maar bij mij staat er dus een vraagteken bij 3D Clock en loopt de 2D clock op 50 Mhz en de 3Dclock op 100 Mhz volgens dit venster. de checkbox links van de tekst "DOT enable" is bij mij dus grijs en kan ik dus niet uitschakelen.) [img:9f32f6228f]http://www.brainbox.co.kr/image/news_product/2004/01/14/msi_clock.jpg[/img:9f32f6228f] Hier is een afbeelding van het tabblad MSI Information (bij mij is het dus een FX 5700 TD 128 en staat er AGP2X en alles aangevinkt, ik kan niks veranderen, want de vinkjes gaan niet weg): [img:9f32f6228f]http://www.thg.com.tw/graphic/01q3/010713/images/msi_driver_information.gif[/img:9f32f6228f]
Link naar reactie
Laat maar ik heb het al opgelost door de nieuwe forceware driver te installeren en de oude drivers te uninstallen. Nu werkt alles weer zoals het hoort: de error van rundll32.exe is verdwenen, DOT is uit, het vraagteken heeft plaats gemaakt voor 425 Mhz en de klokfrequenties van 2D en 3D acceleraties zijn ook weer normaal: 300Mhz en 550Mhz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...