Ga naar inhoud

[AGP 1.0 <==+==> Geintegreerd 8 MB] Nieuw videokaartje


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb hier nog een oude P3 450 Mhz staan met een AGP 1.0 slotje nog open. Hij heeft een geintegreerd (video)chipsetje van SiS van 8 MB Ik wil er dus graag een videokaartje inzetten:) Maar het "probleem" is nu dat ik me afvraag hoe dat nu werkt als nu EN die (video) chip EN die videokaart erin zitten. Moet ik dat SiS ding uitschakelen(in de bios) ofzo? Of prop ik die nieuwe kaart erin en komt alles "vanzelf" wel goed.. Hoe werkt het...tell me:) Greetz, Jurrie
Link naar reactie
let wel op dat je een niet al te hoge AGP versie video-kaart er in steekt! Uit de FAQ: [b:de9334e0f9]Kan een AGP8x kaart op mijn moederbord welke slechts AGP4x (of AGP 1x/2x) ondersteunt?[/b:de9334e0f9] Een AGP8x (AGP 3.0) kaart kan zonder problemen in moederbord wat AGP4x (AGP 2.0 ) ondersteund, de kaart loop dan op AGP4x snelheid ipv AGP8x, echter zoals je hierboven kan lezen is dat niet erg. AGP 1x/2x moederborden zijn AGP 1.0 moederborden, deze werken wel met AGP4x (AGP 2.0) maar niet altijd met AGP 3.0 (AGP 8x) videokaarten. In sommige gevallen is het wel mogelijk om een AGP8x kaart in een AGP 1.0 (1x/2x) moederbord aan de praat te krijgen maar er zit altijd een risico aan dat het niet werkt. Op deze Russische site een overzicht van de kaarten die zouden moeten werken in AGP 1.0 sloten: LET OP!. Het Computer! Totaal Forum is niet aansprakelijk te stellen als het niet werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...