Ga naar inhoud

Sapphire Radeon 9800 Pro Fan "stuk"


Aanbevolen berichten

Hallo heb een vraagje over deze videokaart. Me fan is waarschijnelijk stuk hij draait niet. Maar nou zat ik te denken. Ik weet niet of het tegenwoordig overal standaard zo is maar je moet bij deze videokaart een extra stroomkabel op aansluiten. Op me voeding zit zo'n "speciale" kabel met een blauwe connector waarop staat voor HDD en VGA. Die heb ik uiteraard voor gebruikt voor me videokaart. Maar nou zat ik te denken misschien is die kaduk waardoor me fan geen stroom krijgt om te draaien. Kan ik dan zo'n normale voeding kabel met gewone witte connector van waar je de Cdrom HDD voor gebruikt voor mijn videokaart gebruiken. Want de connector lijkt me precies hetzelfde alleen een andere kleur. Zit maar wat te denken hoor misschien heeft het er niks mee te maken, is het een iedee of is die gewoon echt stuk. Persoonlijk vindt ik dat ding erg zwaar draait. Dus mijn eerst ingeving is dat die stuk is. Of dat die gewoon geen stroom krijgt ofzo Alvast bedankt,
Link naar reactie
[quote:e73ed5783b="Long John"]als de fan van de gpu geen toerental doorgeeft wrkt de kaart dus niet. gewoon even een andere fam monteren en de boel zal weer draaien als vanouds.[/quote:e73ed5783b] maar wat ik eigelijk wilde weten is van dat extra stroom kabel wat aangesloten moet worden of het daar aan kan liggen of gebruikt die dat stroom daar niet voor. Anders zou ik zo'n andere stroom kabeltje pakken, als dat kan. Ik bedoel ik ga niet gelijk een andere fan monteren als die bijv niet gewoon eens voldoende stroom krijgt. Ik zie het in die manier. Als het daar niet aan zou kunnen liggen dan kan ik idd verder kijken.
Link naar reactie
[quote:65dc0b89ce="Amaltheus"]Zit niet gewoon dat kleine stekkertje van de fan een beetje los.... Heb dat met een parhelia mee gemaakt. Ik daar stennis zitten schoppen in die zaak waar ik hem had gekocht en die vent rommelt aan dat stekkertje en voila .... hij deed het weer[/quote:65dc0b89ce] ik heb daar al mee zitten rommelen met dat stekkertje hellaas geen resulataat gehad. :cry:
Link naar reactie
Nou ik heb het ook geprobeerd met dat "witte connector" maar dus ook geen resultaat... die "blauwe connector" werkte ook in me hdd dus daar ligt het niet aan niet van dat ik een nieuwe kaart krijg en gewoon aan iets anders gelegen heeft. en jah ik heb nog garantie (zaterdags gekocht) :x dus dat wordt idd ruilen. maar wilde eerst zeker weten van dat het niet aan dat zou kunnen liggen. misschien klein vraagje waarom hebben ze zoveel moeite gedaan om een connector blauw te maken met extra bescherming om de kabel etc. als een gewone ook werkt. dacht dat het extra power gaf ofzo daarom vroeg ik het hier maar. Bedankt voor de reacties
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...