Ga naar inhoud

vid.krt met hoge mogelijke AGP snelheid


Aanbevolen berichten

Misschien een rare vraag maar zijn er bepaalde merken videokaarten die goed overweg kunnen met hoge AGP snelheden. Mijn mobo (Asus P2b) heeft namelijk nogal een beperkte AGP divider: 1/1 of 2/3. Kortom met FSB-OCen gaat de AGP eveneens nogal ver omhoog. Mijn huidige videokaart houdt het bij tot een FSB van 115 (en AGP = 76). De Geforce 2MX van mijn moeder zorgt voor een overclock met FSB = 140 (AGP = 93). Het is een PII 350 die dus zelfs op 490 stabiel lijkt te lopen (met de standaard koeling, ook nog niet heel lang getest)!!! :o M'n eigen videokaart is een V550 (TNT) met 8 mb ram. Met de GF2 zijn de prestaties stukken beter :) . Een GF3 schijnt op een PII ook nog geen overkill te zijn. Overigens trekt mijn 100 MHz geheugen (1 dimm met Siemens chips en 1 dimm met Samsung chips) nog wel 133 MHz, maar geen 140 meer... Zijn er bepaalde merken GF2 of GF3 die min of meer gegarandeerd op zo'n hoge AGP snelheid kunnen lopen?
Link naar reactie
Voor zover ik weet moet je geluk hebben met je videokaart. er zijn wel merken die goed willen overklokken qua core en mem maar niet specefiek het AGP slot zelf. Misschien dat die overklok versies ook goed tegen een hoge AGP frequentie kunnen. kijk eens voor een Leadtek GeForce 2 of 3. een GeForce 3 ti 200 is nog best wel aardig in jou pc hoor. beetje overkill maar wel lekker.
Link naar reactie
[quote:14a503dd73]ik denk dat het meer aan je AGP slot zal liggen je kan ook bij het overklokken het AGP slot wat langzamer zetten zodat ie op normale snelheid loopt[/quote:14a503dd73] Het AGP slot staat op een bepaalde divider, normaal op (1*, 2*, 4* of 8*, licht eraan hoeveel je agp X is...) 2/3 van 100 MHZ... Als je dan gaat overklokken moet je of overklokken zo ver je kan, of als je CPU verder haalt de divider op 1/2 zetten als de bus bijvoorbeeld op 132/133 staat... Maar aangezien dat hier niet kan, zal je zoals RD zegt geluk moeten hebben met je videokaart...
Link naar reactie
[quote:f98cd005b9="computer_nerdo"]ik denk dat het meer aan je AGP slot zal liggen je kan ook bij het overklokken het AGP slot wat langzamer zetten zodat ie op normale snelheid loopt[/quote:f98cd005b9] beetje beter lezen volgende keer ;) ik zei al dat ik alleen kon kiezen tussen AGP = FSB (1:1) of AGP = 2/3 * FSB (2:3)... Plus dat het niet aan het AGP slot kan liggen als die Geforce van m'n moeder het wel goed doet op een AGP > 76... Jammer dat het niet op voorhand te zeggen is... Maar misschien kan ik de kaart ruilen als 'ie het niet doet >76 :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...