Ga naar inhoud

Aanschaf moderne grafische kaart zinvol??


Aanbevolen berichten

Heb een Asus P4T-E moederbord met Intel 850 chipset en socket 478 P4 processor op 1500 mhz en 256 Mb Rimm (Rambus) geheugen en een Creative Geforce 4 TI4200 grafische kaart. Mijn mobo ondersteunt max. AGP 4x. Is het zinvol om de grafische kaart te vervangen door een moderne kaart zoals de Geforce 6800, de ATI X800 of ATI 9800 Pro?? Ik overweeg eventueel om tweedehands op te waarderen naar een P4 op 2600mhz en 512 Mb.
Link naar reactie
uit de FAQ: [b:3ed9b33a2d]Kan een AGP8x kaart op mijn moederbord welke slechts AGP4x (of AGP 1x/2x) ondersteunt? [/b:3ed9b33a2d] Een AGP8x (AGP 3.0) kaart kan zonder problemen in moederbord wat AGP4x (AGP 2.0 ) ondersteund, de kaart loop dan op AGP4x snelheid ipv AGP8x, echter zoals je hierboven kan lezen is dat niet erg. AGP 1x/2x moederborden zijn AGP 1.0 moederborden, deze werken wel met AGP4x (AGP 2.0) maar niet altijd met AGP 3.0 (AGP 8x) videokaarten. In sommige gevallen is het wel mogelijk om een AGP8x kaart in een AGP 1.0 (1x/2x) moederbord aan de praat te krijgen maar er zit altijd een risico aan dat het niet werkt. Op deze Russische site een overzicht van de kaarten die zouden moeten werken in AGP 1.0 sloten: LET OP!. Het Computer! Totaal Forum is niet aansprakelijk te stellen als het niet werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...