Ga naar inhoud

Welke instelling fout voor 3D Mark?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit met een vraagje. Ik heb vandaag tot op 2x toe de benchmark 3D Mark 2001 SE gedraaid met 2x een bedroevend lage score. [url]http://service.futuremark.com/compare?2k1=6020229[/url] Dat zegt genoeg denk ik, ik heb het al eens eerder gedaan en toen kwam ik in de buurt van de 12.000 3D Marks. Ik heb verder zo veel mogelijk achtergrond programma's afgezet en zou niet weten wat het probleem zou kunnen zijn. Iemand die het weet? Alvast bedankt, Michel. <edit> Ik zie nu een Unknown 2002MHz CPU staan, dat moet een AXP 2100+ zijn, en het geheugen is 333MHz. </edit>
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je score is idd veel te laag voor jou systeem, Heb je chipset drivers goed geïnstalleerd? Nieuwste Drivers? Ik zie dat je bijvoorbeeld AGP op 2x hebt staan, scheelt al iets. Heb je je geheugen op Cas2 staan? Ik heb zelf ook geen hoge score maar ik heb niet overgeclockt. trouwens dat Unknown maakt niet uit, het komt omdat het Throughebred is.
Link naar reactie
Unknowm CPU is heel normaal bij een Thoroughbred. :) Maar je score is inderdaad heel laag. Nieuwste drivers van nVidia geïnstalleerd? Drivers moederbord geïnstalleerd? Dat wil ook nog wel eens slechte prestaties veroorzaken. Op dat AGP 2x hoef je niet al teveel te letten, dat scheelt maar weinig en niet een paar duizend punten. Geheugen kan ook iets schelen, maar ik denk eerder dat er egens in de software (windows??) iets fout zit. Aangezien je eerder wel een goed score had.
Link naar reactie
Ik weet niet of het helpt bij 3dmark, maar ik denk dat bij jou veel punten verloren gaan, omdat je bij high resolution lage fps haalt. Een oplossing hiervoor bij games is (werkt echt!): Rechtermuisknop op je bureaublad Eigenschappen Instellingen Geavanceerd Dan het tabblad van je 3dkaart nemen Dan bij OpenGL instellingen kijken Dan bij Verticale Synchronisatie kijken of dat keuze vakje staat op standaard uit, heb je dat niet gedaan, dan staat hij op standaard aan. Bij games scheelt het bij mij iig gigantisch. Maar ik heb geen id of je fps bij 3dmark ook zal toenemen. Maar er is een goede kans.
Link naar reactie
VSync staat uit, ik heb Detonator drivers versie 42.90, ik heb VIA 4in1 drivers geinstalleerd. Maar hoe zet ik mijn geheugen op CAS2? Unknown CPU is misschien normaal bij een Thoroughbred maar ik heb een AXP2100+ Palomino (of hoe je dat ook schrijft). Maar nu dit, ik had zo'n progje genaamd GeForceTweakUtility geinstalleerd, daarmee heb ik handmatig toen nog de AGP rate op 4x gezet. Maar nu heb ik em uitgezet en haal ik ineens 9077 punten of zoiets, dus dat scheelt al een hoop maar is NOG te weinig. Overgins had ik mijn geheugen eerst ook niet op CAS2 staan maar zou toch graag even weten hoe je dat doet. :wink: Evengoed bedankt voor de snelle reacties.
