Ga naar inhoud

koeler videokaart schoonmaken hoe ?


Aanbevolen berichten

Hoi De koeler van mijn videokaart (asus gf4 ti 4800) maakt sinds kort een ontieglijke herrie, dus pc uit mekaar kaart eruit gehaald en gestofzogen. Nu wil ik ook die wiekjes ? schoonmaken hoe kan ik dat het beste doen. Wattenstokje en water of iets anders ? Ik ga maandag de winkel even bellen om te vragen hoe moeilijk ze doen als de sticker eraf ligt om er een drupje naaimachine olie in te doen (Kan dat naaimachine olie ?) i.v.m. de garantie
Link naar reactie
[quote:51147907af="Sorella"]Hoi De koeler van mijn videokaart (asus gf4 ti 4800) maakt sinds kort een ontieglijke herrie, dus pc uit mekaar kaart eruit gehaald en gestofzogen. Nu wil ik ook die wiekjes ? schoonmaken hoe kan ik dat het beste doen. Wattenstokje en water of iets anders ? Ik ga maandag de winkel even bellen om te vragen hoe moeilijk ze doen als de sticker eraf ligt om er een drupje naaimachine olie in te doen (Kan dat naaimachine olie ?) i.v.m. de garantie[/quote:51147907af] Koeler eraf schroeven kan waarschijnlijk door gewoon wat kleine schroefjes los te draaien. En dan met bv een scheerborsteltje te fanbladen schoonmaken. Dit ontstoffen hielp trouwens bij mij niet om de geluidsproductie omlaag te halen... smeren niet met naaimachine olie ivm verharsen. Er stonden alternatieven in de FAQ...
Link naar reactie
[quote:f6e7544a29="Sorella"]Ontstoffen heeft dus niet geholpen :( maandag maar even smeermiddel halen na de winkel gebeld te hebben :)[/quote:f6e7544a29] Het beste is om gewoon een nieuwe koeler kalen. Het klinkt natuurlijk erg lomp, maar als ie begint te ratelen, is dat vast niet voor niks zo. Met naaimachineolie verleng je het proces eigenlijk. Dus eigenlijk is het het beste om een nieuwe koeler te halen.
Link naar reactie
Heb de winkel gebeld en maandag stuur ik de kaart naar ze op. Olie in de as doen vonden ze geen goed idee voor het geval het niet zou helpen maar dan zou ik wel mijn garantie kwijt zijn. Hoop alleen dat de leenkaart die ze opsturen geschikt is voor cod. Dus dat wordt een paar weken zonder goede videokaart zitten. Tnx voor alle reacties tot zover. P.s. deze kaart wordt niet meer geproduceerd dus hoop ik stiekem op een betere :)
Link naar reactie
[quote:0f5c56290d="Sorella"]Heb de winkel gebeld en maandag stuur ik de kaart naar ze op. Olie in de as doen vonden ze geen goed idee voor het geval het niet zou helpen maar dan zou ik wel mijn garantie kwijt zijn. Hoop alleen dat de leenkaart die ze opsturen geschikt is voor cod. Dus dat wordt een paar weken zonder goede videokaart zitten. Tnx voor alle reacties tot zover. P.s. deze kaart wordt niet meer geproduceerd dus hoop ik stiekem op een betere :)[/quote:0f5c56290d] Waarschijnlijk vervangen ze gewoon de koelr ofzo. indien ze je je een nieuwe kaart moeten geven moeten ze een product geven dat minimaal net zo snel is. Dus je moet je niet laten afzetten.
Link naar reactie
zijn de verzendkosten voor jouw?? Zoja, dan zou ik hem niet opsturen, maar zelf een cooler kopen en hem erop zetten. Als nieuwe kaart zul je waarschijnlijk geen betere krijgen, maar als ze zelf een andere koeler erop zetten en je alleen de kosten van de cooler moet betalen of helemaal niets, dan gewoon doen. Een nieuwe vga cooler plaatsen is trouwens een fluitje van een cent... koelpasta smeren, koeler erop en vastzetten en klaar :D
Link naar reactie
[quote:d3395628c4="Kaz'Duzar"]zijn de verzendkosten voor jouw?? Zoja, dan zou ik hem niet opsturen, maar zelf een cooler kopen en hem erop zetten. Als nieuwe kaart zul je waarschijnlijk geen betere krijgen, maar als ze zelf een andere koeler erop zetten en je alleen de kosten van de cooler moet betalen of helemaal niets, dan gewoon doen. Een nieuwe vga cooler plaatsen is trouwens een fluitje van een cent... koelpasta smeren, koeler erop en vastzetten en klaar :D[/quote:d3395628c4] Hm daar zeg je me wat. De verzendkosten zijn voor mij. Maandag ga ik eens kijken hoeveel een koeler kost en asus even bellen of ze mij kunnen/willen vertellen of ze er een nieuwe koeler opzetten. En als de kaart stuk gaat binnen de garantie kan ik altijd weer de oude koeler terug plaatsen, zegels worden toch niet verbroken ?
Link naar reactie
[quote:a38aea8b66="Juggernaut"][quote:a38aea8b66="DutchVTR"]Spuitbusje perslucht?? Dat hebben ze in elke redelijke electro shop, dat gebruikte ik altijd voor de fannetjes, en nu voor mijn WC radiator[/quote:a38aea8b66]Lol, zoek ik anders nog steeds![/quote:a38aea8b66] http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/section.do?masterGroupCode=MIS&productGroupCode=CLE er zijn er vast nog veel meer zaken die dat hebben...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...