Ga naar inhoud

Probleem na vervangen videokaart voor 9800 pro


Aanbevolen berichten

Had eerst gewoon een gf4-ti4200 en alles deed probleemloos , nu heb ik deze vervangen voor een 9800 pro en sindsdien heb ik vaak als ik voor de eerste keer opstart dat hij dan zegt " Invalid system disk or bootfailure " Hij geeft dus ook niet de 2 hd's aan bij het opstartscherm net alsof hij ze niet herkent.. Als ik daarna de pc weer opnieuw uit en aan zet is er niks aan de hand. en herkent hij de 2 schijven wel weer gewoon.. Kan dit te maken hebben dat de nieuwe videokaart ook op de voeding van de 2 hd's zit? Ik weet niet of dit het goede forum is maar volgens mij heeft het met de videokaart te maken dus.. iemand een idee? alvast bedankt
Link naar reactie
Zal zo ff naar de voltages kijken Wel vreemd dan dat wanneer hij de 2e keer wel gewoon opstart er geen problemen meer zijn , dan zou hij toch ook in windows spontaan uit moeten vallen .. of hoeft dat dan niet ? of is er een soort piek spanning wanneer je hem voor de eerste keer aanzet na een lange tijd uit te hebben gestaan want de 2e keer gaat het altijd goed.. helaas heb ik geen andere voeding voor handen :(
Link naar reactie
Ik heb nu al een aantal keer opnieuw de pc aangezet maar geen problemen. Het gebeurt alleen als de pc een dag ofzo uitgestaan heeft en dan voor de 1e keer aangezet word. alleen bij een koude start zeg maar. Als de voeding niet goed is zou dit toch vaker moeten gebeuren? of spontaan uitvallen ? of mis ik iets?
Link naar reactie
Heb ook ff gezocht naar de v-core van een palamino en 1,8 is niet te hoog :) Kan alleen een andere voeding proberen door er 1 te kopen , als ik nou zeker wist dat het daaraan lag dan was het geen probleem.. maar ik heb natuurlijk ook een beetje rond gekeken over voeding problemen maar bijna altijd komt daar dan ook het probleem dat de pc ineens afsluit in windows en dat gebeurt bij mij niet ,tis alleen bij de eerste "koude"start.. de voltage waardes wijken ook niet erg af dus om zomaar een voeding te gaan kopen op de gok ?
Link naar reactie
anoniem1001 hoe is jou verhaal relevant met betrekking tot dit topic? je geeft te weinig informatie om werkelijk een oplossing te kunnen geven voor het verhaal van de topic starter Zou je aub normaal nederlands kunnen tikken zoals dat betaamt op een nederlands forum. De tekst ziet er niet dyslectisch uit dus dat is geen excuus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...