Link naar reactie
[quote:d672ad96b0="Boerke87"]VSync staat uit, ik heb Detonator drivers versie 42.90, ik heb VIA 4in1 drivers geinstalleerd. Maar hoe zet ik mijn geheugen op CAS2? Unknown CPU is misschien normaal bij een Thoroughbred maar ik heb een AXP2100+ Palomino (of hoe je dat ook schrijft). Maar nu dit, ik had zo'n progje genaamd GeForceTweakUtility geinstalleerd, daarmee heb ik handmatig toen nog de AGP rate op 4x gezet. Maar nu heb ik em uitgezet en haal ik ineens 9077 punten of zoiets, dus dat scheelt al een hoop maar is NOG te weinig. Overgins had ik mijn geheugen eerst ook niet op CAS2 staan maar zou toch graag even weten hoe je dat doet. :wink: Evengoed bedankt voor de snelle reacties.[/quote:d672ad96b0] dat unknown 2000 MHz, komt doordat je de FSB verhoogt hebt... je hebt een palomino zeg je, heb je die dan ook unlocked? als dat niet zo is, dan is er iets mis, want je kan met een XP2100 en een FSB van 140 nooit 2000 mhz halen, dit kan alleen als je de MP unlocked hebt.. als je em wel unlocked heb is het een nette OC wel... 8) over dat Cas 2, dat staat in je bios bij ''advanced chipset settings'' oid.... even zoeken in je bios dus... verwijder dat geforce utility proggie eens, en download [url=www.guru3d.com/files]rivatuner[/url] die is veel beter imho....
Link naar reactie
[quote:a7ea9cbb97="turbulence"][quote:a7ea9cbb97="Boerke87"]VSync staat uit, ik heb Detonator drivers versie 42.90, ik heb VIA 4in1 drivers geinstalleerd. Maar hoe zet ik mijn geheugen op CAS2? Unknown CPU is misschien normaal bij een Thoroughbred maar ik heb een AXP2100+ Palomino (of hoe je dat ook schrijft). Maar nu dit, ik had zo'n progje genaamd GeForceTweakUtility geinstalleerd, daarmee heb ik handmatig toen nog de AGP rate op 4x gezet. Maar nu heb ik em uitgezet en haal ik ineens 9077 punten of zoiets, dus dat scheelt al een hoop maar is NOG te weinig. Overgins had ik mijn geheugen eerst ook niet op CAS2 staan maar zou toch graag even weten hoe je dat doet. :wink: Evengoed bedankt voor de snelle reacties.[/quote:a7ea9cbb97] dat unknown 2000 MHz, komt doordat je de FSB verhoogt hebt... je hebt een palomino zeg je, heb je die dan ook unlocked? als dat niet zo is, dan is er iets mis, want je kan met een XP2100 en een FSB van 140 nooit 2000 mhz halen, dit kan alleen als je de MP unlocked hebt.. als je em wel unlocked heb is het een nette OC wel... 8) [b:a7ea9cbb97]over dat Cas 2, dat staat in je bios bij ''advanced chipset settings'' oid.... even zoeken in je bios dus...[/b:a7ea9cbb97] verwijder dat geforce utility proggie eens, en download [url=www.guru3d.com/files]rivatuner[/url] die is veel beter imho....[/quote:a7ea9cbb97] kan dit met mijn mobo ook??
Link naar reactie
Nope, staat niet aan. Vind het echt op z'n zachtst gezegd VREEMD. Ik heb eens in m'n BIOS zitten rondneuzen en kan echt niks vinden, er is geen onderdeel 'Advanced Chipset Features'. Wel een Frequenty and Voltage of zoiets maar daar kan ik alleen FSB van m'n CPU instellen en voltages van CPU, geheugen en videoplank. Iemand nog ingevingen? :-?
Link naar reactie
Heb die drivers verwijderd en de officiele 41.09 drivers (dacht ik) van nVidia gedownloaden en geinstalleerd. Alleen nu word het allemaal nog vreemder. Als ik gewoon even op de PC zit crasht bij ineens en dan reboot. De CPU word volgens de BIOS niet te heet (rond de 50 graden) en heb alles maar eens op Fail-Safe gezet, maar zonder resultaat. Het kan ooit lang goedgaan maar soms doet ie het 3x in 5 minuten ofzo. Waar kan dat nu weer aan liggen?
Link naar reactie
Een nieuwe pc zegt niet zoveel, ik heb systemen van 2 dagen oud gezien die brak liepen, als de pc slecht geinstaleerd is of drivers op de verkeerde volgorde of manier zijn geinstaleerd kan je een heel slecht lopend nieuw systeem hebben, als je na een schone windows install nog steeds vastlopers e.d. hebt dan denk ik dat er wat mis is met je nieuwe pc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...