Ga naar inhoud

Beste kaart op het moment?


Aanbevolen berichten

Heey mensen Ik ben allemaal in krantjes en folders rond aan het kijken naar videokaarten. Sommige zijn maar €70,- en andere maar liefste €500,- of meer. Nou wilde ik eigenlijk weten welke kaart het beste is op dit moment, om bijv. doom III en farcry op te spelen. Want sommige kaarten hebben PCI-E en sommige AGP andere hebben weer 256MB andere weer 128mb en zo kun je doorgaan. Wat is nou de beste kaart? Ik ga er geen kopen, tis alleen maar om te weten :wink: Groetjes Bas
Link naar reactie
Rechtstreeks uit de faq: De beste kaart van ati: Radeon X800 XT Platinum Edition Het vlaggenschip van ATI, de snelste van alle Radeon kaarten. * R420 core * 16 Pixel pipelines * 6 Vertex processors * AGP 8x (AGP 3.0) * 256 MB GDDR3 met 256-bit geheugen bus 35,8GB/sec * Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 520/560 (1120DDR) Van nvdia: GeForce 6800 Ultra --- (400core/1100GDDR3 - 256mb - 256bits - 16 pipelines - NV40 core)
Link naar reactie
Het verschil is dat de ene van ATi is, en de andere van nVidia. VOlgens mij heeft nVidia trouwens nog een snellere, de 6800 Ultra Extreme Edition, maar die is volgens mij heeeeeel schaars. 6800 is beter is OpenGL, en de Ati zal wel beter zijn in Direct 3D. Ook heeft de 6800 PixelShader 3. Het zijn allebei topkaarten, maar je moet ze niet aanachaffen mits je CPU heel erg krachtig is. De kaarten zijn namelijk zo krachtig dat je CPU de bottleneck gaat vormen. Edit: En de 6800 Is een enorme energieslurper, de X800 series minder.
Link naar reactie
[quote:9a6e4b2664="Sliciej"]ah oke bedabkt voor je info en die nvidia gaat gewoon over agp he? enne mijn intel p4 3,0 ht kan hij hem aan?[/quote:9a6e4b2664] Hij kan hem wel aan, maar ik denk dat het verschil tussen 6800GT en 6800Ultra niet zo groot is, vanwege bottleneck verhaal. Die 6800Ultra/X800XT hebben echt een heel sterke proc nodig. denk aan A64 3400+/3500+ of hoger.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...