Ga naar inhoud

tft scherm en beeldbewerking,(photoshop).


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een tft scherm aanschaffen een 17 inch,heb inmiddels een paar merken op het oog. Ik bekijk geen films op mijn pc en speel zelden of nooit spelletjes. Wat ik steeds meer doe is beeldbewerking,bv met photoshop. Mijn vraag is echter is een tft ook goed geschikt voor beeldbewerking,vanwege de aantal kleuren van een tft. zijn er mensen die een tft hebben en die ook aan beeldbewerking doen,en wat is jullie ervaring.. ( evt, met vermelding,type tft).. bedankt.
Link naar reactie
Waar de TFT het werkelijk (tot nu toe) aflegt tegen de gewone monitor is bij de weergave van games. De razendsnelle beelden en kleuren kunnen dan op een TFT gaan 'smeren'. Met video berwerking heb je daar mijns inziens geen last van. Sterker nog, je hebt bij TFT beeldschermen met een andere hoogte x breedte verhouding waardoor je, net als een breedbeeld tv, beter kunt profiteren van die verhoudingen. Afhankelijk of je edit in een breedbeeldformaat, heb je daar dus zelfs profijt van! Gimpel meldt overigens terecht dat5 je het scherm in de winkel aan moet zien. Hoewel betere merken een zogenaamde pixelclear policy hebben, valt afhankelijk van het merk 1 of 2 foute pixels toch buiten de garantie. Knap lullig als die net midden in je beeld zitten. Aanzetten dus dat scherm! Onthoud dat de meeste pixels uitvallen tijdens het fabricaite proces, dus eenmaal een goed beeld in de winkel, dan is het risico klein voor wegvallende pixels.
Link naar reactie
[quote:ec8310dd13="Nightfire"][quote:ec8310dd13]Waar de TFT het werkelijk (tot nu toe) aflegt tegen de gewone monitor is bij de weergave van games.[/quote:ec8310dd13] Hier ben ik het niet met je eens. De CRT is nog altijd het beste met het gebruik van games. De TFT heeft wel een groot deel ingehaald ten opzichte van de CRT, dat het verschil nu wel niet zo heel groot is.[/quote:ec8310dd13] dat zegt ie toch ook?? :roll:
Link naar reactie
Dat "smeren"waar el-broosha het over heeft,heet naar mijn menig "ghosting". Als je kijkt bij de link die ik heb geplaats,zal je daar veel over lezen. Overigens op pagina 24 van het computertotaal blad,staat er een eizo flexscan l557,die heb ik nog niet echt kunnen vinden op het net. deze komt zeer goed uit de bus,heeft iemand die ergens gezien??
Link naar reactie
Voor photobewerking zou ik zeker geen LCD adviseren. Een goede Diamondtron geeft een natuurlijker plaatje. Daarnaast moet je met LCD's goed oppassen omdat er 18 bits versies in omloop zijn, zonder dat dit duidelijk wordt aangegeven. Een goed LCD scherm is volgens mij de IIyama AS4612UT. Geeft een heel goed beeld (beste wat ik gezien heb op LCD gebied) maar haalt het niet bij mijn IIyama Vision Master Pro 511. Voor internet, office en gamen vind ik dit LCD scherm heel goed en prefereer ik dit scherm weer boven de CRT. Alleen voor foto's is het niet echt geschikt. Films gaan overigens uitstekend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...