Ga naar inhoud

Connect3D Radeon functioneert niet goed op AGP8x


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, ik heb een Connect3D Ati Radeon 9200SE 128MB DDR SDRAM. Nu zit ik eigenlijk met een klein probleempje (nou probleempje tis maar hoe je ut ziet ;))... Als ik een game ga spelen op AGP8x , dan loopt hij om de haverklap vast (Beeld Bevriest...)... en geluid hangt ook. Echter , op AGP4x draait alles lekker zonder freeze's enzo. Wil dit zeggen dat mijn VGA aan het afsterven o.i.d is? Alvast Bedankt.
Link naar reactie
[quote:98a9b6f162="Computerfreakje"]Als ik een game ga spelen op AGP8x , dan loopt hij om de haverklap vast (Beeld Bevriest...)... en geluid hangt ook. Echter , op AGP4x draait alles lekker zonder freeze's enzo. Wil dit zeggen dat mijn VGA aan het afsterven o.i.d is?[/quote:98a9b6f162]Nee, dat wil alleen zeggen dat het op de een of andere manier niet lekker werkt op AGP 8X (is het toevallig een AGP2.0 slot op je KT600 bord?). Gelukkig voor jou zit er ongeveer 0% performance winst (want dat was vast de insteek) tussen AGP 4X en 8X, dus je moet 'm fijn terugzetten op AGP 4X. En voortaan beter de FAQ lezen, want daar staat een groot deel van het verhaal gewoon in: [quote:98a9b6f162]# Wat is het verschil in snelheid tussen AGP 1x, 2x, 4x en 8x? De Theoretische AGP specificaties zijn: * AGP1x 32-bit (AGP 1.0) 66mhz / 264 MB/sec (3.3volt) * AGP2x 32-bit (AGP 1.0) 133mhz / 528 MB/sec (3.3volt) * AGP4x 32-bit (AGP 2.0) 266mhz / 1.06 GB/sec (1.5 / 3.3volt) * AGP8x 32-bit (AGP 3.0) 533mhz / 2.12 GB/sec (1.5 volt) Ter vergelijking de opvolger van AGP8x: PCI-Express 16x 4GB/sec data verkeer in beide richtingen Op dit moment zijn er weinig games en andere toepassingen die AGP goed benutten (op 3D visualization/CAD software na), bij de huidige games heeft het zo goed als geen invloed of u nu AGP 8x of AGP 2x gebruikt. AGP 8x is dus zeker geen reden om uw pc up te graden met een AGP 8x moederbord en AGP8x videokaart. U kunt het thuis zelf controleren, test met 3dmark2001se/ ‘03 of AGP 2x (of 4x) wat uitmaakt vergeleken met AGP 4x (of 8x). Het verschil tussen beide is hooguit een paar punten. Meer informatie betreffende deze vraag kunt u hier lezen # Kan een AGP8x kaart op mijn moederbord welke slechts AGP4x (of AGP 1x/2x) ondersteunt? Een AGP8x (AGP 3.0) kaart kan zonder problemen in moederbord wat AGP4x (AGP 2.0 ) ondersteund, de kaart loop dan op AGP4x snelheid ipv AGP8x, echter zoals je hierboven kan lezen is dat niet erg. AGP 1x/2x moederborden zijn AGP 1.0 moederborden, deze werken wel met AGP4x (AGP 2.0) maar niet altijd met AGP 3.0 (AGP 8x) videokaarten. In sommige gevallen is het wel mogelijk om een AGP8x kaart in een AGP 1.0 (1x/2x) moederbord aan de praat te krijgen maar er zit altijd een risico aan dat het niet werkt. Op deze Russische site een overzicht van de kaarten die zouden moeten werken in AGP 1.0 sloten: LET OP!. Het Computer! Totaal Forum is niet aansprakelijk te stellen als het niet werkt. # Ik heb een moederbord welke een 1,5volt kaart vereist, welke kaarten komen in aanmerking? In principe alle AGP4x en AGP8x kaarten (de AGP 2.0 en 3.0 kaarten). Deze ondersteunen de 1,5volt die uw moederbord vereist. AGP1x en 2x kaarten (de AGP 1.0 kaarten) NIET. # Ik heb een moederbord + grafische kaart welke beiden AGP8x ondersteunen toch staat er bij mij AGP4x (of PCI), hoe krijg ik AGP8x? Zorg dat u de AGP rate in uw Bios op AGP8x heeft staan en zorg dat u drivers voor uw moederbord hebt geïnstalleerd, Kijk op de website van uw moederbord fabrikant voor de laatste moederbord/chipset drivers. [/quote:98a9b6f162] http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99415 [edit]Ik zie zojuist dat je Mobo officieel AGP 8X zou moeten ondersteunen. In dat geval heb je dus gewoon een beetje pech. Ga anders Asus mailen met een bug-fix request voor je BIOS. Of bellen met Connect3D...
