Ga naar inhoud

Water in monitor :'(


Aanbevolen berichten

Hi all, Na een fikse regenbui gisteravond is er een kleine hoeveelheid water in mijn monitor terecht gekomen. Nu geeft de monitor geen beeld meer maar het 'aan lampje' brandt wel. Na wat frutselen aan de kabels kreeg ik heel even een of ander grijs streep beeld en toen geen beeld meer. Ik durf mijn monitor nu niet meer aan te zetten, joost mag weten wat er gebeurd. Wat moet ik doen? Ik heb de fohn er even opgezet maar ik durf em nou niet aan te zetten. Kan dat kwaad? Alvast bedankt, GamerNeo
Link naar reactie
[quote:af4d4cdf46="sdh"]Ik zal hem als ik jou was eerst nog ff een paar uur goed laten drogen. Ik denk dat je het dan wel weer ff proberen kan. Als er nog garantie op je monitor zit zou ik daar achteraan gaan, maar dan moet je de monitor niet meer aanzetten.[/quote:af4d4cdf46] Maar kan er wat fout gaan als ik em aanzet...ontploffen ofzo, weet ik veel, ik vin van die monitors maar enge dingen. Owjah, misschien ook nog handig om te vermelden dat het een CRT is, geen TFT :wink:
Link naar reactie
[quote:5490befa30="GamerNeo"][quote:5490befa30="sdh"]Ik zal hem als ik jou was eerst nog ff een paar uur goed laten drogen. Ik denk dat je het dan wel weer ff proberen kan. Als er nog garantie op je monitor zit zou ik daar achteraan gaan, maar dan moet je de monitor niet meer aanzetten.[/quote:5490befa30] Maar kan er wat fout gaan als ik em aanzet...ontploffen ofzo, weet ik veel, ik vin van die monitors maar enge dingen. Owjah, misschien ook nog handig om te vermelden dat het een CRT is, geen TFT :wink:[/quote:5490befa30] Nou ik denk niet dat ie onploft, maar water en elektriciteit gaan niet goed samen dus er kan wel kortsluiting in je monitor onstaan.
Link naar reactie
[quote:49883a5c99="sdh"][quote:49883a5c99="GamerNeo"][quote:49883a5c99="sdh"]Ik zal hem als ik jou was eerst nog ff een paar uur goed laten drogen. Ik denk dat je het dan wel weer ff proberen kan. Als er nog garantie op je monitor zit zou ik daar achteraan gaan, maar dan moet je de monitor niet meer aanzetten.[/quote:49883a5c99] Maar kan er wat fout gaan als ik em aanzet...ontploffen ofzo, weet ik veel, ik vin van die monitors maar enge dingen. Owjah, misschien ook nog handig om te vermelden dat het een CRT is, geen TFT :wink:[/quote:49883a5c99] Nou ik denk niet dat ie onploft, maar water en elektriciteit gaan niet goed samen dus er kan wel kortsluiting in je monitor onstaan.[/quote:49883a5c99] Oww naja, hijs nou tog al verrot :P
Link naar reactie
[quote:684f6df0b6="Captain_Kansloos"][quote:684f6df0b6="GamerNeo"]Na een fikse regenbui gisteravond is er een kleine hoeveelheid water in mijn monitor terecht gekomen.[/quote:684f6df0b6]Was je tent lek? 8) Stond de monitor aan toen er water in liep en zo ja, viel ie toen meteen uit?[/quote:684f6df0b6] Nee hij was uit, ik zat beneden TV te kijken en toen hoorde ik het gieten, dus dee ik me raam ff dicht, sommige dingen waren een beetje nat, ook me monitor dus daar heb ik een doekje overheen gehaald, erg veel water is erg volgens mij niet ingevallen, een paar druppies op ze meest
Link naar reactie
Het zal een gok zijn. Ik heb hetzelfde gehad (aanboord van het schip waar ik op zat: lekkage) tot 2x toe. Zowiezo goed laten drogen. Als je er stroom op zet haal je voor de zekerheid je PC ff uit de groep. Klapt de zekering er niet dan met PC proberen. Bij mij ging het na de lekkage 1 keer goed, op een vervormde streep onderin het beeld na, de 2e maal was t definitief afgelopen met de monitor. Ik zal voor je duimen.
Link naar reactie
Gewoon goed laten drogen, en als het echt maar een paar druppels water zijn kan het geen kwaad. Laat hem gewoon voor alle zekerheid minstens 24 uur uit. Daarna het liefst testen op een ouwe, afthanse afgeschreven bak, dus niet op je goeie computer. De fohn zou ik er niet opzetten. want die dingen kunnen nogal warm worden en er zit nogal wat kunststof in die monitor. Staks gaan er dingen smelten of zo. Heb je geen ventilator, die je in je kamer zet? Dan waait het lekker door. Succes.....(en laat ons weten of de oerknal heeft plaatsgevonden) 8)
Link naar reactie
[quote:0d5720e4f6="GamerNeo"][quote:0d5720e4f6="sdh"][quote:0d5720e4f6="GamerNeo"]:D :D :D HIJ WERKT WEER :D :D :D[/quote:0d5720e4f6] Mooi zo.. :D 8) Mareh de volgende keer zou ik je monitor ff wat verder bij het raam vandaan zetten met zulks weer.. :wink:[/quote:0d5720e4f6] Jep, kheb me bureau verplaatst ;)[/quote:0d5720e4f6]Of een hoes om je monitor doen , als je hem niet gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...