Ga naar inhoud

ATI Radeon 9600pro


Aanbevolen berichten

Na wat benchmarks hebben te bekeken, kom ik er met mij zelf over uit dat de ATI Radeon 9600pro een goede keuze is voor mij in ivm mijn budget. Nu heb ik deze op treakers.net/Pricewatch gevonden: http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_24_195&products_id=1731.com Hij kost €112,-. Maar als ik op Google naar het merk + productnaam zoek kom ik op deze pagina: http://www.maxpert.nl/p604.html .. Wat is er 'Light' aan dan, en moet ik deze kaart nu wel kopen? Mvg,
Link naar reactie
Dat is een versie die langzamer geheugen heeft dan de normale versie, je moet een versie hebbe die deze specificaties heeft: Radeon 9600 PRO * RV350 core * 4 Pixel pipelines * 2 Vertex processors * AGP 8x (AGP 3.0) * 128mb met 128-bit geheugen bus 9.6GB/sec * Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 400/300 (600DDR) zoals je ziet is bij die kaart die je aan gaf de geheugensnelheid 200 mhz lager. EDIT: wat is je budget precies? voor 127 eurie zie ik een echte 9600 pro
Link naar reactie
Je kan de technische specs op de website van PEAK vinden: http://www.peakhardware.com/products/index.aspx?productName=Radeon%209600%20Pro%20128/256mb# [list:943850a913] Radeon 9600 Pro 128/256mb Welcome to the Microsoft® DirectX® 9.0 universe with an unprecedented combination of power, longevity and cinematic quality imagery. With its quad-pipe architecture and Microsoft® DirectX® optimized features, the RADEON™ 9600 Series of visual processors delivers maximum programmability and entertainment value to the most devoted gamer and casual enthusiast alike. Main product features: RADEON™ 9600 PRO Chipset 4 pixel pipelines 400 MHz RAMDAC AGP 8X/4X interface DVI-I / TV-Out / D-Sub DirectX 9.0/OpenGL support Chipset RADEON 9600PRO Support Memory/Memory Bus Width 128MB DDR SDRAM or 256MB DDR SDRAM 128 bit Core/Memory 400 MHz / 400 MHz Bus AGP 4X/8X Connectors VGA TV-out (S-VIDEO connector) DVI Connector [/list:u:943850a913] Niks mis met die specs, het geheugen draait zelfs op een hogere snelheid dan de standaard 300mhz die de 9600PRO hoort te hebben, niets light aan dus. Als je wilt weten hoe dat zit met dat light zou ik even een maitlje sturen naar Maxpert.
Link naar reactie
Dat is al de DDR snelheid RD.... De standaard PRO kaart is 400/600ddr, dit is een PRO core met NON PRO geheugen als ik het goed heb. Een paar fabrikanten doen dit om goekoper te zijn als de "normale" pro kaartjes volgens mij. Correct me if i'm wrong. Het is allemaal nogal vaag (kan me niet voorstellen dat je voor MINDER geld geheugen krijgt dat snelller is dan het geheugen van een 9800pro...)
Link naar reactie
[quote:62449a4e16="R-bin"] EDIT: wat is je budget precies? voor 127 eurie zie ik een echte 9600 pro[/quote:62449a4e16]ja, mn budget voor videokaart komt niet boven de 130. [size=9:62449a4e16]Ik wil nl. een beetje leuke pc in elkaar zetten voor ong. 1000 euro's. like een amd64 3000+ met 786 mb ram.[/size:62449a4e16] maar waar zag je die dan? of zijn er nog goede alternatieven? en dan de vraag waar ik het het meest met smacht naar het antwoord wacht: kan ik die videokaart van "Pc Zaak" kopen zonder een kat in de zak te halen?
Link naar reactie
Nou zonder een kat in de zak... hij is opzich wel voordelig zoals RD zegt maar zo rap als een echte 9600 pro is het niet. Hier had ik die vandaan: http://www.tweakers.net/pricewatch/58105?Landfilter=Benelux Heb je al besloten wat voor een processor mobo en geheugen je wil? Anders kan je daar misschien voor ook wel ff een topic over openen, er zijn genoeg mensen die dan met de eisen die je er aan stelt een pc kunne samenstellen. Dan kan er ook gegeken worden hoeveel je over hou voor een videokaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...