Ga naar inhoud

ATI Radeon 9600XT of ATI Radeon 9800Pro?


Aanbevolen berichten

Hey allemaal, ik wou graag een nieuwe videokaart kope voor rond 200euro iets meer en minder mag.. me keuze bestaat uit Sapphire ATI Radeon 9600XT 256mb DDR, Sapphire ATI Radeon 9800Pro 128mb DDR en ASUS V9570TD8X GF4 FX5700 256mb DDR... ik wil het voornamelijk gebruike voor online games zoals Far Cry en Joint OPerations: Thypoon Rising met dit systeem: Moederbord: - CPU Type: AMD Athlon XP, 1466MHz 1700+ (palomino) - Moederbordnaam: MSI MS-6511 - Moederbord Chipset: VIAVT8365A ProSavage KM133A - Systeemgeheugen: 256 MB (PC133 SDRAM) Videokaart: - NVIDIA GeForce 2 MX/MX 400 (64MB) Monitor: - NEC A727 Packard Bell Geluidskaart: - VIA AC’97 Audio Controller Harde Schijf: - WDC 60gb Besturingssysteem: - Windows XP Home Edition Ik denk persoonlijk zelf dat het ook verstandig is om extra werkgeheuge te kope.. dus dan heb ik 512mb sdram.. alvast bedankt voor jullie advieze! Groetjes, SoNiC
Link naar reactie
Ik denk idd dat je beter eerst 256mb erbij kan kopen. kost zo rond de 40euro dacht ik. Voor de overige 160euro zou ik dan kijken naar een 9600XT of misschien een 2de hands 9800PRO. Je moet er wel om denken dat je bij de 9600XT 128MB i.p.v 256mb neemt. de 256mb versies zijn namelijk trager dan de 128mb's..
Link naar reactie
Als je de beste videokaart wil die je daar opnoem (en voor 200 euro) dan kan je het beste de 9800 pro kopen, goeie kaart die er voor zorgt dat je de spellen met het hoogste detail kan spelen. Meer geheugen lijkt me inderdaad ook een goed idee. De rest van je systeem is niet zo snel maar wel snel genoeg om niet de remmende factor te worden denk ik.
Link naar reactie
Oke hartstikke bedankt tot nu toe, ik denk zelf ook persoonlijk dat het beter is om gelijk 512mb sdram erin te kwakke maar kan iemand me vertelle watvoor merk dat moet zijn want ik kocht vorig jaar in polen :P 256mb sdram en die paste niet in die tandjes :P. Oohja maar in principe voor de toekomst is het tog beter om een ATI Radeon 9600XT 256mb DDR te hebben dan een ATI Radeon 9800Pro die maar 128mb DDR heeft? en trouwens waar kan ik de goedkoopste ATI Radeon 9800Pro vinde... want ik heb de goedkoopste gezien voor 240euro.. vin ik wel btje veel :( Alvast bedankt! Groetjes, SoNiC :)
Link naar reactie
het aantal mb's zegt niet alles voor de huidige games en de resoluties die die 9600XT prima kan trekken is 128mb meer als voldoende. de 256mb hebben alleen een beetje nut bij de allernieuwste kaarten die 400+ euro kosten met 256mb erbij en een 9600xt bereik je meer dan met een 9800pro en dan 256ram, dan is je geheugen de bottleneck, je pc moet de hele tijd swappen (je hardeschijf gebruiken als extra ram, maar dit is zeeer traag vergeleken met je echte ram)
Link naar reactie
[quote:5f6f6d6a25="SoNiC03"]Kan iemand ook zien met die gegevens tot hoe ver ik me processor kan uitbreide? want ik denk tog dat upgrade tog goedkoper is dan een nieuwe pc :D (als je meer gegevens nodig heb dan moe je t ff zegge) bijvoorbaat dank! Groetjes, SoNiC[/quote:5f6f6d6a25] Aan de chipset van je mobo te zien kan er maximaal een Athlon XP 2400+ in (of de 2600+ met 266mhz FSB maar die is heel moeilijk te krijgen) :wink:
Link naar reactie
[quote:c4ca6bc108="SoNiC03"]Oke hartstikke bedankt tot nu toe, ik denk zelf ook persoonlijk dat het beter is om gelijk 512mb sdram erin te kwakke maar kan iemand me vertelle watvoor merk dat moet zijn want ik kocht vorig jaar in polen :P 256mb sdram en die paste niet in die tandjes :P. Oohja maar in principe voor de toekomst is het tog beter om een ATI Radeon 9600XT 256mb DDR te hebben dan een ATI Radeon 9800Pro die maar 128mb DDR heeft? en trouwens waar kan ik de goedkoopste ATI Radeon 9800Pro vinde... want ik heb de goedkoopste gezien voor 240euro.. vin ik wel btje veel :( Alvast bedankt! Groetjes, SoNiC :)[/quote:c4ca6bc108]voor de toekomst is een 9800 pro met 128 MBabsoluut VEEEL beter als een 9600XT met 256MB. Die MB's zeggen niks, de 9800 pro is gewoon een veel snellere kaart! en die is overigens voor 195 euro te krijgen. kijk maar even op www.tweakers.net/pricewatch
Link naar reactie
[quote:e44663e724]voor de toekomst is een 9800 pro met 128 MBabsoluut VEEEL beter als een 9600XT met 256MB. Die MB's zeggen niks, de 9800 pro is gewoon een veel snellere kaart! en die is overigens voor 195 euro te krijgen. kijk maar even op www.tweakers.net/pricewatch[/quote:e44663e724]De 9800 Pro is niet veel sneller dan de 9600 XT, bovendien is de sapphire 9600 XT makkelijk over te clocken en valt dit zelfs onder de garantie als je dit met een bijgeleverd programmaatje doet (als je de retail versie hebt). Ik ga zelf ook binnenkort een Sapphire Atlantis 9600 XT 256 MB kopen en het geheugen overclocken naar 700mhz en de GPU naar 550, wat binnen de garantielimiet valt :D dan lijkt het me een geweldige kaart kan niet wachten tot ik hem heb. Ook vind ik het een voordeel dat deze kaart zijn stroom via het mobo krijgt en niet via een molex connector. Ik ken mensen die Far Cry met de hoogste settings makkelijk kunnen spelen op deze 9600 XT, dus het is echt een prima kaartje. De prijs-kwaliteit verhouding is ook prima bij deze kaart dus... Alleen ja nieuw geheugen is aan te raden, de stap van 256 naar 512 is heel groot en duidelijk merkbaar, ook zou ik de CPU inderdaad upgraden maar dat zou ik als laatste doen, denk dat de videokaart en RAM stukken meer effect zullen hebben. Succes ermee in ieder geval! Ik wou dat ik mijn 9600 XT al had... :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...