Ga naar inhoud

upgraden oude computer


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb een al wat oudere computer: celeron 800, 192 MB, Abit VA6 moederboard, voodoo3 2000 en wilde deze gaan upgraden. Ik had dus een Geforce4 MX 440 gekocht, maar die bleek slecht te presteren in mijn systeem (bij iemand met minder snel systeem en geforce2 MX 400 liep alles stukkie sneller!) Deze kaart is dus duidelijk te nieuw voor mijn systeem, dus nu vraag ik me af wat ik dan voor videokaart zou kunnen nemen. Zelf dacht ik aan een Radeon 7500 kaart, in de hoop dat deze wel goed in mijn systeem zal lopen, aangezien die al weer ietsies ouder is. Graag hoor ik jullie mening hier over...
Link naar reactie
Ik denk dat er iets fout is gegaan bij het installeren, de gf4mx is geen overkill voor een 800 mhz machine. Wel was het een verkeerde keus, omdat een gf4mx niets meer is dan een opgewaardeerde gf2. Als ik jouw was, zou ik op zoek gaan naar een Radeon 9000, dx8 kaart en een mooie keus voor jouw systeem. Bij het plaatsen van de kaart, wel eerst alle huidige drivers verwijderen van je systeem.
Link naar reactie
Ik heb wel mijn oude drivers eerst geuninstalled en daarna pas mijn nieuwe kaart ingebouwd. Dus ik denk niet dat ik een verkeerde installatie heb gedaan. Ik heb zelfs voor de zekerheid opnieuw de kaart geinstalleerd. Nieuwe drivers geprobeerrd andere directx.. Noem maar op. Ik ben terug gegaan naar MyCom (waar ik hem dus heb gekocht) en daar vertelde iemand van de technische dienst dat het zou kunnen komen dat mijn moederboard op een bepaald amperage loopt wat niet goed samen gaat met die kaart. Ik heb toen zelfs voor de zekerheid (aangezien ik eerst dacht dat de kaart niet goed was) een andere kaart meegekregen en die geinstalleerd. Deze liep even slecht. Ik zou dus best ook wel een radeon 9000 willen kopen, maar ik ben bang dat ik dalijk weer hetzelfde probleem heb...
Link naar reactie
Jep ik heb ook mijn moederboard-drivers nog een keer gere-installed. Ik heb mijn 3dkaart getest met het programma Performance test. En mijn score was ca. 140 terwijl bij iemand met celeron 733 met ouder moederboard (ook abit) en geforce2MX 400 dit 166 was. Maar ik heb helaas geen 3dmark test. Ik heb de kaart weer bij MyCom ingeleverd. Maarja misschien koop ik toch maar een radeon 9000 (7500 is immers moeilijk verkrijgbaar in de locale winkels hier) en als die het ook niet doet weet ik het ook niet meer dan breng ik hem maar weer terug. :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...