Ga naar inhoud

Nieuwe Tft Monitor (tips?)


Aanbevolen berichten

Ik vorige week mijn monitor per ongeluk naar de eeuwige jachtvelden geholpen en zit ik op zo'n 15'' crt die de kleuren véél te donker weergeeft te typen. Nu dacht ik dat het eigenlijk niet meer de moeite was om nog een nieuwe crt te kopen dus ben ik vanplan een tft tekopen. Maar van tft monitoren heb ik echt geen verstand. Heeft iemand meschien tips waar ik op moet letten ? (oeps verkeerde lijst gekozen kan iemand dit naar videokaarten en monitoren verplaatsen ? :oops: ) (sorry niet goed gelzen er staat als zo'n dergelijk topic :oops:
Link naar reactie
heb je wel eens van online testen en computerbladen gehoord :wink: zoek maar eens op ...www.google.nl naar TFT reviews, en je wordt er dood mee gegooid.. wat echt de beste TFT 15'' is, en die komt ook overal goed uit de test is de Samsung 152T.... tuurlijk, nu zal men zn eigen ervaringen ook wel gaan posten wat zij denken die beter zijn, maar als in 10tallen tests deze als beste getest wordt, dan wist ik het wel :wink: waar je op moet letten: - reactiesnelheid - kijkhoek - prijs :wink:
Link naar reactie
[quote:2edc54f66a="amd lover"]Sorry ik wou gewoon weten wat pro's erop te zeggen hadden. Wat vinden jullie dan van deze monitor vind hem eigenlijk wel goedkoop. http://www.eynstein.nl/a/2712.html[/quote:2edc54f66a] Dit zijn de specs die ik van die site haal: [i:2edc54f66a]TFT active matrix LCD (16.7 million colors), - Afmeting: 17" viewable - Kijkhoek: 160° horizontal, 135° vertical (typ) - DOT Pitch 0.264mm - [b:2edc54f66a]Response Tijd 45ms (typ) [/b:2edc54f66a] - Brightness 250 cd/m2 (typ) - Contrast Ratio 400:1 - VIDEO INPUt: Video RGB 15 pin D-Sub analog - Horizontale Frequentie :30-80kHz, Vertikaal :50-75Hz - Resolutie: 1280 x 1024 @ 75HZ [/i:2edc54f66a] Niet doen als je een gamer bent. de responde tijd van 45ms is veel te hoog.. ga voor een iiyama 17" TFT met 20ms response.. Of een Samsung.
Link naar reactie
Ik ben wel een hevige gamer dus das nie goe. Zal wel eens verder zoeken . Heb eene Benq gevonden bij de winkel in mijn buurt zou deze wat zijn ? Tis eene BenQ FP767 - 17" LCD Monitor 17.0" SXGA 1280x1024 Screen Size: 17.0" Max Res: 1280 x 1024 / 75 Hz Response Time: 16 ms Pixel Pitch: 0.264mm Contrast: 400:1 Brightness: 260 cd/m2 Integrated Speakers Kensington lock i Key Auto Adjustment & i Screen OSD Control True Color Supported Auto Scaling Function Power Consumption Complies with EPA "Energy Star" Standard
Link naar reactie
idd, JIJ zou daarvoor gaan.... als hij dan graag voor een goeie TFT wil gaan, waar maak jij je dan druk om :-? daarnaast over wat je zegt over dat een CRT beter zou zijn voor gamen dan een TFT is allang weer achterhaalt... tegenwoordig is de reactiesnelheid van goeie TFT's allang weer terug geschroeft, dus je zult weinig verschil merken....
Link naar reactie
Ik heb een Samsung 171N TFT; geen problemen met games of grafisch werk. Wel veel voordelen met ruimte op mijn bureau.............. Deze monitor heeft geen extreem snelle reactietijd (ik geloof 25 ns) maar is al goed genoeg. Jammer genoeg geen DVI aansluiting. Kijk even rond; zorg dat je een model neemt met response <25 ns (wordt bijna overal als grens gezien) en neem dan de beslissing of ruimtewinst (en "coolheid") het prijsverschil met een CRT rechtvaardigen. Ik zou wel een model nemen met DVI aansluiting. Jammer genoeg geen energiepremie meer.......Maar wel een lager stroomgebruik (duurt echter wel een eeuw ofzo voordat je daarmee het prijsverschil overbrugt hebt)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...