Ga naar inhoud

welke Videokaart Nvidia 6800 Ultra of Ati X800 XT


Aanbevolen berichten

waneer wil je de kaart kopen? Als je hem nu wilt kopen zou ik voor een XFX 6800Ultra gaan, deze is leverbaar en draait op 425/1200 ipv de standaard 400/1100. Als je nog een klein maandje kan wachten zou ik voor een X800XT gaan, vermoedelijk is de Sapphire het eerste leverbaar en die zijn ook vaak goed betaalbaar. de X800XT is in de meeste gevallen de snelste kaart, de 6800ultra is echter weer sneller in doom III. Hoe dan ook, beide kaarten zijn erg goed, een verkeerde keuze zul je niet maken aangezien je met beide kaarten niet fout kan zitten :)
Link naar reactie
Het leuke aan die PS 3.0 enzo is dat je er nog niet zoveel aan hebt, omdat het heel beperkt wordt toegepast. Maar ik zou persoonlijk voor een ATI gaan, omdat ik daar een beetje fan van aan het worden ben.Maar goed, ze schelen heel erg weinig, dus dat merk je vast niet zo veel.Maar volgens mij wordt de ATI iets goedkoper.(correct if wrong)
Link naar reactie
[quote:0fd90941b0="CYRAX.nl"]of het nu merkt dat de X800 XT sneler is denk het niet maar de 6800 Ultra heeft 2 voor deelen voor in de toekomts is dat hij PS 3.0 en DX9.0c heeft en dat heeft X800 Xt weer niet maar veder merk je in game niet zo veel verschil in game om dat ze allen 2 heel snel zijn[/quote:0fd90941b0] 2 voordelen? weet je wel waar je het over hebt? Shader Model 3.0 (pixel Shader en Vertex Shader 3.0) is een onderdeel van DirectX 9.0c. Kortom, het is 1 voordeel, Shader Model 3.0. Overigens is Shader Model 3.0 niet echt een voordeel waar je direct wat aan hebt. Door Shader Model 3.0 kan je bepaalde renderingen sneller doen dan bij SM 2.0 Echter kan de X800XT SM 2.0b (ook ondersteund in DirectX 9.0C) Veel dingen die de 6800U via SM 3.0 doet kan de X800 via SM 2.0b het word tijd dat je je wat verdiept in DirectX 9.0c en de voordelen van SM 2.0b en 3.0 Ik heb de 6800 ultra en de x800 getest in Far Cry, patch 1.2 met Shader Model 2.0 en 3.0 de 6800ultra werd sneller in 3.0 , en dat is ook logish, maar niet sneller dan een X800XT. Ook een vergissing die veel maken is dat SM 3.0 mooier zou wezen dan 2.0,. daardoor zou de 6800u dus mooier beeld geven in SM3.0 ondersteudne games, ook dit is niet waar, het ziet er met SM 3.0 niet beter uit dan op een X800 met SM 2.0 SM 3.0 heeft zeker wel voordelen, en het word in tegenstelling als wat Allardje beweert wel snel geimplementeerd in games (Far Cry bijvoorbeeld).Echter SM 3.0 is geen doorslagevende reden om een 6800U te kopen. een ding is zeker, of je nu een X800XT of een 6800Ultra koopt, je hebt altijd een dijk van een videokaart in handen. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de X800XT omdat deze in de meeste gevallen sneller is en minder lomp groot wat gunstiger is voor mijn watercooling. maar dat is persoonlijk. [edit] totaal off-topic vraag van Sliciej verwijderd
Link naar reactie
jah persoonlijk houd ik ook niet van extra lange videokaarten die zitten gewoon in de weg en vooral als je gaat watercoolen.. het ligt ook aan je moederbord of er nou een dingetje of een ram staafje op dat punt staat kan je wel een 6800 willen maar niet voor jou bordje.. daarom heb ik ook liever de readon kaartje die zijn net zo groot als de agp slot en soms een klein stukje groter maar niet zo extreem als sommige geforce kaarten.. denk maar aan een 5950 ultra :lol:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Persoonlijk zou ik voor de Asus V9999 6800 ultra gaan, dit omdat ik begrepen heb dat op dit moment Nvidia een nieuwe driver aan het produceren is. daarbij gebruikt de "Asus" een slot, maar verbruikt daarin tegen wel veel stroom. de technologie van de "6800" is ook verder, denk persoonlijk dat dit met de nieuwe driver duidelijk zal worden. verder heb ik " gehoord" dat de X800XT op zijn limiet zit, de 6800 zou maar liefst 17 % sneller (en misschien wel meer) kunnen worden. Het grooste nadeel vind ik de "knaken spellen die je erbij krijgt". Maar voor de rest sluit ik mij volledig aan bij de woorden van Red Dragon. voor laatst genoemde een kleine vraag? in welke resolutie heb je deze getest? je moet een gezegend man zijn om Farcry met 2 van deze knallers van kaarten te mogen spelen :wink: . Tot slot vind ik het echt doodzonde dat Asus de blauwe pcb op de GT hebben gedaan. :roll: ,maar goed blijft een zeer mooie kaart om te zien.
Link naar reactie
Misschien heb je gelijk. Toch heb ik de Asus 6800 besteld, omdat als ik reviews lees het lijkt of deze meer en meer richting de ultra gaan, als de dan forums leest is iedereen weer op de hand van Ati.Vreemd eigen lijk omdat het verschil toch eigenlijk minimaal is. ik heb een stukje gevonden waarin ze beide kaarten hebben gestest met diverse spellen. dit is de link http://www.theinquirer.net/?article=17130 . Dit moet wel een antwoord zijn op je vraag voor je videokaart. Bovendien heb je een monster van een pc zeg: KEAN <Intel Systeem, Intel Pent4 3,4 Ghz met een Asus mobo P4C800-E Deluxe , corsair 1024 -3200 C2PT , 2 x Raptor 36 G in RAID 0 . > succes ermee.
Link naar reactie
Asus is inderdaad slecht leverbaar en duur vergeleken met anderen, ik zou die Asus cancelen als ik Xienix was en een XFX kopen, een XFX 6800 Ultra draait 425/1200 ipv 400/1100. Als je een GT wilt dan zit je bij XFX ook goed, deze loopt op standaard speeds maar is erg goed leverbaar. Asus bied totaal geen meerwaarde op een XFX of Club-3d of zo. Behalve een Webcam en wat extra software. Wat de X800XTPE en 6800 Ultra betreft, wat je ook kiest je hebt altijd een dijk van een kaart in huis, beiden kaarten zijn top. Heb je een 3ghz P4 / gelijkwaardige AMD CPU of minder ga dan voor een 6800GT/X800 pro, de 6800 Ultra en XTPE zijn alleen zinvol op een pc die sneller is dan een 3ghz P4/
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:008fdbfba8="Red Dragon"] de X800XT is in de meeste gevallen de snelste kaart, de 6800ultra is echter weer sneller in doom III. Hoe dan ook, beide kaarten zijn erg goed, een verkeerde keuze zul je niet maken aangezien je met beide kaarten niet fout kan zitten :)[/quote:008fdbfba8]Yup alletwee de kaarten zijn goed, Maar ik persoonlijk zou de ATi adviseren. Minder groot, minder luidruchtig, and gebruikt minder stroom. En ik heb al benches van x800 xt vs 6800 ultra over HL² gezien. De x800 wint van de 6800 met een grotere marge dan de 6800 over de x800 in doom³
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...