Ga naar inhoud

Advies van de professionals gevraagd ;-)


Aanbevolen berichten

Hi, ff bijpraten :D Gisteren bij Mycom een 6800LE gekocht van Aopen voor €200,- Ondanks de negatieve verhalen die ik in diverse fora heb gelezen wilde ik toch het één en ander zelf proberen. Ik vertelde dus aan de Mycom technische man dat ik verhalen had gelezen over veel klachten over vastlopers tijdens games. Volgens hem waren die klachten nu voorbij omdat Aopen een tweede batch van deze videokaarten had geleverd aan Mycom. Naar mijn eigen ervaring is dit typisch iets voor Aopen. Ze zetten hele mooie producten op de markt maar vaak zijn ze in het begin niet erg uitgekristalliseerd. Tot nu toe heb ik alleen FarCry gespeeld met een resolutie van 1200x1024 (Ik heb nl een IIyama E431S TFT scherm). Ik wist niet wat ik zag, wat een verbetering t.ov. mijn Radeon 9500 kaartje. Ik wist niet eens dat bij de beginlevel water in de gangen aanwezig was :D Absoluut geen vastlopers gehad, maaarrrrr: Op een gegeven moment zag ik dat bij opstarten de karakters op mijn scherm raar begonnen te storen. Letters begonnen heel vreemd te vibreren of te misvormen.... Nog nooit gezien. Toen zag ik dat mijn processor op de 80 graden zat! :-? Terwijl deze normaal op de 54 graden zit :-? Middels mijn fanmate van Zalman heb ik als de bliksem de ventilator op maximun toerental gezet waarna na een uurtje het probleem verdween. Beetje vreemd allemaal. Het lijkt erop dat de videokaart mijn processor heet zat te stoken (m.a.w. mijn kast heeft niet voldoende koeling :oops: ) Ondertussen zat mijn nieuwe videokaart wel lekker als een stofzuiger te blowen als een idioot. Dat vind ik dus wel een nadeel van al dat nieuwe snelle spul, het wordt allemaal zo warm. Vandaag heb ik om die reden maar de koeling van de kaart gesloopt en deze voorzien van de nieuwe Zalman VGA koeler met dubbele heatpipe en een ventilator. Tjonge dat scheelt een stuk, dus bij deze een tip voor iedereen: [u:ab35cc4178]kopen die koeler[/u:ab35cc4178]! Het kost je wel 1,5 uur arbeid om hem te plaatsen. Nog een tip: koop voldoende pasta want die tubbetjes die Zalman erbij levert is wel erg mager. Tot zover ben ik dus tevreden over deze videokaart.
Link naar reactie
:D :D :D Ik dacht dat ik de hele koeler moest onderdompelen :D :D :D Tja, ik smeer het altijd redelijk dik er op. Ook Zalman geeft dat advies in de gebruikershandleiding. Trouwens, ik bezit geen aandelen van ze, maar ik moet toch zeggen dat ik de producten van hun kwalitatief erg goed vind. Er worden netjes reserveonderdelen meegeleverd en de handleiding is duidelijk opgezet maar alleen in het Engels (of koreaans voor de liefhebbers :P ) Trouwens ook een 400 Watt voeding van hun gekocht. Bevalt me ook erg goed en is stiller dan de 300 Watt Nexus voeding of 350 Watt Nexus voeding met 12 cm ventilator!!! Die grootte van die ventilatoren zegt helemaal niet zoveel ben ik achter gekomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...