Ga naar inhoud

GeForce 4 TI 4400 overclocken??


Aanbevolen berichten

[quote:eeaddda3fd="Bert__rick"]oke maar er staat niet hoe hoog ik kan overclocken....[/quote:eeaddda3fd] Overclocken wil niet zeggen dat je het systeem/onderdeel meteen op 1 waarde zet. Want je weet nooit of 'ie dat aankan (het kan per chip (of op z'n minst per serie) verschillen hoe ver 'ie kan). Dus gewoon proberen: stapje voor stapje opvoeren en goed testen tussendoor... Stappen van 5 a 10 MHz. Voor het testen een benchmark of zwaar spel draaien. Als de beeldkwaliteit goed blijft (ook na een wat langere tijd als 'ie goed warm wordt) dan kun je een stap verder.
Link naar reactie
warm is niet erg, TE warm wel :) en dat de boel warm wordt is heel normaal... maar als 'ie te warm wordt merk je dat vanzelf. Dan krijg je vastlopers. En als de GPU/mem snelheid te hoog is (hoger dan de kaart kan) dan krijg je beeldfouten. Als 'ie niet ver genoeg kan naar je zin door een warmteprobleem, dan kun je proberen de koeling te verbeteren zodat je nog wat verder kunt overclocken. Zolang je het in stappen doet kan het geen kwaad als 'ie te warm wordt (dan wordt 'ie maar een klein beetje te warm; resetten en een stap terug is dan voldoende) , maar je moet niet ineens met 50 of 100 MHz verhogen want dan denk ik dat je een nieuwe kunt gaan kopen :D
Link naar reactie
Ik heb mijn GF4 Ti-4200 tot 300/600 overgeclockt, wel met 2 80cm fans erop laten blazen en met een paar artifacts :) Er kan bijna niks mis gaan. Als je het geheugen te ver overclocked, krijg je 'artifacts', dwz strepen door het beeld(bij 3dmark dus) Als je de core te ver overclocked, kan je systeem bevriezen(vastlopen). Dit heb ik allemaal uit eigen ervaring meegemaakt :D Je moet eigelijk alleen overclocken om een hogere(leukere) 3dmark-score neer te zetten, anders verkort je de levensduur van je videokaart natuurlijk ernstig :) Gr RuuD
Link naar reactie
Ik wil niet opscheppen, maar kijk maar eens naar mijn videokaart, en zonder extra koeling. Die 360 van de core laat ik niet zo staan hoor, hij doet het dan wel, maar ik heb dan toch het gevoel dat er dan binnenkort iets gaat smelten. Momenteel heb ik de videokaart niet zo hoog overklokt, want het maakt toch niet zoveel uit op m'n systeem, maar 320/695 kan ie makkelijk full load hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...