Ga naar inhoud

IBM monitor 6314-002


Aanbevolen berichten

Ik heb een 14/15" digitale IBM PS/VP SVGA monitor op de kop getikt, maar deze onthoudt zijn instellingen niet nadat ik op de "save-knop" heb gedrukt. Ik heb gezocht naar een eventueel backup batterijtje,maar dat heb ik tot nu toe niet gevonden. Heeft er iemand ervaring mee, hij is uit 1992 en van type 6314-002.
Link naar reactie
Geen ervaring, maar batterijtjes zijn alleen nodig als er RAM wordt gebruikt om de gegevens in op te slaan. Ik vermoed dat er in je monitor een eeprom wordt gebruikt. Die heeft geen batterij nodig. Nadeel van de eeprom is echter dat het aantal schrijf acties beperkt is, in oudere modellen meen ik tot iets van 10.000 keer. Dit zou genoeg moeten zijn voor de levensduur van de monitor (ieder dag 1x opslaan en het zou zo'n 25 jaar goed moeten gaan) maar was het in jouw geval misschien niet. Als het om een losse eeprom gaat kun je die vervangen, vaak echter zit de eeprom ge-integreerd in de microcontroller (processor) die jouw 'drukken op knopjes' afhandelt. In dat laatste geval zul je bij IBM een nieuwe microcontroller moeten bestellen. Je zult zelf moeten uitvogelen wat bij jou van toepassing is (dat kan niet van afstand).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...