Ga naar inhoud

MSI FX5700ultra TD 128Mb


Aanbevolen berichten

Hoi, Ja een slepend probleem, bij tijd en wijle knalt(zonder geluid) de video er uit, belasting onafhankelijk ! Opeens een zwart scherm en opnieuw opstarten, al tig verwijzingen gehad van de crash service ,allemaal een beetje vaag en verwijzend naar de videodriver. Maar de storing is videodriver onafhankelijk, wat de nodige drivers geprobeerd.Nu een uurtje geleden onder het surfen weer een zwart scherm en opstarten. Nu geeft crash service aan dat de CPU een hardware failure heeft ontdekt en de boel heeft afgesloten, ook nog iets van de videokaart is in een oneindige loop terecht gekomen tijdens een crash gisteren net na een schone installatie. Nu heeft de kaart DDR2 geheugen met op de chips van die gouden warmte wisselaars, op de onderzijde grote en bovenop wat kleinere. De onderste zitten stevig tegen de ddr2 tjes maar bovenop zitten ze naar mijn idee nogal losjes, bij aanraken wiebelen ze een beetje. Onder en boven zitten ze samen met hetzelfde pennetje vast. Is hier nu sprake van een constructie fout ? Mijn vermoeden is dat de bovenste DDR2`s de storing veroorzaken? Ik heb nog ongeveer twee maanden garantie, wat is wijsheid ,terugsturen naar de leverancier (Gistron) of direct contact opnemen met MSI ? Ben niet bang om zelf wat te doen maar dan moet ik wel weten wat?
Link naar reactie
Ik heb die kaart (alleen non ultra, kga wel de ultra versie kopen) ook en hij draait zonder problemen. Wat ik je aanraad is het D.O.T systeem uit te zetten (kan in het msi control panel tab bij beeldschermeigenschappen) want dat gaf mij ook problemen. Installeer niet de laatste forceware driver maar de standaard cd driver, met de laatste forceware had ik op windows xp beetje problemen. als je hem hebt overgeclocked, klok hem terug. Ben benieuwd!
Link naar reactie
[quote:ef7f5b8b42="Vandread"] De werking van geheugenkoelblokjes is minimaal en zal hoogstwaarschijnlijk niets met je probleem te maken hebben.[/quote:ef7f5b8b42] DDR2 en GDDR3 word een stuk warmer dan normaal DDR geheugen, heatsinks zijn daar best nuttig bij. Ik zou de kaart gewoon eerst even testen in een andere pc als je die mogelijkheid hebt zoals ik al eerder opmerkte.
Link naar reactie
Andere PC is even niet voorhanden, jammer, daar gaan nu wel een paar dagen overheen. De DDR s met de lage koelribben boven op de kaart voelen wel warm aan, beneden voel ik geen warmte, je zou bijna zeggen dat de hoge koelribben op de chips beter aan de bovenkant kunnen zitten. Ben nu aan het uitzoeken of WinSys.(exe) van invloed is op de probleempjes, VBWinSys en WinSys staan namelijk resp in de progfiles van MSI live update 3 en de setupfiles van Nvidia v 6177(MSI versie) ? en dat vind ik toch een beetje verdacht.
Link naar reactie
Ik geloof dat nu 90% van het probleem is opgelost als er geen schade is aan de DDR2 chipjes. Het temperatuurverschil van de koelblokjes boven en beneden heeft mij aan het denken gezet. Koud koelblok ,geen koeling zou kunnen. Heb de koelblokken in een woeste bui gedemonteerd en wat bleek, de koude koelblokken onder op de kaart hadden bijna in druppelvorm nog de koelpasta er op en bij de bovenste koelblokken was de koelpasta wel over de chip en koelblok uitgedrukt. De oorzaak ligt bij de boeren die de kaart hebben afgemonteerd, op de verende pennetjes die door de onderste koelblokken waren gestoken zaten witte plastic ringen met een borst erop die het koelblok netjes op afstand hielden van de chip. Hoop nu dat de storingen niet meer voorkomen en doe je kast pas dicht als alle koelblokjes een beetje warm zijn ! P.S. De koelblokjes heb ik voorlopig maar met bouten en moeren gemonteerd !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...