Ga naar inhoud

Schouwburgeffect?


Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels een progje gevonden http://www.winsite.com/bin/Info?4000000036196 Volgens dit programma is er niets aan de hand. Een heel laag cpu gebruik (5 à 6%). Begin vermoeden te hebben dat w98 niet weet om te gaan met snelle Athlon (zie specs eerder). Terwijl tskinf 5% aangeeft, gebruikt processor volgens win systeemmonitor 40%....lijkt mij niet logisch. Denk dus dat er eigenlijk geen probleem meer is. Het probleem waar ik mee starttte (langzaam alles, schouwburgeffect) is weliswaar opgelost door format c: , maar wat dat was???? Kortom......computers lijken op mijn kat....meestal heel leuk, maar soms snap ik haar niet.
Link naar reactie
Dank voor jullie reacties. Alles doet het nu weer gewoon (behalve systemmonitor van win98 die maar blijft denken dat ik 50% cpu gebruik heb). Ik heb trouwens ook active desktop aan nu en dat maakt geen verschil. Ook op mijn andere computer (p3-800, 256 mb, Aopen x34) gebruik ik dat, want ik vind het wel handig om maar 1 keer te hoeven klikken. Maar daardoor komt het "schouwburgeffect" niet bij mij. Ik heb het even uitgeprobeerd om te zien of ik verschil zag, maar dat leverde nix op. Ik vermoed dus dat er toch iets zat dat weg is geformat en dan win98 geen goede info geeft met nieuwe comp. Toch maar eens overschakelen op xp?? (zucht, ben beetje conservatief en gehecht aan w98...maar ja....) Oh ja, als iemand nog een freeware progje weet houd ik me aanbevolen. Tot ziens bij het volgende probleem :)
Link naar reactie
[quote:9ee3a47c53="jorte"]Diepe zucht......ik activeer net Everest....en die geeft weer aan dat als ik nix doe het cpu gebruik 45% is.......en als ik de muis beweeg zakt het gebruik. Taskinfo (zie eerder) geeft aan dat er nauwelijks cpu beasting is..... Nu weet ik het even niet meer......wie moet ik geloven????[/quote:9ee3a47c53] Werkt alles verder oke? dan niks meer aan doen. 8)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Met excuus dat ik het topic weer naar boven haal, maar ik heb de oplossing gevonden. Het irriteerde me toch wel, dus ben door blijven zoeken. Het blijkt dat er heel veel van dit soort problemen zijn (met Google kan je er veel vinden). Door wat geprobeer kwam ik er achter dat het aan muis lag, dus dat maakt het zoeken wat eenvoudiger en in mijn geval is het een fout van win98 en adviseren ze het probleem te ignoren... :evil: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q227131&ID=KB;EN-US;Q227131 Ik post het maar want wie weet heeft iemand anders wel eens problemen met sysmon. Het blijkt dat je die dus niet helemaal kan vertrouwen. En het rare is...Everest dus ook niet, en dat verbaast me.
Link naar reactie
[quote:95f51d14a5="SoNiC03"]Umm ik had 1 vraagje.. ik zie met TaskInfo me CPU usage ongeveer 2% maar daarachter staat Idle 99%... is dat goed? alvast bedankt voor jullie antwoord! Groetjes, SoNiC[/quote:95f51d14a5] Als je een vraag hebt gelieve die voortaan in een eigen topic te plaatsen i.v.m. verwarring. :wink: Maar ik zal je vraag beantwoorden: De cpu word voor 2% gebruikt en van die 2% is 99% de idle pocessen. Dus het is goed zo en niks om je druk over te maken. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...