Link naar reactie
[quote:9967980f20="Computerfreakje"]het ligt niet aan mijn bord die is verders goed.[/quote:9967980f20]En dat baseer je op....? Dat het mobo verder prima functioneerd, sluit niet uit dat een mogelijke BIOS fout roet in het eten gooit wat betreft dat AGP 8X verhaal.[quote:9967980f20]ik ben bang dat 't aan mn vga ligt... indien dat , ga ik sparen voor een andere... ik heb hem bij paradigit gekocht , zal ik die ff bellen?[/quote:9967980f20]Ben bang dat... Dat ding werkt toch gewoon prima in AGP 4X. Nogmaals - voor de duidelijkheid - er zit zo goed als geen performance winst tussen 4X en 8X. Waar maak je je dus druk om? Paradigit kan daar ook niks mee, want die kaart is officieel niet persé stuk. Maar goed, als jij denkt dat dat wat oplost moet je ze vooral bellen.
Link naar reactie
[quote:fbd843d5c8="double_V"]Waarom stel je een vraag en luister(lees) cq reageer je dan niet op de mensen die je willen helpen? :o :-? Rare monoloog zo..[/quote:fbd843d5c8] probeer het toch : Lijkt me aan je merk kaart te liggen : de driver test zelf als ie op AGP8x kan, en zet hem op 4. Geen verschil, dus lekker spelen. Waarom kaart : ik heb ook een A7V600 maar dan een 9600XT en die draait gewoon op AGP8x
Link naar reactie
[quote:59c24ee36c="Computerfreakje"][quote:59c24ee36c="double_V"]@bosje: leuk geprobeerd :( @computerfreakje: Waarom wil je perse je kaart op 8xAGP hebben?[/quote:59c24ee36c]ik ga ff kijken met mn intern geheugen. waarom op agp8x ? gewooon , vindt ik fijner,[/quote:59c24ee36c] Waarom vind je dit fijner? als je geen goeie reden kan geven doe ik deze onzinnige topic op slot namelijk, dus denk er goed over na wat je zegt.
Link naar reactie
[quote:94aef39132="Computerfreakje"]Ik vindt het fijner , omdat ik vaak met 3D Modelleer programma's werk (als 3DsMax 5 , Maya 6) en daar merk je het gewoon goed bij.[/quote:94aef39132] sorry hoor maar dit is gewoon Bullshit.. 3dmodelleer programma's draaien met een 9200SE :o Denk je dat ik idioot ben of zo. :x Je kaart is veel te langzaam daarvoor om verschil te merken tussen AGP4x en AGP8x in die programma's Om dat verschil te merken heb je toch echt een zwaardere videokaart nodig. Weet je wat jij moet doen als je AGP8x zo belangrijk vind, je hele systeem opnieuw instaleren en als dat niet helpt met je pc naar de winkel gaan waar je de onderdelen hebt gekocht en het probleem voorlegen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...