Ga naar inhoud

Welke 3d-kaart?


Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb een oud systeempje staan voor mijn kleine broertje en nou heb ik de keuze uit 2 typen 3d-kaarten, dit zijn de volgende: * De savage 2000(ViperII) 32mb * De tnt2 Nvidia 32 mb Verdere gegevens van de pc zijn: Pentium 3 600Mhz, 128 mb sdram, een Jetway J-993AS-L moederbord en winxp prof. er op zetten. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, b.v.d. Bart
Link naar reactie
[quote:3f8d63ae1c="Upke"]Maakt volgens mij niks uit, ze zijn beide TNT 2 dacht ik. Ik tweifel over de 1e...[/quote:3f8d63ae1c] de 1e is een S3 Savage 2000 chip. dat is heel wat anders dan een TNT2 hoor. De savage 2000 is beter in opgenGl games (Quake III e.d.) en wat minder in Direct3d. Dit gebaseert op deze review: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1086&p=1
Link naar reactie
[quote:c3ef4a110b="Black Shadow"][quote:c3ef4a110b="hjs"]...De Viper II was trouwens de opvolger van de Viper 770 (tnt2 kaart)...[/quote:c3ef4a110b] Dus misshien is die toch sneller ;)[/quote:c3ef4a110b] Mhhh, was wel de bedoeling toen, de viper II zou een Geforce killer worden, is er echter nooit van gekomen. Het merk diamond was ook snel verdwenen. Met metal was de kaart top, voor de rest helaas niet (he VTec ;) )
Link naar reactie
Ik zou de Viper 770 (nVidia TNT 2) nemen. Deze heeft namelijk een prima ondersteuning voor games en verschilllende versies van Windows. De Viper II heeft dit helaas niet. Vooral XP en nieuwere games kunnen problemen geven. Tuurlijk, ook de TNT 2 is een oudere kaart, dus kan problemen geven bij de nieuwere games, maar minder dan de Viper II. Dus Viper 770 all the way !!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...