Ga naar inhoud

aankoop 6800 GT


Aanbevolen berichten

ik ga normaal een nvidia 6800 GT kopen, maar hoe lang ga ik met deze kaart verder kunnen? Ik ben ook van plan over een half jaar of een jaar een nieuw mobo en een nieuwe proc.aan te schaffen. Als ik dan een nieuwe mobo koop zit daar waarschijnlijk PSI Express op, maar kan ik dan nog in mijn nieuw systeem terecht met mijn AGP kaart? dank bij voorbaat
Link naar reactie
[quote:23f4927dc1="NoepZor"]er komen ook "overgangsmoederborden" die zijn van beide aansluitingen voorzien, dus een PCI Express x16 en een 8x AGP slot, anders kun je eventueel je 6800GT altijd nog verkopen en een PCI express kaart kopen.[/quote:23f4927dc1] Je zit dan echter wel vast aan VIA chipsets. voor het Intel platform is daar de VIA PT890, als je echter een Intel chipset wilt zit je vast aan PCI-Express 16x only borden. voor AMD is het ook alleen VIA die dergelijke borden maakt, de nieuwe nVidia nForce ondersteund ook alleen PCI-Express 16x
Link naar reactie
Dat heb je goed, als je wilt upgraden naar een PCI-Express moederbord met Intel chipset of met een nVidia chipet voor AMD moet je dus je 6800GT vervangen voor een PCI-Express exemplaar. Het is dus het overwegen waard om je aankoop uit te stellen tot eind dit jaar en mteen een PCI-Express moederbord met 6800GT PCI-Express te kopen. Aan jou de keuze.
Link naar reactie
ieder zijn keus, als je een stock kaart neem en niet overclock dan zal ik wachten. Over pci express, niemand weet de verwachtingen het is een gok gewoon. Dat PCI-E sneller is dan AGP is duidelijk, maar of een watergekoeld 6800 kaart langzamer is dan een stock 6800 met PCI-E dat weet niemand. De keus is aan jouw en wat is wijsheid. Zit zelfs ook te wachten op een PCI-E moederbord voor AMD, Toch heb ik gekozen voor een 6800 AGP. PCI-E is in zijn kinder schoenen, het zal loop de jaar ook veranderen net als AGP, 2X, 4X en nu 8x AGP.
Link naar reactie
Een PCI-Express kaart kan je ook met water koelingen PacificAMD, dat is dus een non-argument om een AGP kaart te nemen. nadeel van PCI-E is dat je er op moet wachten en dat je meer geld kwijt omdat je en je videokaart en je moederbord moet vervangen (en van je CPU). Het kinderschoenen verhaal valt erg mee, ik heb 5 PCI-Express kaarten getest en ze draaiden stuk voor stuk zonder enige problemen.
Link naar reactie
[quote:3e23ee7e39="Red Dragon"][quote:3e23ee7e39="NoepZor"]er komen ook "overgangsmoederborden" die zijn van beide aansluitingen voorzien, dus een PCI Express x16 en een 8x AGP slot, anders kun je eventueel je 6800GT altijd nog verkopen en een PCI express kaart kopen.[/quote:3e23ee7e39] Je zit dan echter wel vast aan VIA chipsets. voor het Intel platform is daar de VIA PT890, als je echter een Intel chipset wilt zit je vast aan PCI-Express 16x only borden. voor AMD is het ook alleen VIA die dergelijke borden maakt, de nieuwe nVidia nForce ondersteund ook alleen PCI-Express 16x[/quote:3e23ee7e39] Dat is niet helemaal waar, zie hier: http://www.tweakers.net/nieuws/34034 [quote:3e23ee7e39]De nieuwe 915- en 925-chipsets van Intel bieden geen ondersteuning meer voor AGP-kaarten. Verschillende fabrikanten van moederborden waren het hier niet mee eens en anderhalve maand geleden presenteerde ECS daarom een bord dat overweg kon met zowel PCI-Express 16x als AGP. Moederbordfabrikant Albatron heeft nu eenzelfde soort bord op de markt gebracht, zo meldt X-bit Labs. De Albatron PX915P-AGPe is voorzien van een PCI-Express 16x-slot, twee PCI-Express 1x-sloten, een AGP extension-slot en twee gewone PCI-sloten. Verder beschikt het bord over vier DDR-geheugenbankjes, de DDR2-mogelijkheden van de 915-chipset worden dus niet gebruikt, achtkanaals HD Audio, vier SATA-aansluitingen, drie IDE-aansluitingen, een 1Gbit- en een 100Mbit-netwerkaansluiting en acht USB 2.0-poorten.[/quote:3e23ee7e39]
Link naar reactie
Dan hebben ze blijkbaar een extra chip erop gezet. persoonlijk heb ik het niet zo op dergelijke moederborden. het extra AGP slot neemt veel ruimte in beslag die ook benut had kunnen worden voor andere dingen. maar goed, als je zo'n doorstroom bord wilt hebben dan kan je er voor gaan. Albatron en ECS zijn nou niet echt de merken die ik zo snel zou kopen overigens.
