Ga naar inhoud

Bustype: AGP (PCI modus).....klopt dit wel??


Aanbevolen berichten

hoi allemaal, ik heb net een geforce 4 ti 4200 128 mb gekocht, maar ik vroeg me even af of de bovenstaande tekst wel klopt.Dit wordt weergegeven bij eigenschappen/geforce ti 4200. Staat hij nu wel correct op AGP, of ziet hij hem als PCI. In de bios staat dat AGP wel check is volgens mij.En nog een een laatste vraag: Ik heb de kaart op een chaintech mobo met athlon 1100 mhz en 256mb pc2100 ddr staan.Is mijn systeem dan de beperkende factor of de videokaart?? Want met 3dmark2001 haal ik ongeveer 6400 punten bij 1024x756. Dat is niet genoeg volgens de reviews maar daar worden zwaardere computers gebruikt.Daarom even de vraag. Alvast bedankt gr bas
Link naar reactie
[quote:adb27dec7a="bassieman"]hoi allemaal, ik heb net een geforce 4 ti 4200 128 mb gekocht, maar ik vroeg me even af of de bovenstaande tekst wel klopt.Dit wordt weergegeven bij eigenschappen/geforce ti 4200. Staat hij nu wel correct op AGP, of ziet hij hem als PCI. In de bios staat dat AGP wel check is volgens mij.[/quote:adb27dec7a] dat klopt, staat er bij mij ook... AGP wordt denk ik ook gezien als een PCI bus, alleen is ie wat anders qua vormgeving, en is het een snellere bus (PCI=33 en AGP=66 mhz) [quote:adb27dec7a="bassieman"] En nog een een laatste vraag: Ik heb de kaart op een chaintech mobo met athlon 1100 mhz en 256mb pc2100 ddr staan.Is mijn systeem dan de beperkende factor of de videokaart?? Want met 3dmark2001 haal ik ongeveer 6400 punten bij 1024x756. Dat is niet genoeg volgens de reviews maar daar worden zwaardere computers gebruikt.Daarom even de vraag. Alvast bedankt gr bas[/quote:adb27dec7a] je cpu is iig je bottleneck.... de kaart kan niet maximaal benut worden.... zolang je lekker kan gamen zou ik me daar niet al te druk om maken, je hoeft niet speciaal geld uit te gaan geven omdat je score niet hoog is....
Link naar reactie
PCI modus is niet goed. dan staat je AGP op 1x of je AGP aparture size staat uit. beiden kan je in de Bios veranderen. je score is ook niet goed. je moet makkelijk 8000 punten kunnen halen. dat haalde ik al met een Athlon thunderbird 1333 met een GeForce 3 "classic" je 1100mhz CPU is wel een bottleneck maar je moet evengoed toch meer kunnen halen.
Link naar reactie
De link werkt echt, snap niet waarom de vorige niet werkte. http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=6069820 Ik heb de drivers helemaal clean geinstalleerd, dus dat kan het ook niet zijn.Ik heb dus wel directx 9 geinstalleerd.....ik weet dat ik er niks mee opschiet, maar die stond er al op.
Link naar reactie
Ik heb nog even gekeken bij de systemspecs die 3dmark weergeeft en daar zag ik het volgende: AGP capabilities Revision: 2.0 Rate: 1x, 2x, 4x Aperture Size: 128 MB Sideband Addressing: supported (disabled) Fast Write: supported (disabled) Dit heb ik vergeleken met de bios-instellingen bij ADVANCED CHIPSET FEATURES: AGP aperture size [128 mb] AGP ISA aliasing [enabled] AGP secondary lat timer [20H] AGP fast write [enabled] AGP data transfer mode [4x] AGP always compensate [enabled] Toen zag ik nog even onder het kopje INTEGRATED PERIPHERALS het volgende: Init display first [AGP of PCI slot] die heb ik nu op [AGP] gezet Kunnen jullie wat met deze info? Het zou super zijn als jullie mij wat verder kunnen helpen. Gr bas
Link naar reactie
