Ga naar inhoud

Welk TFT scherm voor gamen????


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een tft scherm dat geschikt is om de nieuwste generatie games probleemloos af te spelen. Na het lezen van een test in de [b:a872f58083]CHIP[/b:a872f58083] van september had ik eigenlijk besloten om een Iiyama Prolite E481-S te kopen. Wat blijkt nu. Iiyama heeft financiele problemen en de levering van schermen ligt op z'n gat. Wie kan mij helpen met de keuze voor een 17" of 19" TFT scherm? Ik wil eigenlijk tot zo'n 600 Euro uitgeven aan een 19", of 400 Euro aan een 17". (Het is jammer dat die NEC 1980SX zo duur is)
Link naar reactie
Je bent dus op zoek naar een monitor met een hoge refresh rate, want zulke monitoren hebben bij veel frames per seconde minder last van ghosting. Voor games zou je toch moeten kijken naar 16ms of minder, liefst 12ms. In de prijsklasses die je noemt is er denk ik geen 19" te vinden, wel een paar 17" monitoren: Samsung Syncmaster 710N (Zilver) http://www.tweakers.net/pricewatch/85445?Landfilter=Benelux BenQ FP767 12ms http://www.tweakers.net/pricewatch/76945?Landfilter=Benelux Philips 170C4FS 17" TFT zilver http://www.tweakers.net/pricewatch/67215?Landfilter=Benelux
Link naar reactie
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de responstijd het criterium was om een scherm te kunnen gebruiken voor games en afspelen van DVD, maar dat artikel in de [b:8c1017be5d]CHIP[/b:8c1017be5d] heeft met toch aan het twijfelen gebracht. Er wordt aangegeven dat de responstijd niet doorslaggevend is voor een schermkeuze met betrekking tot games. Helaas wordt niet duidelijk vertelt wat dan wel doorslaggevend is. Daarom kwam ook uit die test naar voren dat de NEC 1980SX (18 ms) en de Iiyama Prolite E481-S (23 ms) uitemate geschikt waren voor zelfs de zwaarste games.
Link naar reactie
Hmmm. Dan ben ik toch benieuwd wat CHIP verstaat onder de 'zwaarste games', want het aantal frames per seconde dat een vette videokaart tegenwoordig uitspuugt is hoger dan een 25ms scherm aan kan. Maar misschien zijn dat wel zoveel fps'sen dat het menselijk brein dat toch niet allemaal kan verwerken en de ghosting dan ook niet waarneemt?
Link naar reactie
[quote:e91e46b370="Obi-wan-kenobi"]Hmmm. Dan ben ik toch benieuwd wat CHIP verstaat onder de 'zwaarste games', want het aantal frames per seconde dat een vette videokaart tegenwoordig uitspuugt is hoger dan een 25ms scherm aan kan. Maar misschien zijn dat wel zoveel fps'sen dat het menselijk brein dat toch niet allemaal kan verwerken en de ghosting dan ook niet waarneemt?[/quote:e91e46b370] [b:e91e46b370]CHIP[/b:e91e46b370] heeft "NEED FOR SPEED UNDERGROUND", "BATTLEFIELD VIETNAM" en "UNREAL TOURNAMENT 2004" gebruikt voor hun test.
Link naar reactie
Zelf ben ik nog steeds tevreden met mijn 17" Philips 170S4 (minder dan 25ms maar hoger dan 16ms zeker ;)). Je ziet wat ghosting, maar ik heb gisteren naar een 12ms model gekeken en zag nog steeds ghosting. In hoeverre het minder was kan ik niet beoordelen. Onder het spelen valt het mij niet op. Geeft goed beeld (mooi egaal en kleuren zoals ze horen te zijn). Spellen die ik speel zijn voornamelijk UT2004 en NFS Underground. Voor 430 heb ik hem toen gekocht en ik zie hem staan voor 399 nu.
Link naar reactie
Ik speel niet zoveel (gem. 1 uur per dag / weekend wat meer), maar dan wil ik wel 100% tevreden zijn over de beeldkwaliteit. Ik ben nu een Iiyama Vision Master Pro454 gewend en het verschil met een TFT moet niet te groot worden. Ik wil echter naar een 2 beeldscherm opstelling i.v.m. mijn videobewerking (Matrox RT.X100 Xtreme Pro) en zie het niet zitten om daar 2x 19" monitor neer te zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...