Ga naar inhoud

TV-Out en slecht beeld.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een nvidia geforce mx400 met een tv-out aansluiting. Nu heb ik mijn tv aangesloten m.b.v. een scart-adapter en een composiet kabeltje. Op zich zijn de kleuren en helderheid wel redelijk, maar het beeld is nogal vertekend. Dus een rechte verticale lijn wijkt nogal af, de horizontale lijnen lijken wel redelijk goed. De drivers bieden mij niet veel instelmogelijkheden, maar ik heb hem wel op pal staan. Is dit normaal en moet ik er vrede mee hebben dat ik zulk slecht beeld heb of zijn dit makkelijk te verhelpen problemen ?
Link naar reactie
Hallo, daar was ik weer :) Ik heb het even uitgeprobeerd, maar het ligt echt aan de videokaart. Met een andere video-bron (video-camera) en de zelfde kabels had ik goed beeld. Het ligt dus niet aan de tv en ook niet aan de gebruikte kabels. Probleem moet ik dus zoeken in de computer. Dan blijven er 2 mogelijkhedenover, hardware matig of software matig. Is het een driver kwestie ? Op de website van nvidia kon ik niks vinden over dergelijke problemen..., ook de nieuwste driver biedt geen uitkomst. Zou ik nog iets kunnen proberen, of moet ik de hoop opgeven en het maar weer eens proberen wanneer ik een andere videokaart heb ?
Link naar reactie
Ik heb nog even de meest recente driver geprobeerd...wat een rotzooi is dat man ! De nieuwe driver is vele malen slechter dan het origineel, hoewel het meer opties biedt is het niet bruikbaar omdat ze uitermate instabiel is. Ook knippert het beeld regelmatig met deze driver. Het zijn de officiele drivers en maken het alleen maar erger dus. Verder moet ik zeggen dat ik niet te spreken ben over de nieuwe lay-out van de config schermen...wat een onduidelijke en ondoorzichtige bagger is dat zeg. Al met al ben ik bijna de hele dag (!) bezich geweest om mijn p.c. weer in de originele staat te herstellen met de oorspronkelijke drivers. Uninstallen is onzetten gecompliceerd aangezien hij zichzelf niet geheel verwijderd. Er blijven bestanden staan die het installeren van de oude driver onmogelijk maakten. Een baaldag dus...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...