Ga naar inhoud

Beeld doet gaar


Aanbevolen berichten

Tijdens mijn vakantie is mij computer in een andere kast gezet (zie onderschrift). Nu wilde ik ff UT2004 gaan spelen, maar het lijkt er op dat meteen het eerste nVidia teken geinplodeert is. ook in windows zijn sommige pictogrammen doorhaald met een roze streep. Ik dacht eerst dat het aan de drivers lag, maar als ik nieuwe drivers erop zet blijft het probleem. Heb ik echter geen drivers geïnstalleerd zijn alle picogrammen gewoon normaal..... wie weet wat dit kan zijn, kan het misschien ook aan Windows liggen of is het een hardware probleem
Link naar reactie
lijkt me dat je ergens iets goed verkeerd heb gedaan met je videokaart.. heb je niet per ongeluk iets koelpasta naast de GPU core gemorst? wat voor videokaart hebben we het hier over, en is het naar jouw idee dan ontstaan na het plaatsen van die zalmann heatsink... heb dit ook gehad, echter was mijn watercooling gaan lekken precies boven op mijn core, toen kreeg ik ook soortgelijke beelden. je kan evt eens proberen de zalman eraf halen, en zien of hij het wel weer goed doet met de originele cooler.
Link naar reactie
het is gebeurt nadat hij verbouwd is(alles in nieuwe kast geplaatst, en andere CPU koeler... de zalman cnps7000a geloof ik, dat ronde, kopere ding), de koeler zat er al vanaf de vorige HCC dagen op... het is denk ik door het schudden in de auto of zo gebeurt.... het is een 9800PRO en dit alles omdat me pa wou dat de compu bij de helpdesk van zijn werk gemaakt zou worden.... drm mocht ik ut zelf niet doen :evil: :evil:
Link naar reactie
ik ga denk ik eerst de zalman er af halen, en er dan weer op doen, en als dat niet helpt sparen voor een X800XT... @turbulence: hoe is dat afgelopen met je videokaart ??? (miss btje domme vraag, maar toch) /edit is er misschien een programma om het geheugen van de videokaart te controleren op fouten ? /edit2 zou het ook niet aan de voeding kunnen liggen, eerst was deze 420watt(maar die ging raar doen) en nu maar 360... of krijg je dan niet van die rare beelden ?
Link naar reactie
[quote:bf7bca2de6="Dot-cpu"]ik ga denk ik eerst de zalman er af halen, en er dan weer op doen, en als dat niet helpt sparen voor een X800XT... @turbulence: hoe is dat afgelopen met je videokaart ??? (miss btje domme vraag, maar toch) /edit is er misschien een programma om het geheugen van de videokaart te controleren op fouten ? /edit2 zou het ook niet aan de voeding kunnen liggen, eerst was deze 420watt(maar die ging raar doen) en nu maar 360... of krijg je dan niet van die rare beelden ?[/quote:bf7bca2de6] uhmm, beetje schoonmaken, en originele cooler erop... en voor RMA terugsturen en een 9700 pro terugkrijgen... ik moedig echter niet aan om dit te doen, want het is eigenlijk wel een beetje de boel verdraaien. EDIT1: nee, niet naar ik weet, maar hoezo verdenk je nu het mem ergens van dan? heb je de kaart ook overgeclocked? ander bios erop geflashed oid? EDIT2: lijkt me sterk, dit duidt meer op andere problemen. je kan altijd even je voltages posten, kunnen we die ook meenemen om te zien of er verder geen problemen zijn, maar die zullen er naar mijn weten niet echt een invloed op hebben. wat heb je verder in je bios ingesteld? (AGP rate, Fastwrite, AGP size)
Link naar reactie
de computer is gemaakt bij de systeembeheerder van het werk van mijn pa, die zij dat het aan het geheugen van de videokaart kon liggen. ik heb de kaart wel eens overgeclocked, maar dit deed hij altijd prima, en meestal alleen voor een 3dmark testje of zo. ook heb ik een keer een 9800XT bios erop gehad, maar daarna weer het oude 9800PRO bios erop gezet, en toen deed hij het ook nog goed. Ik zal binnenkort de voltages posten, moet zo weg... Volgende week ga ik mijn kaart in een systeem van een vriend stoppen. kijken of het aan de kaart ligt of niet. __________________________________ Fastwrite: Off AGP Rate: 8X AGP Parture Size: 128MB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...