Ga naar inhoud

ventilator op videokaart is stuk. Kan dat kwaad?


Aanbevolen berichten

Als de kaart daardoor te heet word, zal die zeker kapot gaan. Maar heb je problemen met het spelen van spellen of zoiets? Artifacts (onregelmatigheden in graphics)? Of slaan spellen vast? Als je hier geen last van hebt valt het denk ik wel mee en kun je het gewoon zo laten, al is het natuurlijk altijd veiliger om een draaiende fan te hebben als die er vanuit de fabriek opzat.
Link naar reactie
-Ik zou toch maar oppassen, want een MX440 kan dan wel passief gekoeld worden, maar niet door het koelblok wat er nu opzit, anders hadden ze er geen fan op gemonteerd. -Je kunt het beste gewoon een nieuwe passieve koeling halen, voor die kaart, dus zonder fan. Omdat dat met een goed koelblok niet nodig is kijk eens voor de Zalman ZM50A-HP, lijkt mij de perfecte stille koeling voor jou kaart
Link naar reactie
[quote:1bf5c5ff86="2FAST"]Wat dacht je van gewoon terug naar de winkel sturen!? Je hebt gewoon garantie dus waarom zou je zelf gaan zitten klooien!? :roll: Als hij er zo maar mee gekapt is, is dat gewoon garantie, geen geld aan uit gaan geven als het gratis kan toch!? :)[/quote:1bf5c5ff86] Omdat die ventilator niet meer draait omdat ik kortsluiting heb gemaakt...
Link naar reactie
[quote:f4415c7392="rombaft"]als je je fan af het koelblok haalt zal het wel allemaal geen probleem opleveren, zo'n 440 word toch niet zo warm[/quote:f4415c7392] Goed idee, ik haal de fan er af. Ik heb gisteren een half uur elite force gedaan en er zijn geen artefacten en dergelijke te zien dus het zal allemaal wel goed zijn lijkt me. En als de videokaart eruit knalt koop ik wel een nieuwe. Toch geld zat.
Link naar reactie
[quote:daf6202eaa="ChrisTuner"] -Je kunt het beste gewoon een nieuwe passieve koeling halen, voor die kaart, dus zonder fan. Omdat dat met een goed koelblok niet nodig is kijk eens voor de Zalman ZM50A-HP, lijkt mij de perfecte stille koeling voor jou kaart[/quote:daf6202eaa] Ja, maar dat wordt waarschijnlijk zo duur dat ik net zo goed een nieuwe videokaart kan gaan kopen.
Link naar reactie
Toch kan de mx 440 behoorlijk heet worden. Ik heb een asus 9180vs met een mx 440, en daar zit toch een behoorlijk koelblok op, nog groter als op hun Ti 4200.... met ook een fannetje. Helaas is bij mij dat fannetje ook stuk doordat ik er per ongelijk een blaadje heb afgebroken.. Heb hem dus nu ook zonder fan draaien maar word na een uurtje gamen toch wel zo'n 60 à 65 graden volgens de interne temperatuurmeter. Kan wel ongeveer kloppen, als ik me hand op de heatsink leg... In windows ongeveer 45 - 50 graden Lees ook de temp eens uit zou ik zeggen, als i boven de 70 graden word dan misschien toch maar een nieuw fannetje. Ohja, de mx op mijn kaart is door asus wel iets aangepast (standaard) naar core 305 mem 570.
Link naar reactie
[quote:2e350cfe6d="computerbacterie"][quote:2e350cfe6d="ChrisTuner"] -Je kunt het beste gewoon een nieuwe passieve koeling halen, voor die kaart, dus zonder fan. Omdat dat met een goed koelblok niet nodig is kijk eens voor de Zalman ZM50A-HP, lijkt mij de perfecte stille koeling voor jou kaart[/quote:2e350cfe6d] Ja, maar dat wordt waarschijnlijk zo duur dat ik net zo goed een nieuwe videokaart kan gaan kopen.[/quote:2e350cfe6d] De Zalman ZM50A-HP is niet zo duur. en een erg goeie oplossing voor je probleem.
Link naar reactie
[quote:d5adc69928]Ik heb een asus 9180vs met een mx 440, en daar zit toch een behoorlijk koelblok op, nog groter als op hun Ti 4200.... met ook een fannetje. Helaas is bij mij dat fannetje ook stuk doordat ik er per ongelijk een blaadje heb afgebroken.. Heb hem dus nu ook zonder fan draaien maar word na een uurtje gamen toch wel zo'n 60 à 65 graden volgens de interne temperatuurmeter. Kan wel ongeveer kloppen, als ik me hand op de heatsink leg... In windows ongeveer 45 - 50 grad[/quote:d5adc69928] ik heb ook nog een 440 mx gehad en daar zat geen fan op, werd nooit te warm, en het koelblokje die erop zat was heel miniem. haal wel een kapotte fan eraf zodat het koelblok meer opp om zijn warmte af te geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...