Ga naar inhoud

Vage prestatie melding


Aanbevolen berichten

Ik heb voor de grap het progje EVEREST geprobeer. Ik krijg aan het eind een merkwaardige melding dat de prestaties niet optimaal zijn. Veld Waarde Chipseteigenschappen Moederbord Chipset SiS 648 Geheugeninstellingen CAS Latency (CL) 2.5T RAS To CAS Delay (tRCD) 3T RAS Precharge (tRP) 3T RAS Active Time (tRAS) 6T Geheugenslots DRAM Slot #1 512 MB (DDR SDRAM) DRAM Slot #2 512 MB (DDR SDRAM) AGP Eigenschappen AGP Versie 2.00 AGP Status Geactiveerd AGP doorvoergrootte 256 MB Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x, 8x Actuele AGP Snelheid 4x Fast-Write Ondersteund, Geactiveerd Side Band Addressing Ondersteund, Geactiveerd Chipsetfabrikant Firmanaam Silicon Integrated Systems Corporation Productinformatie http://www.sis.com/products/index.htm#chipsets Besturingssoftware download http://download.sis.com/index_step1.php Problemen en Suggesties Probleem De actuele AGP snelheid is minder dan er wordt ondersteund. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen. Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb de AGP-drivers voor mijn SiS mobo geïnstaleerd.
Link naar reactie
[quote:4b97af64f1="praatpaal"]Je chipset ondersteunt denk ik AGP 8X maar je videokaart niet en draait op 4X maar dat maakt toch geen moer uit. Het verschil tussen 8X en 4X merk je niet of nauwelijks.[/quote:4b97af64f1] Denk niet dat dat het probleem is want een GF (Ti neem ik aan) 4600 lijkt het me sterk dat die niet op agp 8X loopt, aangezien het een niet erg oude kaart is en al helemaal niet een slechte kaart.. Enne, AGP 8X is nog altijd wel 2 keer zo snel als 4X :wink:
Link naar reactie
[quote:173cb2cc2b="carlobernardini"]Denk niet dat dat het probleem is want een GF (Ti neem ik aan) 4600 lijkt het me sterk dat die niet op agp 8X loopt, aangezien het een niet erg oude kaart is en al helemaal niet een slechte kaart.. Enne, AGP 8X is nog altijd wel 2 keer zo snel als 4X :wink:[/quote:173cb2cc2b] Ja maar in de praktijk is daar vrijwel niks van te merken dat ie 'twee keer' zo snel is. Echt een probleem is dit dus niet. Is gewoon marketing praat net als dat ze mensen wijs proberen te maken dat 256 MB op low end en mainstream kaarten beter zou zijn dan 128 MB. EDIT: Een Ti 4600 ondersteunt naar mijn weten geen AGP 8X, dat is alleen voor de Ti 4800 en er is een AGP 8X versie van de Ti 4200.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...