Ga naar inhoud

Wat is je favoriete merk Grafische Chip fabrikant?


Aanbevolen berichten

Hier een Poll met de vraag wat je favoriete merk is voor wat betreft de GPU. Dus niet Asus, Gigabyte, Leadtek of Club-3d maar de fabrikant van de GPU, zoals ATI en nVidia. [color=red:2b094b9026]Als je de Poll hebt ingevult geef dan in een Post weer waarom je tot je keuze bent gekomen. [/color:2b094b9026] Off-topic en onzinnige post worden verwijderd. Ook hier geld weer, blijf realistisch en redelijk, dus geen Flame war hier. Met vriendelijke groet, Red Dragon
Link naar reactie
  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo, ik ben de eerste. Kheb op ATI gestemd. :) Ati is mijn favoriet omdat ze in mijn ogen veel eerlijker zijn; Nvidia betaalt bv game-ontwikkelaars om die games voor hun kaarten te optimaliseren. Doet Ati vast ook wel, maar met Nvidia merk ik dat heel erg. Verder heb ik voor Ati gekozen, omdat ik er gewoon goede ervaringen mee heb, dat had ik met verschillende Nvidia-kaarten wat minder...
Link naar reactie
Ik heb zelf gekozen voor: "geen voorkeur" Ik heb zelf totaal geen voorkeur voor een bepaald merk, ik heb erg veel videokaarten in mijn pc gehad van voornamelijk ATI en nVidia. Momenteel heb ik een ATI Radeon X800XT PE in mijn pc maar een GeForce 6800 Ultra zou ik ook niet erg vinden. Mijn voorkeur licht nu bij de X800XT PE maar niet bij ATI zelf. Wat voor mij geld is dat ik het snelste wil zonder dat ik moet inbinden op beeldkwaliteit. Wat voor merk het dan is maakt mij dan niet uit.
Link naar reactie
ik heb voor ATI gestemd omdat ik problemen had met me vorige videokaart(met de drivers voornamelijk) en met de ATI die ik nu heb, heb ik nergens last van. edit: owja en de ati drivers, vindt ik makkelijker in gebruik dan die van Nvidia. kweet niet hoe het met de force ware drivers zit. is misschien al veranderd maar dat weet ik niet.
Link naar reactie
Ik heb ook op "geen voorkeur" gestemt. Het is moeilijk kiezen tussen ATI en nVidia, de rest valt voor mij sowieso af. Ik heb nu een nVidia, de GeForce FX 5900XT omdat de prijs/kwaliteit verhouding zo goed was, anders zou ik denk ik ATI hebben gekozen omdat die betere beeldkwaliteit levert (hoewel dat bij de nieuwe generatie kaarten gewoon gelijk is had ik gelezen) en omdat ATI minder stroom verbruikt/heet wordt, blijkt uit het feit dat de GeForce 6800 zo'n krachtige voeding nodig heeft en dat idee had ik ook al.[quote:505973afbe="Ruudfeen"]Ik heb geen voorkeur. Voor meerdere valt wat te zeggen, maar op dit moment zou ik voor een nVidia gaan omdat die beter Linux drivers hebben. [/quote:505973afbe]nVidia was ook eerder dan ATI met 64bit-drivers voor het AMD platform, dus drivers zou een reden kunnen zijn om voor nVidia te gaan. Ik heb zelf nl. in tegenstelling tot watcher46 geen problemen met nVidia drivers, ook het gebruiksgemak van nVidia drivers vindt ik prima. Owja, één opmerking: ik krijg bij het installeren van ForceWare 61.77 (WindowsXP) wél (onterecht) een compatibiliteits waarschuwing terwijl ie toch WHQL is. :roll:
Link naar reactie
Na er wat over nagedacht te hebben heb ik tog maar gekozen voor "Geen voorkeur". Eerst was ik van plan om voor ATI te gaan omdat ik die in me pc heb en toen de tijd voor dat geld zeker de beste kaart was die je kon kopen en omdat toen de 9800 pro nog de snelste kaart was ATI gewoon de snelste kaarten had. Ook het feit wat hier al eerder was gezegd met het sponsoren van een game en je bepaalde effecten niet kan zien als je geen nvidia kaart heb werkte mee in die gedachte. Maar als ik nu een nieuwe videokaart zou gaan kopen of als ik een nieuwe pc ga kopen dan zou ik simpel weg gaan voor de snelste kaart voor het bedrag wat ik wil uitgeven aan een videokaart dus daarom heb ik tog maar "Geen voorkeur" gekozen.
Link naar reactie
Radeon 9800PRO vind zeer zeker wel een best buy. Best buy is prijs/kwaliteits verhouding. voor 200 Euro heb je een dijk van een kaart die absoluut niet verouderd is. Daarmee is de Radeon 9800 in het midden segment op dit moment de Beste keuze. In het hoge Segment heb je de 6800GT. Ben het dus absoluut niet eens dat ATI onder doet aan nVidia qua "best Buy" kaarten. Het rijdje 9500pro/9700/9800PRO staat net zo vast als het rijdje Ti4200/FX5900XT/6800GT. Stuk voor stuk snelle kaarten voor een scherpe prijs in hun tijd en segment. Ik kijk dan naar de laatste paar jaren, ATI is er dan net zo sterk in als nVidia.
Link naar reactie
Nogmaals... ik heb het niet over de beste prijs/kwaliteitskaart! Ik heb het over de 'best buy' beperkt binnen 1 generatie... de R9800PRO is geen eerlijke vergelijking tov de X800 en GF6800 serie... binnen deze generatie is de GF6800GT gewoon de 'best buy' 1 Generatie terug was dat de 5900XT (was toen der tijd goedkoper dan de R9800PRO) 2 Gernaties terug was dat de Ti4200 And so on... Je moet dus even terug de tijd in gaan en de prijzen van toen in gedachten houden...
Link naar reactie
Hier verschillen we dan van mening, ik ontken het gegeven niet dat die kaarten die jij opnoemt sterk zijn qua prijs/kwaliteit, daar ben ik het zeker mee eens. Ik ben alleen van mening dat ATI net zo goed dergelijk kaarten in heeft en heeft gehad. Voor mij dus geen reden om nVidia boven een ander merk te prefereren. Overigens boeien mij de Best-buy kaarten niet, ik ga meestal voor de slechste prijs kwalitiets verhouding, de snelste en duurste kaarten ;) :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...