Ga naar inhoud

Wat is je favoriete merk Grafische Chip fabrikant?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@ Vandread en Interficior Ik weet zo voldoende, bedankt, ik heb maar een keer een nVidia cooler eraf gehaald, zat nVidia kaarten gehad alleen met een ti 4200 van een kennis een Zalman cooler erop gezet, kan me niet herinneren dat er een heatsink op zat. Al de andere kaarten van nVidia die ik in handen heb ik nooit de coolers van af gehaald en bij de foto's op internet was me nooit opgevallen dat er een heatsink op zat. weer wat geleerd. Nu kunnen we verder weer on-topic gaan :)
Link naar reactie
Na enig beraad ben ik ook voor geen voorkeur gegaan. Ik neigde erg naar ATI, maar de laatste tijd is Nvida ook weer erg goed bezig. Ik was wat huiverig voor Nvidia geworden met hun driver-problemen die ze langere tijd hebben gehad. Ik vind het ook een mooie ontwikkeling dat beide bedrijven elkaar steeds verder opstuwen qua prestaties en nieuwe modellen. Door de snelle introducties kan je nu een mid-range kaart (9800pro) hebben die een half jaar geleden (nog geen eens) top of the line was. Prima ontwikkeling voor mij en natuurlijk ook voor freaks :D als RD die elke week een nieuwe kopen :lol: :wink:
Link naar reactie
toch ''geen voorkeur'' heb tijden nvidia gedraaid (ti300 en ti4200) en toen echt leuke tijden beleefd. toen ook niet echt bekend met ATi, echter na de afgelopen jaren waarin ATI echt groter is geworden en toch superieur is geworden ligt mijn gevoel ook op dat merk. heb nu al tijden een 9700 pro (daarvoor gewone 9700) en hier heb ik toch ook veel plezier aan gehad... echter is het tegenwoordig weer om en om, ene keer is ATI sneller, andere keer zet Nvidia een betere prestatie neer. moet strak een nieuwe videokaart, maar is nog helemaal open wat het gaat worden (ATI of nvidia)
Link naar reactie
Ik heb op Ati gestemd als ik mag kiezen neem ik toch een Ati kaart i.p.v. een nVidia Omdat de cooling van en nVidia nogal een joekel van een ding is, waardoor je weer een PCI slot mist. En dat is vooral jammer als je een moederbord hebt met één PCI Express 1x slot dat daar nou net onderzit. Oké je hebt al moederborden met twee PCI Express 1x sloten maar het blijft altijd jammer van je PCI slot waar je toch voor hebt betaald. Terwijl een Ati een gewone afmeting heeft. Qua prestaties heb ik geen reden om nVidia of Ati te kiezen. Het blijft toch dicht bij elkaar. Ik heb trouwens geen ervaring met nieuwe Ati en nVidia kaarten. Ik heb nu een Ati Readon 7000 (64 MB) Ja de rest van mijn systeem is ook hopeloos verouderd. en daar zal voorlopig nog weinig verandering in komen.
Link naar reactie
nVidia. Mijn eerste nVidia kaart was een TNT en toen waren de drivers en ondersteuning bij games al goed. Heb daarna eigenlijk alleen nog maar nVidia kaarten gehad (geforce 2mx, geforce 4mx, geforce 4ti 4200). Voor mij geeft nVidia de doorslag omdat ze (vooral vroeger) betere driver ondersteuning hadden dan ATI. Mijn volgende kaart wordt een 6600GT of 6800GT.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...