Ga naar inhoud

Dell + Zwaardere voeding voor Club3d 9700 non pro


Aanbevolen berichten

Recentelijk een 9700 non pro van club 3d aangeschaft, vervolgens gebeld met Dell om te vragen naar een zwaardere voeding Ik heb een Dimension 8200 met een voeding van 250 watt te weinig dus, Het antwoord van Dell " Nee meneer dat hebben wij niet we hebben alleen de 250 watt voeding, op mijn vraag hoe het dan zit met hun systemen waarin een 9700 ( pro ) wordt aangeboden kreeg ik het antwoord dat deze 9700 kaarten speciaal worden aangepast voor deze voeding. Hoera voor de service van Dell het zoveelste bewijs dat ik nooit meer iets van Dell zal kopen, wat een onzin of heb ik het mis??
Link naar reactie
Alle R9700 kaarten hebben een external power connector voor de 12V lijn van de voeding, waardoor de 5V en 3.3V dus ontlast worden. De kaart gebruikt ongeveer 50W. Bij moderne voedingen zijn de 12V en 5V/3.3V gescheiden. Door dus stroom van de 12V te pakken zou de kaart met een lichtere voeding toe kunnen. 250W is alleen wel erg weinig, van de 250W gaat meesal 165W naar de 5V/3.3V, en hou je dus nog 85W over voor je 12V en andere lijnen, zoals de -5V. Hiervan gaat een deel naar je mobo, en een deel naar je schijfstations. Je kan wel proberen om die kaart op een 250W voeding te draaien, maar het is over het algemeen niet aan te raden. Je kan even kijken of Dell gewoon de ATX specs volgt, of dat ze eigen aansluitingen hebben. Als ze de ATX specs volgens, dan is een nieuwe voeding van een ander merk totaal geen probleem.
Link naar reactie
[quote:de6dae80ea="computer_nerdo"][quote:de6dae80ea="pjgroot"]deze 9700 kaarten speciaal worden aangepast voor deze voeding[/quote:de6dae80ea] de 9700 kaarten van dell hebben wel een speciale naam 9700xt dacht ikke[/quote:de6dae80ea] De kaarten van dell zijn gewoon normale Radeon 9700 PRO kaarten. hun noemen het 9700 TX maar het is precies het zelfde. niets aan veranderd: http://www.euro.dell.com/countries/frames/uk/enu/bsd/products/choose/learnmore_gfx_cards_dimen_details.htm
Link naar reactie
[quote:ade6cc1902="Red Dragon"][quote:ade6cc1902="computer_nerdo"][quote:ade6cc1902="pjgroot"]deze 9700 kaarten speciaal worden aangepast voor deze voeding[/quote:ade6cc1902] de 9700 kaarten van dell hebben wel een speciale naam 9700xt dacht ikke[/quote:ade6cc1902] De kaarten van dell zijn gewoon normale Radeon 9700 PRO kaarten. hun noemen het 9700 TX maar het is precies het zelfde. niets aan veranderd: http://www.euro.dell.com/countries/frames/uk/enu/bsd/products/choose/learnmore_gfx_cards_dimen_details.htm[/quote:ade6cc1902] Als ik op de site kijk zie ik wat anders: :roll: ATI RADEON 9700 TX 260mhz mem (zal wel gwone RADEON 9700 (non pro) zijn) ATI Radeon 9700 Pro 325Mhz Lijkt me duidelijk :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...