Ga naar inhoud

Videokaart en XP??


Aanbevolen berichten

Ik heb een Radeon 9700 pro gekocht, en vrolijk in mijn computer geinstaleerd. Toen ik hem aanzette leek alles normaal, ik kreeg alleen een keuze menu voordat ik in XP zat, namelijk uit Veilige modus (met de 2 andere opties), Windows XP opstarten met de oude (en veilige) instellingen en gewoon XP opstarten. Dus ik klikte op XP opstarten, en opeens ging hij rebooten,ik heb elke optie geprobeerd, maar steeds ging hij rebooten. Toen heb ik de videokaart er opnieuw uit gehaald, en toen deed hij het wel, in XP heb ik de videokaart drivers geinstalleerd, maar op het moment dat je moet selecteren om toe te staan dat het apparaat mag worden geinstalleerd, ging mijn PC weer rebooten, en nu kom ik dus helemaal niet meer in XP terecht. Ook heb ik geprobeerd om XP opnieuw te instaleren, maar als ik de CD erin doe, en het installatie menu start op, dan staat er op een gegeven moment Starting Windows, maar daar blijft ie hangen.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, tis namelijk best wel verrot :)
Link naar reactie
Tis me niet erg duidelijk of je nu wel of niet in XP kan komen, met of zonder je nieuwe kaart, maar feit is dat je de kaart ff zorgvuldig moet installen. Vanuit de oorspronkelijke situatie eerst je huidige (oude) drivers deinstalleren. (apparaatbeheer) Vervolgens je huidige (oude) videokaart er uit pielen en je Radeon er in INCLUSIEF EIGEN VOEDING. (bijprikken) Dan start je op en install je de nieuwe drivers pas. Opmerkingen van XP dat het geen gecontroleerde software is negeren. Moet lukken zo.
Link naar reactie
Hmm dit ruikt naar te weinig power of te wel je voeding kan de nieuwe setup (met radeon) niet goed aan . De radeon 9700pro vreet nogal wat watt :D en het kan dus zijn dat je voeding net te zwak is. Hoeveel watt is jouw voeding ? aan je systeem te zien zou een voeding van zo'n 400 watt of meer niet misstaan.
Link naar reactie
[quote:dbf0cc8f3f="Titan22"]ik had een voeding van 350 watts moet genoeg zijn.... ik vind het maar een shit kaart, kreeg hem niet goed aan de praat en die achterlijk lage FPS is echt niet normaal.....[/quote:dbf0cc8f3f] Deze reactie vind ik nogal kort door de bocht. lag dit nu aan de kaart of aan iets anders (je pc of jezelf? ) De Radeon 9700 is een prima kaarts als je hem goed instaleert. Je moet zoals hierboven ook al word gemeld een krachtige voeding hebben, een Radeon 9700 PRO vreet tijdens een 3D game zo 55watt weg. verwijder altijd je oude drivers en instaleer vervolgens de Catalyst 3.2 drivers. zoals in de FAQ staat. dan zou alles goed moeten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...