Je settings zijn goed. Niets aan veranderen. Bios is prima ingesteld. Ik zit zo naar je score te kijken, je hebt een Athlon "thunderbird" 1100 mhz met een 100mhz fsb, en zeer waarschijnlijk 256mb pc133 sdram. Klaarblijkelijk levert dit een behoorlijke bottleneck op. Volgens mij heb je een moederbord met een AMD 760 chipset en een VIA 8231 southbridge. Dit zie je vooral terug in de CPU/Geheugen gevoelige testen. Game test op Low-detail dus. Je moet bij 3dmark namelijk niet alleen naar de eind score kijken maar vooral juist naar de onderlinge testen. ik zal even al jou score's bij langs gaan: [color=green:29ed06fd03]Game 1 - Car Chase - Low Detail 86.4 CPU gevoelig!! Game 1 - Car Chase - High Detail 29.1 Videokaart en CPU gevoelig. Game 2 - Dragothic - Low Detail 113.5 CPU gevoelig. Game 2 - Dragothic - High Detail 61.3 videokaart en CPU gevoelig Game 3 - Lobby - Low Detail 84.9 CPU gevoelig Game 3 - Lobby - High Detail 37.8 Videokaart en CPU gevoelig Game 4 - Nature 46.1 Videokaart gevoelig [/color:29ed06fd03] Vooral in de Nature test zie je dat je je pc prima hebt geïnstalleerd. 46.1 FPS is namelijk goed voor jou videokaart en de rest van je systeem. de rest is wat aan de lage kant omdat je trage geheugen bus (100mhz FSB) en CPU parten speelt. Ik denk dat je redelijk gescoord hebt met je systeem. je kan nu proberen je CPU te overklokken door je FSB in je Bios te verhogen. Je videokaart overklokken heeft niet veel zin in dit geval. wel iets uiteraard. maar dat is niet de bottleneck. Kortom je systeem is nu goed geïnstalleerd alleen je CPU + Geheugen + moederbord is de bottleneck.
Link naar reactie
heel erg bedankt voor je toelichting red dragon!! Toch heb je niet helemaal gelijk.Ik heb een Chaintech 7CTKJD socket A moederbord met AMD 761 + VIA VT8231 dual chip AGPset en 256 mb pc2100 elixer ddr. Qua processor heb je gelijk..... zou een athlon XP met 133 mhz fsb dan veel schelen? Ik snap trouwens niet helemaal wat je met die chipset wil zeggen.Nogmaals bedankt!
Link naar reactie
[quote:22aa57d453="bassieman"]heel erg bedankt voor je toelichting red dragon!! Toch heb je niet helemaal gelijk.Ik heb een Chaintech 7CTKJD socket A moederbord met AMD 761 + VIA VT8231 dual chip AGPset en 256 mb pc2100 elixer ddr. Qua processor heb je gelijk..... zou een athlon XP met 133 mhz fsb dan veel schelen? Ik snap trouwens niet helemaal wat je met die chipset wil zeggen.Nogmaals bedankt![/quote:22aa57d453] De chipset is je [i:22aa57d453]AMD 761 + VIA VT8231[/i:22aa57d453] waar je het over hebt. dat is de chipset van je moederbord. AMD761 Northbridge VIA VT8231 southbridge. daar zat ik dus niet ver vandaan met mijn gedachte. PC2100 DDR is al een beter dan pc133 sdram Ik weet niet welke CPU's je moederbord ondersteund, dan moet je even op de site van chaintech gaan zoeken. maar na een Bios update kan er vast wel een AthlonXP in. een AthlonXP 2200+ is bijvoorbeeld betrekkelijk goedkoop en zal een behoorlijke performance boost geven. Echter ben ik van mening dat de Chipset die je hebt ook nog wel een lichte bottleneck vormt. een moederbord met een nForce 2 chipset is niet duur en in combinatie met een Athlon 2200+ of sneller ook heerlijk. maar ja ik kan niet in je beurs kijken :)
Link naar reactie
Het is gelukt!!!!! Windows ziet de videokaart nu als AGP 4x.Ik had nog een cdrom liggen die bij mijn mobo zat, waarop een aantal drivers staan.Onder het kopje AMD bleek een AGP filter driver te staan, waardoor nu pas de AGP volledig ondersteund wordt.Kreeg nu bij 3dmark een score van 7800 punten, al een stuk beter lijkt me.Ik ben voorlopig tevreden.Erg bedankt voor je hulp. groetjes bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...