Ga naar inhoud

Passieve geheugenkoeling voor GF4TI4200


Aanbevolen berichten

Ik heb een MSI GF4TI4200 128mb. Ik wil hem OC'en. Ik kan de Core clock op 295 Mhz zetten, dat is bijna de GF4TI4600, maar het mem durf ik niet, omdat dat zo heet wordt en daarom wil ik passieve koelblokjes op het geheugen plaatsen. Ik heb al blokjes met koelribben erop. Mijn vragen zijn: - Hoe moet ik die blokjes op de chips monteren? Met dubbelzijdige tape? (moet natuurlijk wel hitte-geleidend zijn)? of hebben jullie nog andere tips om ze te bevestigen. - Waar kan ik dit dan kopen?
Link naar reactie
[quote:c77122d04d="The Avenger"]Ik heb een MSI GF4TI4200 128mb. Ik wil hem OC'en. Ik kan de Core clock op 295 Mhz zetten, dat is bijna de GF4TI4600, maar het mem durf ik niet, omdat dat zo heet wordt[/quote:c77122d04d] valt wel mee hoor qua warmte productie denk ik.... heb zelf mn GF4 geoced naar 310 core en 610 RAM... dat is dan ook echt de max.... dat deed ik met mn originele cooler op de Core, en zonder enige fratsen op het mem.... die koelblokjes worden wel eens gebruikt door echte die hards, maar dan rammen de het mem net nog ff een stapje verder... mijn Club3d GF4 heeft samsung mem onbaord, dus dat is altijd goed, dat wil altijd wel extreem goed OC'en... weet alleen niet zo 123 wat voor mem erop een MSI kaart zit... maar goed, als dat is wat je graag wilt, idd ga dan ff naar een PC shop in de buurt, en vraag naar lijmende koelpasta... heb hier nog wel een spuitje liggen van Zalmann geloof ik, dus als je niks kan vinden.....
Link naar reactie
[quote:97cae2eb1d]heb zelf mn GF4 geoced naar 310 core en 610 RAM... dat is dan ook echt de max.... dat deed ik met mn originele cooler op de Core[/quote:97cae2eb1d] Ik gebruik trouwens ook de originele koeler, maar boven de 294 mhz begint ie te haperen in 3D Mark2001. Zou dit misschien kunnen komen doordat ik dan het geheugen op de originele stand heb staan? Dat het mem dan de GPU afremt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...