Ga naar inhoud

CRT of TFT ?!!? (Alweer dit onderwerp? Ja! ;) )


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.... Ik wil toch weer het onderwerp TFT vs CRT aanslingeren. Mijn monitor is overleden en ik heb dus een nieuwe nodig. Wat ik zoek is een 17/18" TFT of een 19" CRT. Ik verdiep me er al een tijd in maar het lijkt wel of de keuze me steeds moeilijker gemaakt worrdt. :roll: Ik lees overal verschillende meningen maar het valt me op dat de een de ander napraat en ze hun mening niet gebaseerd is op eigen ervaringen. :wink: Ik gebruik mijn monitor om: - Games als America's Army Ops, IGI 2, Need for Speed, C&C etc..... te spelen - Te internetten - Af en toe een foto te bewerken - Af en toe een filmpje te kijken Wie heeft er ervaring met TFT en bovenstaande zaken? Wie heeft daadwerkelijk het verschil kunnen ervaren? Wie denk dat de meningen over TFT teveel op specs gericht zijn en dat TFT games heel goed aan kunnen (uit ervaring)? Is een hedendaagse TFT niet al beter qua beeld dan mijn 19" CRT van 3 jaar geleden (techniek etc)? Klopt het dat een TFT bij spellen als AAO de diepte niet goed weergeeft? Mijn leenmonitor (CRT Philips 107 T4) presteert perfect bij games etc, kan ik deze kwaliteit ook van een TFT verwachten (prijsklasse 500-700 euro)? Alvast bedankt voor de reacties... groeten Jordi [i:0ae0eadf41][Mod-edit]In dit forum wil ik duidelijke topic namen zien. een geintje mag maar uit de topic naam moet je al kunnen zien waar het om gaat. deze topic naam heb ik dus veranderd, gr Red Dragon[/mod-edit][/i:0ae0eadf41]
Link naar reactie
TFT heeft inderdaad de neiging om iets minder diepte weer te geven. Het voordeel is echter wel dat je veel langer achter het scherm kunt zitten zonder dat je ogen last krijgen van vermoeidheidsverschijnselen. Een ander nadeel is dat TFT-schermen aan de randen vaak iets lichter worden. Dit wordt mede veroorzaakt omdat van TFT schermen minder de rand wordt afgedekt. De kwaliteitsverschillen met een gewone monitor zijn echter zo klein dat mijn voorkeur uit gaat naar TFT. :wink: (Mijn CRT-monitor is helaas nog niet versleten)
Link naar reactie
Hallo, Zelf heb ik sinds 1,5 jaar een 17" TFT scherm, en ik zou niet meer terug naar een CRT willen. Het beeld trilt niet, is daardoor veel rustiger en de scherpte (zeker met een DVI kabel) is ongeevenaard. Van ghosting-effecten in spelletjes heb ik nog nooit last gehad. Zelf speel ik regelmatig C&C, NFS en GP3. Ik zou dus absoluut voor TFT gaan!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...