Link naar reactie
ECS staat bekend om budget moederborden, maar dit wordt een high end bord, dus het kost iets meer. ECS heeft genoeg ervaring met het bouwen van mobo's dus ik verwacht niet zo'n erg slecht bord 8) Maargoed ik zou persoonlijk ook liever een A-merk kiezen, zoals Asus, Abit, MSI ed :wink: je wilt dus nu een grafische kaart kopen en straks je moederbord + cpu upgraden ? ik zou het dan in 1x doen, misschien dat er nog nieuwe dingen op de markt komen :)
Link naar reactie
volgende keer beter lezen Red, Ik wil hiermee zeggen of een opgevoerde AGP kaart net zo goed kan doen dan een PCI-E, dat je zoveel kaarten heb getest is ons wel duidelijk. Oke PCI-E is nu sneller dan AGP, kun je 80 PCI-E kaarten testen dat is gewoon een feit. Maar kwa 3D mark score is mijn de vraag zal een watergekoelde of wat dan ook meer, kunnen aantippen met een stock PCI-E kaart. Dat is tot nu onduidelijk en een gok, mensen twijfelen nu zal ik wachten tot PCI-E of toch een AGP kaart nemen zoals 6800 of ATI x800. Vreemde is wel dat de pci-e kaarten goedkoper zijn dan de AGP kaarten. Trouwens ben ik bang dat 3D mark 05 erg PCI-E vriendelijk is.
Link naar reactie
[quote:4149459f64="PacificAMD"] dat je zoveel kaarten heb getest is [b:4149459f64]ons [/b:4149459f64]wel duidelijk. .[/quote:4149459f64] Ons? wie is ons? :-? PCI-Express is helemaal niet sneller dan AGP, een 6800GT AGP is zo goed als even snel als een 6800 PCI-express. PCI-express bied kwa slot geen snelheids voordeel. Een watergekoelde AGP 6800 is dus een stuk sneller dan een stock gekoelde PCI-E 6800GT Beide kaarten hebben standaard deze zelfde Core en mem speed. Enige verschil is dat de een AGP is en de andere PCI-Express dmv HSI (niet eens native PCI-E). Voor snelheids winst moet je absoluut geen PCI-Express kopen, die is er simpelweg nog niet. PCI-Express raad ik ook niet af, PCI-Express is een stuk toekomst vriendelijker dan AGP, je kan je videokaart veel makelijker upgraden. het aanbod high-end PCI-E kaarten zal alleen maar toenemen, AGP zal langzamerhand van mainstream naar budger verschuiven, net als dat je nu nog gewone PCI videokaarten hebt.
Link naar reactie
PCI-Express is helemaal niet sneller dan AGP, een 6800GT AGP is zo goed als even snel als een 6800 PCI-express. PCI-express bied kwa slot geen snelheids voordeel. PCI-Express is echter wat toekomst vriendelijker, je kan je videokaart veel makelijker upgraden. het aanbod high-end PCI-E kaarten zal alleen maar toenemen, AGP zal langzamerhand van mainstream naar budger verschuiven, net als dat je nu nog gewone PCI videokaarten hebt. Kijk daarover wil ik duidelijkheid hebben, mensen die wachten tot een moederbord met PCI-E, is gewoon onnodig, een AGP kaart kan net zoveel bieden als PCI-E. Het kinderschoenen verhaal valt erg mee, ik heb 5 PCI-Express kaarten getest en ze draaiden stuk voor stuk zonder enige problemen. _________________ Dat is ONS wel duidelijk dat PCI-E goed draait, maar de vraag wat is de moeite waard om te wachten, tot een moederbord komt met PCI-E en een PCI-E kaart aan te schaffen. Jij zegt AGP meet met PCI-E , dus mensen die graag een PCI-E kaart willen maar een nieuwe moederbord moeten kopen is dus eigen keus. Je kunt gewoon een AGP set kopen en doe je net zo goed mee met de PCI-E kaarten. Jij prijs de PCI-kaarten de hemel in terwijl dus niet nodig is, zie terug de forum, Jij zeg van het is het wachten waard en een PCI-E kaart, nu praat je anders. Mijn wening is en laat ik in deze forum bij, je kunt gewoon een AGP set kopen en je kunt net zo goed meedraaien met de PCI-E kaarten, daar hoef je echt niet onnodig te update als je niet wil.
