Ga naar inhoud

Wat is je favoriete merk Grafische Chip fabrikant?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:ce183a81ee="Anthony"] Nog even een ander punt... op het gebied van drivers vind ik ATi veel sterker... Wat vinden jullie?[/quote:ce183a81ee] Voordeel van ATI is dat ze elke maand nieuwe drivers uitbrengen, dit is een erg sterk punt van hun. Aan de andere kant nVidia doet misschien wel langer over het uitbrengen van nieuwe drivers echter zie je vaak dat nieuwe drivers een enorme preformance winst opleveren bij nieuwe generatie kaarten. Kwaliteit van de drivers zijn anno 2004 beiden erg goed. nVidia en ATI werken sterk aan stabiele drivers met veel bug-fixes. Dat is in het verleden vooral bij ATI wel anders geweest.
Link naar reactie
[quote:051e980226="Anthony"]Waar heb jij die vandaan? :o :wink: [/quote:051e980226] van een of andere gozer die dure videokaarten laat zien en ze even later sloopt ;) waarom vind je die 6800gt eigenlijk een "best buy" vind em nogal prijzig als je hem met de vorige volgens jou "best buy"s vergelijkt (2 keer zo duur.... een best buy hoort meer bij een budget dan andersom :P voor een kaart van 200 euro hoef je geen compromis te sluiten... voor 400+ euro vaak wel ;)) al met al vind ik de argumenten hier trouwens niet echt sterk "nooit nv gehad dus ati" "nieuwere nv was sneller als oudere ati" :P Jammer eigenlijk dat er maar zo weinig grote players zijn op de gpu markt trouwens: als ik een favoriet moest kiezen is het 3dfx omdat die de 3d gpu markt in een stroomversnelling hebben gebracht :)
Link naar reactie
Probeer jij als 3e opkomende gigant je maar eens te mengen in de OEM en retail markt op een slechte economie waar men toch wel af gaat op een beetje goede naam ;) Je hebt dus een hoop te bewijzen... dat lukt nu echt niet meer 1 2 3 ATi en nVidia domineren de markt en ik zie daar eerlijk gezegt geen verandering in komen de eerste 3 tot 5 jaar.
Link naar reactie
Ik heb voor nVidia gekozen, omdat ik daar zelf toch wel een beter gevoel bij heb. Uiteraard zou ik ook voor de beste prijs/prestatieverhoudingskaart gaan, zoals nu, maar als bijvoorbeeld een ATi en nVidia kart hetzelfde zouden kosten, en hetzelfde zouden presteren, zou ik toch voor de nVidia gaan, mede inderdaad zoals Ruudfeen al aangaf om de betere Linux-drivers, maar ook bijvoorbeeld die heatspreader is wel fijn bij het vervangen van coolers. Je ziet wel weer inderdaad dat eerst nVidia, en dan ATi. Netzoals bij Intel, daar ben ik geen fan van, maar ik moet toegeven dat zij wel met de innovatie komen, zoals de Heatspreader, en nu weer met die nieuwe pinnetjes, zoals dat handige koelblokbevestigingsysteem enzo. Voor die kwaliteit betaal je dus meer.
Link naar reactie
[quote:3072487881="Red Dragon"]@Interficior Zit dat op alle nvidia kaarten tegenwoordig? is voor het eerst dat ik het zie, ik dacht dat men gewoon een core direct onder de cooler had.[/quote:3072487881] Dit is een 5900XT, op een 5900 zit ie ook. Ik zal nog wel even verder googlen naar 5600 cores en 5200's. OP 6800 series zitten ze dacht ik ook. Edit: 5600 Ultra is voorzien. Edit: 5200 ook Edit: GF 4 series ook
Link naar reactie
[quote:66807a441d="Red Dragon"]@Interficior Zit dat op alle nvidia kaarten tegenwoordig? is voor het eerst dat ik het zie, ik dacht dat men gewoon een core direct onder de cooler had.[/quote:66807a441d] zat iig op alle kaarten... gf2,4,fx ( bij oudere kaarten leken ze op zo'n zwarte northbridge "package") bij ati bij de 9xxx reeks niet correct me if i'm wrong :) edit... hmz wrong :P volges mij is bij die gf2 et echt de hele chip? http://www.comprice.ru/device/3000_2/chip.jpg hmm edit2: ohnee hoeft niet... kan nog steeds gewoon package zijn
Link naar reactie
[quote:d62b957d2a="Vandread"][quote:d62b957d2a="Red Dragon"]@Interficior Zit dat op alle nvidia kaarten tegenwoordig? is voor het eerst dat ik het zie, ik dacht dat men gewoon een core direct onder de cooler had.[/quote:d62b957d2a] zat iig op alle kaarten... gf2,4,fx ( bij oudere kaarten leken ze op zo'n zwarte northbridge "package") bij ati bij de 9xxx reeks niet correct me if i'm wrong :)[/quote:d62b957d2a] Wat ik zo heb gegoogled hadden ze iig allemaal wel, en inderdaad die zwarte SB/NB package ja. Bij Google/images gewoon zoeken op bijvoorbeeld 5600 Core, of GeForce 4 Core. :) Maar ik denk dat we beter ontopic kunnen gaan? Of behoort dit nog tot ontopic?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...