Ga naar inhoud

PCI Express


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een vraagje: wat is de PCI Express eigenlijk? Lijkt het op AGP? Het zal wel een domme vraag zijn, maar ik ben net een tijd op vakantie geweest, dus ik was niet zo actief meer op mijn pc. Kan iemand het duidelijk uitleggen? En is het sneller of minder snel dan AGP? En kan het in mijn relatief gezien "oude" Pentium4 , 533 fsb moederbord??
Link naar reactie
Lees over een week of 2 de Computer! totaal nr 9 daar staat het uitgebreid uitgelegd :) In het kort: [list:2bea36de53]PCI-Express is de opvolger voor PCI en AGP waarbij PCI-Express 16x is de opvolger van AGP8x is. PCI-Express 16x heeft een bandbreedte van 4GB/sec in beide richtingen tegelijk (van en naar de GPU) AGP 8x heeft een bandbreedte van 2,1GB/sec in 1 richting Op dit moment bied PCI-Express 16x in de praktijk echter geen snelheids winst ten opzichte van een indentieke AGP 8x grafische kaart, dit kan in de toekomst veranderen.[/list:u:2bea36de53] Je hebt er een moederbord voor nodig met PCI-Express 16x slot, momenteel Intel only, van het najaar ook voor AMD verkrijgbaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...