Ga naar inhoud

Probleem na vervangen videokaart voor 9800 pro


Aanbevolen berichten

Een andere voeding proberen is niet echt makkelijk als je geen reserve-voeding oid hebt. Je kunt natuurlijk wel proberen om een paar apparaten tijdelijk van de voeding af te halen, zoals de dvd-brander, het diskettestation, een van de twee harde schijven, externe usb-apparaten met de voeding via de pc etc etc. Als het probleem dan nog steeds bestaat is het waarschijnlijk niet de capaciteit van de voeding. Scheelt toch weer de kosten voor een nieuwe voeding.....
Link naar reactie
Het probleem is terug na 3 keer normaal gestart te kunnen hebben :evil: Volgens mij is het de 12 v lijn die te weinig amperes heeft.. 15A voor 2 hd's een cd-brander ,de proc , een sb-live! , een 9800 pro en een netwerk kaartje is misschien net te weinig bij het opstarten.? Het enige wat mij ervan weerhoudt om een tagan 380 te kopen is dat wanneer het systeem draait er niks meer aan de hand is. Terwijl als ik andere topics lees over voeding problemen ze het "bijna"altijd hebben over het uitvallen van het systeem of spontaan rebooten. Dit is dus bij mij niet het geval , zelfs niet bij het overklokken van de videokaart. En als laatste , past zon tagan 380 wel icm met mijn moederbord/processor? stekkers etc.?
Link naar reactie
Inhakend heb ik een vraag: Hier in huis is een Club3D Raden 9800Pro 128mb videokaart gekocht en geplaats in een systeem kast waar een Zalmann 400W voeding, ASUS moederbord met P4 3.0 GHz en 512 mb geheugen in zitten. De laatste drivers geinstalleerd. Nu ons probleem: na korte of langere tijd verandert het beeld in een scherm vol met vertikale 1cm brede balken met allerlei kleuren. Dit vindt plaats tijdens normaal WIN XP gebruik. Bij het testen met 3DMark2001 blijft het beeld redelijk lang OK. Tot NATURE test wordt uitgevoerd. Dan verdwijnt het videobeeld en schakelt de monitor in de stanbbye mode. Alleen een reset van het systeem biedt uitkomst. Na het nodige uitproberen, bij plaatsen 2x kastventilatorof (misschien te warm), kastzijkant weg gelaten niet helpt. Met de kaart terug geweest naar de leverancier. Deze heeft de kaart in ons bij zijn getest. De kaart stond hierbij wel vertikaal in een liggend moederbord. Wat blijkt de kaart bleef de gehele test meer dan 30min. prima werken. Thuis gekomen weer in onze kast geplaats en wat blijkt onze problemen bestaan nog steeds. Zou dit kunnen komen dat bij de technische dienst de kaart vertikaal (betere warmete afvoer) gebruikt is en in een PC kast horizontaal (slechte warmte afvoer). Wat mij wel opvalt is dat het koelblok zeer heet wordt. zo heet dat je kan zeggen dat je je vingers brand. De op gebouwde ventilator draait maar koelt blijkbaar niet voldoende. Mijn vraag is hoe warm/heet wordt nu zo'n videokaart? Ter vergelijking: de ASUS GEFORCE 3 videokaart die nu in het systeem zit wordt geen eens warm. Ook niet na een paar uur wanneer er een spel gespeelt is of wordt. Mijn idee is dat de Club3D 9800 Pro kaart niet echt in orde is en te veel warmte produceert. Kan iemand mij vertellen hoe warm een 9800 Pro kaart ongeveer wordt?
Link naar reactie
Als je vingers eraan vastschroeien tijdens gewoon windows gebruik is hij wel wat te warm. Echter lijkt het me niet dat het iets uitmaakt dat je hem vertikaal gebruikt oid. Probeer anders eens de kast los te maken en een casefan zo voor de kaart te zetten dat die de warme lucht wegzuigt. Haal anders ([b:edb2140d9f]voorzichtig[/b:edb2140d9f]) de koeler van de kaart en doe er nieuwe koelpasta onder.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Het probleem is terug :evil: Ik had ( heb ) dus last van koude start problemen.. ik heb inmiddels de voeding vervangen voor een 550w en de eerste paar weken ging het goed ,maar vanavond had hij weer problemen met het opstarten ( zucht ) Op de een of andere manier detecteerd hij de hd's niet bij het opstarten.. ik zie dus wel het opstart scherm etc. maar zodra hij de hd's moet aangeven duurt het even een paar seconden en dat zegt hij , bootfailure insert valid system disk... Als ik dan ctrl-alt-del indruk start hij opnieuw op en is alles goed.. Ik vermoed nu dat de 2e hd de veroorzaker is van de problemen, deze zit op de primary slave kan het zijn doordat de 2e hd slecht opstart hij ook de 1e hd ( met xp erop) ook niet herkent bij het booten ? alvast bedankt
Link naar reactie
Probleem opgelost :lol: Met de kast terug geweest en gedemonstreerd. En ja hoor in de fout. De Club3D kaart terug gegeven en een andere uitgezocht. Er zit nu een echter 9800 Pro in de kast (Sapphire). Vanaf het moment van vervanging GEEN problemen meer gehad. :lol: De kaart is zelfs sneller en in onze ogen presteerd hij duidelijk beter dan die Club3D kaart. De Sapphire blijft overingens een stuk koeler.
Link naar reactie
Voor zover ik mij kan herinnenren gaat alles van zelf (bios), behalve de tijd. die moest ik weer insrtellen. Bij mij bleef die dan wel goed in windows, maar stotterde dus de herkenning van de hd's nog tijdje. Die moesten steeds weer herkend worden. Nadat pc tijdje op de stroom had gestaan ging alles weer goed. Of jij hetzelfde hebt weet ik niet, maar kan me haast niet voorstellen dat je video kaart dit effect heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...