Link naar reactie
ik wil hier mee zeggen met het woord "kinderschoenen"dat het gewoon nog geen zin heeft om een moederbord te kopen met PCI-E. Tuurlijk zal PCI-E in de toekomst AGP uittrekken. Maar nu denken mensen, hee PCI-E dat is sneller dan AGP, ik bouw de boel om. Dat is de keus aan hem/haar, maar nodig is het niet wat de AGP kaarten draaien gewoon mee. Ik trek me woorden terug als ik in 3D mark 05 zie dat de PCI-E kaarten de AGP veruit achter zich laten. Persoonlijk hoop ik niet , denk ik dat 3D mark 05 erg PCI-E vriendelijk is. Laten we niet hopen. Her laat ik het nu echt bij in deze forum
Link naar reactie
Inderdaad beide posts zijn bijzonder onduidelijk door het gebrek aan Quote tags en door slecht lopende zinnen, taal en schrijffouten maakt iedereen (incl. mijzelf) maar dit is wel heel erg onduidelijk, probeer met wat meer zorg je posts te maken! [quote:6521c50549="PacificAMD"] Dat is ONS wel duidelijk dat PCI-E goed draait, maar de vraag wat is de moeite waard om te wachten, tot een moederbord komt met PCI-E en een PCI-E kaart aan te schaffen.[/quote:6521c50549] Hou als je blieft eens op met "ons", :roll: praat voor je zelf tenzij je met 2 of meer mensen achter je pc die posts van je maakt kun je niet over ons spreken. Hou het dus even bij “mij” ipv “ons” [quote:6521c50549] Jij prijs de PCI-kaarten de hemel in terwijl dus niet nodig is, zie terug de forum, Jij zeg van het is het wachten waard en een PCI-E kaart, nu praat je anders.[/quote:6521c50549] Nu leg je woorden in mijn mond die ik niet gesproken heb. Ik prijs helemaal PCI-Express niet de hemel in, ik geef de voordelen van PCI-Express meer niet. De voordelen zijn van dien aard dat in sommige gevallen het verstandig is om te wachten op PCI-Express, dat verschilt per situatie en persoon. De eerste post die ik hier boven gedaan heb geeft ook duidelijk aan dat het het overwegen waard is meer niet. Er staat niet dat PCI-Express een "must-have" is. Ik vind het best dat je je mening hier post maar je moet mij dingen toeschrijven die ik niet geschreven heb, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. [quote:6521c50549] Mijn wening is en laat ik in deze forum bij, je kunt gewoon een AGP set kopen en je kunt net zo goed meedraaien met de PCI-E kaarten, daar hoef je echt niet onnodig te update als je niet wil.[/quote:6521c50549] Dat komt dus overeen met mijn mening die ik reeds gepost heb. AGP kaarten presteren op dit moment prima. 3dmark '05 zal daar weinig aan veranderen, alleen in de speciale PCI-Express test die er in zit maar die kan je niet uitvoeren met je AGP kaart. De rest van de testen in 3dmark '05 zullen naar alle waarschijnlijkheid zeer zwaar rusten op de kracht van Pixel en Vertex shaders van de kaart, daarbij maakt het niets uit of je PCI-Express of AGP hebt. Overigens is de score van een of andere 3dmark totaal niet interessant voor de aanschaf van een kaart. De reden om PCI-Express te kopen is op dit moment alleen dat je een moederbord hebt waar je een tijd mee vooruit kan. In de toekomst zullen er meer en meer PCI-Express kaarten komen die niet in AGP uitvoering verkrijgbaar zijn, denk aan de ATI Radeon X700 en GeForce 6600 (Beiden momenteel “PCI-Express only”). Op dit moment is dat allemaal nog niet zo spannend maar in de loop van 2005 zal er toch een moment komen dat er zeer interessante grafische kaarten uitkomen die “PCI-Express only” zijn. Verder is er nog geen doorslaggevende reden om PCI-Express te nemen.
Link naar reactie
Klopt, het bewerken van HDTV beeldmateriaal is op dit moment het enigste wat zoveel bandbreedte vraag van de grafische kaart en de communicatie met de rest van de pc dat een AGP8x slot niet volstaat. Ik vermoed dat de PCI-Express test in 3dmark'05 puur de commicatie snelheid tussen de core en de rest van het systeem test. Met deze test kan je dus alleen zien of de HSI oplossing van nVidia minder snel is dan Native PCI-Express. Die test resultaten zullen overigens weinig zegen over de prestatie van die kaarten in het algemeen.
Link naar reactie
bedankt voor de reacties in ieder gaval oke Ik denk dat ik nog even door ga met men FX 5600 en even ga wachten met een nieuwe graka :cry: Als over een half jaar PCI-E meer geïntegreerd is dan koop ik een nieuw mobo, een nieuwe proc ( wacht ik ineens op een intel 64 bit systeem, zou er tegen dan toch al moeten zijn) en een nieuwe graka tegelijk. [quote:578c0366a6="PacificAMD"] Vreemde is wel dat de pci-e kaarten goedkoper zijn dan de AGP kaarten. [/quote:578c0366a6] Als ik dit mag geloven zal de 6800 gt in PSI-E versie dan ook ietwat goedkoper zijn en spaar ik daarop toch al wat euro's uit. Nog een klein vraagje ( mss moest het wel in het andere forum maarja het is toch in verband met gamen en een graka he) hoelang ga ik nog kunnen gamen op een gewoon niveau met men 2.8? ps en ik bewerk beeldmateriaal binnenkort ook met HD TV dus ik moet wel wachten op psi-e bedankt om er op te wijzen hjs
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...