Ga naar inhoud

Videokaart defect of iets anders?


Aanbevolen berichten

Ok, ik startte vorige week donderdag mijn pc op en kreeg toen vlak voordat Windows zou moeten opstarten een blauw scherm, waarin stond dat wanneer het probleem aan zou houden mijn videokaart zou moeten worden vervangen. Herstart: Precies hetzelfde resultaat. Veilige modus werkte wel, daar resolutie op 800x600 zetten en opnieuw opstarten. Nu startte Windows WEL op, maar kreeg ik foutmelding over uitgesteldde shrijfbewerkingen naar c:\$mft en naar C:\documents & settings\ en nog een hele zooi andere welke worden aangesproken bij het opstarten. Dat duidt vervolgens weer op een defect aan de HDD, toch? Veilige modus weer, werkt het wel ! Weer opnieuw opgestart, krijg ik weer dat eerste blauwe scherm ! Tegen deze tijd hebben verschillende attributen op mijn bureaublad de theorien van Newton bevestigd en besloot ik maar over te gaan op het vervangen van de videokaart, en warempel...niks aan de hand ! Maar ja, ik heb er dus nu een GeforceTi4200 inzitten ipv een Radeon9800Pro. Kunnen bovenstaande fouten nu echt worden veroorzaakt door een defecte videokaart of was het iets anders? Ik heb nog een diagprogje laten draaien voor de HDD, maar die gaf aan dat alles goed werkte.
Link naar reactie
[quote:d5ce1f52f9="DutchVTR"]Misschien is je voeding wel aan het overlijden, hij trekt dan de 9800 pro niet meer en krijg je fouten met beeld of een andere stroomverbruiker. (Zit de extra molex bij de molex van de HD gesplit of het je een aparte molex voor de 9800pro) Die 4200 gebruikt veel minder power en dan trekt je voeding het wel.[/quote:d5ce1f52f9]Dat is het ! Dat verklaard idd de uitgestelde schrijfbewerkingen EN het weggaan van het probleem nadat ik de GeForce erin duw. Hij zat op ook op een gesplitste molex, wat stom van me dat ik daar niet naar had gekeken ! Bedankt voor de tip !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...