Ga naar inhoud

Wat is je favoriete merk Grafische Chip fabrikant?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:a0445e096c="GamerNeo"]Nvidia drivers zijn gewoon stabieler.[/quote:a0445e096c] Dat is al tijden niet meer zo, de drivers van ATI zijn kwalitatief net zo goed as die van nVidia [quote:a0445e096c] Ook hebben veel spellen speciale opties voor Nvidia kaarten [/quote:a0445e096c] O ja, is dat zo? geef eens een voorbeeld. [Edit] Het moest inderdaad net zo goed zijn ipv niet zo goed, thnx
Link naar reactie
Och OpenGL ... welke gek gebruikt dat nog tegenwoordig op het Windows-platform ? En dan nog is de 'extra' prestatie die zo'n kaart heeft voor mij niet interessant genoeg. Een gat van 10-20 fps op een gemiddelde dat ruim boven de 30 fps vind ik geen reden om me druk te maken over de 'extra' snelheid. Vooral omdat zulke gemiddelden toch maar uit benchmarks komen en tijdens het werkelijke gebruik als sneeuw voor de zon verdwijnen ... // -- De 'beste' fabrikant is voor mij een combinatie van een goede snelle kaart en een 'underdog'. Toen ik de vorige keer een upgrade nodig had/vond waren zowel nVidia als Ati snel genoeg. Aangezien Ati de 'underdog' was en toch een kaart had die goed genoeg was heb ik toen voor Ati gekozen. Dus als straks een 'onbekend' merk met een redelijk snelle opvolger komt die kan concurerren met de toppers van nVidia & Ati dan weet ik al bijna zeker dat ik over zal stappen. nVidia heeft wat mij betreft zo vaak de boel proberen te besodemieteren (en ze blijven maar op dat randje dansen) dat ik er absoluut geen zin in heb om daar ooit nog iets van te kopen zo lang er een fatsoenlijk alternatief is.
Link naar reactie
nVidia is inderdaad sneller in OpenGL, maar dat is heel wat anders dan dat [i:2beb6c453f]"veel spellen speciale opties voor Nvidia kaarten"[/i:2beb6c453f] heeft. Ik vind persoonlijk het argument niet echt sterk, omdat nVidia sneller in OpenGL gaat je voorkeur naar nVidia uit. ATI is weer sneller in veel DirectX 9.0 games... Ik blijf erbij dat ik geen voorkeur heb, nVidia heeft voordelen (OpenGL e.d.) en ATI ook, (sterk in DirectX 9) beide fabrikanten maken gewoon top kaarten. Ik heb dan het geluk dat ik na mijn vakantie een X800XT PE in mijn ene systeem heb en een 6800 Ultra in mijn andere systeem... 8) Hoef ik die moeilijke keuze tussen deze 2 fabriekanten teminste niet te maken ;)
Link naar reactie
[quote:f4e089290a="Red Dragon"]nVidia is inderdaad sneller in OpenGL, maar dat is heel wat anders dan dat [i:f4e089290a]"veel spellen speciale opties voor Nvidia kaarten"[/i:f4e089290a] heeft. Ik vind persoonlijk het argument niet echt sterk, omdat nVidia sneller in OpenGL gaat je voorkeur naar nVidia uit. ATI is weer sneller in veel DirectX 9.0 games... Ik blijf erbij dat ik geen voorkeur heb, nVidia heeft voordelen (OpenGL e.d.) en ATI ook, (sterk in DirectX 9) beide fabrikanten maken gewoon top kaarten. Ik heb dan het geluk dat ik na mijn vakantie een X800XT PE in mijn ene systeem heb en een 6800 Ultra in mijn andere systeem... 8) Hoef ik die moeilijke keuze tussen deze 2 fabriekanten teminste niet te maken ;)[/quote:f4e089290a] Teeeeering jantje fretje, heb je geld teveel :lol: Ik zou graag van je willen horen welke jíj nou uiteindelijk de beste vind 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...