Ga naar inhoud

Geforce 2 GTS 32 MB || Fannetje maakt lawaai


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb ff laatst een wat oudere Geforce 2 GTS 32 MB in een PC hier gemonteerd, alleen het enige wat niet goed is aan deze kaart is dat de fan een ontzettend lawaai maakt. Ik heb dat ding al schoon gemaakt(geen stof meer) alleen hij blijft lawaai maken. Is het mogelijk om dit fannetje eraf te halen, of moettie er echt op zitten? Of kan ik daarvoor nog een nieuwe kopen ofzo en/of een extra koeler plaatsen? Want de kaart zelf is verder nog helemaal goed! Greetz, Jurire
Link naar reactie
Ja hoor, het fannetje kan er gemakkelijk af :P Als je een nieuwe fan erop wilt zetten (en dit is beslist noodzakelijk bij deze kaart) dan moet je een los fankitje kopen en monteren. Kijk voor een geschikt setje maar eens hier:[url]www.titan-cd.com/english/product.asp?model_no=TTC-CUV2AB/RHS(DIY)[/url] Dit is een prima koeler voor een redelijke prijs, ik heb 'm op computerbeurzen zien liggen voor om en de nabij de €12. Bovendien past 'ie zonder problemen op jouw kaart, want ik heb een jaar geleden hetzelfde gedaan omdat ik ook zo'n kaart had. De montage is eenvoudig, alles wat je nodig hebt zit er bij geleverd. Groetjes van Jan Willem :P
Link naar reactie
OP een Geforce2 GTS zou ik niet een cooler van 12 euro erop zetten. die kaart kan vast passief gekoeld worden. Wat je zou kunnen doen is er een oud 486/P1 heatsink erop zetten. Deze kun je wel gratis krijgen. Wat ik eerst zou doen is de oude fan smeren. Hoe je dit moet doen heb ik in de FAQ uitgelegd... (die van OC, moederborden, procs, koeling...)
Link naar reactie
Oke, bedankt allen..Ik zal nog wel eens even kijken.. Over de optie die Kaz'Duzar noemt over de heatsink moet ik nog ff allemala bekijken :o Ik kan namelijk nog wel een videokaartje installeren enzo, maar je moet bij mij niet te moeilijk gaan doen...Dus dat moet ik dan nog even uitzoeken. Is het misschien dan nog niet een nog beter idee om gewoon ergens een tweedehands kaartje vandaan te halen / een nieuwe te kopen voor 40 euro ofzo? Naja, ik kijk nog wel ff... En @Noepzor, jij hebt dus de koeler erafgehaald en er een heatsink opgezet als ik dat dus goed begrijp? Greetz, Jurrie
Link naar reactie
Oke, danku.. Ik weet nog net het verschil tussen een heatsink en een ventilator, maar wist niet dat het metalen ding eronder ook een heatsink was.. Maar nu wel..allen bedankt:) Ik haal die fan er wel af, en als het fout gaat koop ik wel een goedkoop nieuw kaartje...Maar zon vaart zal het wel niet lopen, want zo intensief wordt die PC niet meer gebruikt Bedankt...als er weer wat fout/niet goed gaat dan meld ik me weer:) Jurrie
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...