Ga naar inhoud

Doom 3 en Radeon X800 XT


Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

met mijn systeem heb ik: 2148 frames rendered in 73,2 seconds=29.3fps.... [edit]toen ik hem voor de 2e keer draaide had ik 38 fps 8)[/edit] dit is zonder die speciale drivers (kan ik niet gebruiken want ik heb omega drivers) maar met humus fix....een naturlijk geen x800pro maar een radeon 9500 @ 9700pro :D ik vind dit dan toch wel een goede score :)
Link naar reactie
Als je zelf een demo wil maken. start een multiplayer game als server. als het gestart is type je in de consol record demo Knal een beetje in de rondte en doe na een minuut ofzo stoprecording (in de consol) Sluit nu het level af en ga terug naar het mainmenu. Daar kun je in de consol dan timedemo demo000.demo ingeven. Wil je meerdere demo's opnemen dan moet je even de demo000.demo renamen naar bijvoorbeeld reactor.demo Als je dan het spel weer start type je in de consol timedemo reactor
Link naar reactie
[quote:ffbca45c00="Slashhead"]ik denk dat het met alle ATI kaarten moet werken.[/quote:ffbca45c00] Allemaal oud nieuws: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=824306#824306 http://www.ati.com/support/infobase/4547.html Was al een maand geleden bekend deze driver. tevens werkt het niet met alle videokaarten, diverse testen hebben uitgewezen dat slechts de X800 en X800XT prestatie winst behalen met de Catalyst 4.9 drivers. de oudere Radeon kaarten boeken nauwelijks winst in Doom III met deze Cat 4.9 drivers. Voor het testen van videokaarten voor Computer! totaal draai ik de test 4x, de eerste tel ik niet mee en de van 3 overige testen neem ik het gemiddelde. de resultaten wijken nogal af namelijk
Link naar reactie
[quote:6c86cc6c67="Red Dragon"] Voor het testen van videokaarten voor Computer! totaal draai ik de test 4x, de eerste tel ik niet mee en de van 3 overige testen neem ik het gemiddelde. de resultaten wijken nogal af namelijk[/quote:6c86cc6c67] Wat is de gemiddelde fps die je haalt? Zorg ervoor dat je rond de 40 zit en niet echt ver eronder, liever hoger. Dat heeft namelijk niet zo'n zin. Een Radeon 9600XT Easy Model (9600XT VPU op non XT memory 500/200) draai ik bijvoorbeeld in 640x480 Low Quality. Deze draait in mijn drie verschillende demo's resp. 49, 55 en 61 fps. Ik test de spellen alleen in een speelbare setting, anders heeft het testen geen zin.
Link naar reactie
Ok mijn resultaten: Doom III 1024x768 High detail GeForce 6800: 66,7 GeForce 6800GT: 66,8 GeForce 6800Ultra: 67,7 Radeon X800pro: 61,2 Radeon X800XT PE: 66,2 ATI met Catalyst 4.9 drivers nVidia met ForceWare 61.77 drivers. Pentium 4 3ghz 1024mb geheugen. reden dat er zo weinig verschil tussen zit is dat de CPU de bottleneck is. Zonder Humus fix overigens, gewoon standaard Doom III instalatie.
Link naar reactie
scheelt weinig maar toch vreemde verschillen, vooral bij de ati, de XT van slashhead is sneller, maar de pro is langzamer, vind ik vreemd. (maar ja, wat is 3 of 4 fps dat valt binnen de meetfout marge?) Zelfde drivers gebruikt neem ik aan? conclussie:een p4-3ghz haalt niet het maximale uit je videokaart in doom3 en een ultra of een XT PE is daarom overkill (tenminste op deze resolutie, 1280*1024 zal het wel iets anders zijn)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...