Ga naar inhoud

Asus 6800GE of ......... X800Pro


Aanbevolen berichten

hi, ik had gedacht dat ik vandaag eindelijk mijn PoV 6800GT zou krijgen en toen ik vanmorgen naar de winkel belde vertelde zei mij dat ze de kaart nog niet binnen hadden en dit kan weer es lang gaan duren, maar ik ben niet meer van plan te wachten dus ik ga morgen in duitsland shoppen. 8) Maar nou kom ik [b:3cdc2b95d5]misschien[/b:3cdc2b95d5] voor moeilijke keuzes te staan. Als ik aan een 6800GT kan komen koop ik die zonder twijfel, maar als die niet op voorraad is kijk ik een klein trapje lager en daar ben ik aan het twijfelen tussen een X800Pro (merk maakt niet veel uit, maar de HIS ICEQ II is wel een relaxete kaart :P ) Of de Asus V9999 6800 GE. Bij die laatste even wat uitleg: dit is een geforce 6800 NON ULTRA, [b:3cdc2b95d5]maar[/b:3cdc2b95d5] hij heeft wel 256MB GDDR3 geheugen lopende op 1Ghz, verder loopt de core op dezelfde snelheid als die van de GT, het enige verschil met de GT is het aantal pipelines (maar dat is natuurlijk wel een belangrijk verschil). Dus ik zou graag willen weten welke van de 2 ik moet kiezen als ik niet aan een 6800GT kan komen. P.S. Graag snel reageren want ik ga morgenvroeg naar duitsland. BVD, HT
Link naar reactie
Ja ik weet zelf ook dat de 6800GT een stuk beter is dan die andere 2 optie's, maar ik heb alle online-shops bezocht die ik kon vinden en overal staan lange levertijden. Misschien dat ik in duitsland wel geluk heb maar ik ga in ieder geval niet meer dingen bestellen want ik zit nu al 3 maanden zonder eigen computer terwijl er op mijn kamer (voor mijn doen) een pracht machine staat die helemaal compleet is op de videokaart na. :( En XFX is het enige merk wat ik niet koop, omdat ik zelf daarmee slechte ervaringen heb gehad en ik heb van mensen op andere forums gehoord da die XFX'en van de nieuwe generatie nvidia's nogal wat fouten hebben. (vraag me niet om de details want die weet ik niet).
Link naar reactie
Ik heb zelf juist erg goeie ervaringen met XFX maar dat zal wel niet veel invloed op je hebben ;) Tja, XFX is zo'n beetje de enige die goed leverbaar is. Is MSI niet al een beetje leverbaar? de 6800 namelijk wel. Ik zou toch echt proberen de 6800GT te bemachtigen, in zijn prijsklasse de beste keuze. Als het echt niet lukt dan de X800 PRO ViVO, en deze flashen naar een 16 pipe versie.
Link naar reactie
[quote:108a2c9615="Red Dragon"]Ik heb zelf juist erg goeie ervaringen met XFX maar dat zal wel niet veel invloed op je hebben ;) [/quote:108a2c9615]Over het algemeen neem ik graag dingen aan van mensen die weten waar ze over praten. En in jou geval dus ook... en het kan best zo zijn dat xfx niet slecht is maar na mn eigen ervaring ga ik niet voor veel geld een "gokje doen" De non ultra van msi is inderdaad geen probleem, overigens ook niet van andere merken maar de gt versie wel! Misschien dat ik een Albatron 6800GT kan bemachtigen, ik wacht in spanning af. :)
Link naar reactie
Ik weet niet wat je slechte ervaringen zijn met XFX, maar in princiepe zijn al die 6800GT kaarten gelijk, ze zijn allemaal het referentie ontwerp. XFX gebruikt zelfs de standaard cooler van nVidia met een sticker erop. Als de XFX 6800GT niet goed zou wezen dan zou de hele 6800GT lijn niet goed moeten wezen (ok ok, ik generaliseer nu heel erg ;) ) Dat je veel klachten hoort op diverse forums komt denk ik omdat XFX een van de weinigen is die de 6800GT gewoon kunnen leveren. andere merken hebben in Nederland nog nauwelijks een GT verkocht dus daar hoor je niets over.
Link naar reactie
Ik ben vanmorgen naar verschillende winkels geweest en nergens hadden ze een 6800GT. En ik ben toen gegaan voor de 6800GE van Asus voor 399 euries. Voor dat jullie nu allemaal over me heen vallen wat ik wel niet voor een idioot ben dat ik GE koop want dit is geen GT... zi mn startpost... ik weet wat het verschil is :P De V9999 6800GE is een 6800 non ultra met een mooie tuning! Wat ik gek vind is dat op de doos staat dat deze kaart [b:4c4862a6ff]wel[/b:4c4862a6ff] 16 pipelines heeft?! :-? Iemand enig idee hoe ik dit kan controlleren (ik had hem ook gekocht als 12 pipelines op de doos had gestaan hoor :wink: ). Binnekort laat ik wel weten wat de prestatie's van deze kaart zijn.
Link naar reactie
[quote:f5406bf3c1="royzwiers"]maar ze moegen toch niet op de doos zetten 16 pipelines terwijl er maar 12 inzitten of zie ik dat nou verkeerd? dat zou het zelfde zijn als de alberthein op z'n eierdozen zet: 12 eieren en dat er maar 10 in zouden zitten[/quote:f5406bf3c1] Dat deden ze ook wel eens met bv de Radeon9200se. Daar staat op sommige dozen ook gewoon 9200 op terwijl het een 9200se is.. :-? Met de 9600se en 9800se netzo..
Link naar reactie
[quote:e7a9561870="HardTrance"][quote:e7a9561870]Maar Hardtrance wist dat het er maar 12 waren.[/quote:e7a9561870]Zo is dat. :wink: Ik heb ff met mn nieuwe systeempje met alles op defaults benchmarks gedaan en dit zijn de resultaten: [url]http://service.futuremark.com/compare?2k1=8076268[/url] [url]http://service.futuremark.com/compare?2k3=3012141[/url][/quote:e7a9561870] Hmm is die 3dmark2001se score niet een btje aan de lage kant? Of ligt dat aan mij? :roll: je haalt namelijk nog niet eens 3x zoveel punten als ik met mn 9200se... :-?
Link naar reactie
[quote:3db7db1806="sdh"][quote:3db7db1806="HardTrance"][quote:3db7db1806]Maar Hardtrance wist dat het er maar 12 waren.[/quote:3db7db1806]Zo is dat. :wink: Ik heb ff met mn nieuwe systeempje met alles op defaults benchmarks gedaan en dit zijn de resultaten: [url]http://service.futuremark.com/compare?2k1=8076268[/url] [url]http://service.futuremark.com/compare?2k3=3012141[/url][/quote:3db7db1806] Hmm is die 3dmark2001se score niet een btje aan de lage kant? Of ligt dat aan mij? :roll: je haalt namelijk nog niet eens 3x zoveel punten als ik met mn 9200se... :-?[/quote:3db7db1806]Ik run zoals gezegd nog op defaults en dit betekent dan ook dat de FSB 133MHZ is i.pv. 200MHZ (400Mhz effectief) dus ja de 3dmark 2001 score is nog niet hoog... maar dit weekend moet ik minimaal de 20.000 halen!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...