Ga naar inhoud

Hercules Radeon8500 pro 128mb of Leadtek Geforce4Ti4200 64mb


Aanbevolen berichten

ik kan de ti 4200 voor 110 euro en de 8500pro voor 125 euro kopen.Dat is wel een beetje mijn maximum.Wat wel belangrijk is dat de 2D kwaliteit goed is.Ik heb een 21 inch Eizo monitor, die graag goeie 2D wil laten zien.Dus games is belangrijk maar niet het enige.Ik begreep dat de geforce-kaarten het altijd af moesten leggen qua 2D tegenover ATI, maar dat dat bij de geforce 4 serie recht is getrokken.Klopt dat?
Link naar reactie
Op normale resulties (lees 1024x768) zie je geen verschil in 2d met een radeon 8500 of een ti 4200, echter op hoge resoluties weet ik het zo net nog niet. Volgens deze test : http://www.2cpu.com/Hardware/video_roundup/qualitative_1.html Komt de Radeon 9000 (vergelijkbaar met de R8500) beter uit de 2D test als de Ti 4200. maar de Ti 4200 komt er niet slecht uit dus geen reden om hem links te laten liggen. Als ik moest kiezen tussen een ti 4200 en een radeon 8500 zou ik voor de ti 4200 gaan.
Link naar reactie
[quote=Red Dragon] Als ik moest kiezen tussen een ti 4200 en een radeon 8500 zou ik voor de ti 4200 gaan.[/quote] En dan 3dMark2K3 draaien en ps1.4 missen... 8) Maar los van dat, ik zou voor de [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/49811]Club3d Radeon 9100 128Mb[/url] gaan gezien het budget en de beeldkwaliteits-eis. Ook de TV-out is beter.
Link naar reactie
[quote:1d35af9438="Salv"]Club 3D? Hercules zal je bedoelen. Clu3d zuigt als de *piep*[/quote:1d35af9438] Salv verkoop hier aub geen onzin :x Club-3d is een prima merk, waar baseer je deze onzin op? op 1x een slechte club-3d kaart te hebben gehad? Ik heb een keer een verotte Leadtek gehad, is dan Leadtek meteen slecht? Ik heb zeker 20 a 30 club-3d kaarten getest en gebruikt, prima kaarten, goed en goedkoop. Alleen de Club-3d Radeon 8500 serie was wat minder maar voor de rest prima kaarten
Link naar reactie
Tja, sorry hoor. ik was (ben nog steeds) zo gestressed (kaart ook trouwens) van die crashes. Als ik die naam al hoor ''club 3D'' Lekker prof dan zo'n naam. Ik heb een ''club 3D'' :lol: Het was trouwens niet mijn keuze omdat in mijn systeem te doen. Dat hebben de meneeren van salland gedaan om de kosten te kunnen drukken. Zo heb je toch al weer €30,- winst.
Link naar reactie
Als je zoveel problemen met je kaartje hebt (wat ook aan je voeding of moederbord kan liggen) moet je hem ruilen voor een wel werkend exemplaar. en niet Club-3d zwart gaan maken als je niet eens zeker weet dat het aan de videokaart ligt. Club-3d maakt gewoon prima kaartjes voor een schappelijke prijs, ze zijn geen een of ander B merk
Link naar reactie
In dat geval moet ik het toch eens zijn met Salv, aangezien mij videokaart van Poworcolor komt en als deze dezelfde levenrancier heeft... Ik bedoel, de eerste kaart die ik had was gewoon kapot, ik mocht gelukkig zonder problemen ruilen voor een andere, waarvan de fabrieksinstellingen zwaar onderklokt waren... Dat vind ik toch al drie (inclusief die van Salv) 'niet-goede' ervaringen met dezelfde 'kaartenbakker'... Als dat zo is...
Link naar reactie
Het was als voorbeeld, ik weet het uiteraard niet precies, dus Club-3d IS GEEN powercolor. Overigens kan ik ook zo 3 slechte ervaringen op noemen van Asus en van Leadtek, dus dat zecht helemaal geen F$#k!. Hoe dan ook is Club-3d een goed merk, moet ik er meer dan 30 testen voordat jullie het geloven? dacht dat een ervaring van zoveel kaarten wel voldoende was.
Link naar reactie
OK weer ff terug naar het originele onderwerp, daar heb ik nl ook ff een vraagje over. Ik zit al heel lang te denken aan 't upgraden van mijn videokaart maar weet nog steeds niet welke ik moet kopen. Zit nu te denken aan de saphire radeon 9100 met 128 MB voor +/- 110 euro en de creative GF4 ti4200 met 64 MB voor +/- 140 euro. Ik weet dat de ti4200 sneller is maar de vraag is of dat ook voor mijn systeem geldt: p3 900 Mhz en 256 MB. En dan nog de vraag of die ti4200 van creative wel goed is of dat ik 'm beter van een ander merk kan kopen. Iemand antwoord? Bvd!
Link naar reactie
[quote:d495584995="SpaceCowboy"]OK weer ff terug naar het originele onderwerp, daar heb ik nl ook ff een vraagje over. Ik zit al heel lang te denken aan 't upgraden van mijn videokaart maar weet nog steeds niet welke ik moet kopen. Zit nu te denken aan de saphire radeon 9100 met 128 MB voor +/- 110 euro en de creative GF4 ti4200 met 64 MB voor +/- 140 euro. Ik weet dat de ti4200 sneller is maar de vraag is of dat ook voor mijn systeem geldt: p3 900 Mhz en 256 MB. En dan nog de vraag of die ti4200 van creative wel goed is of dat ik 'm beter van een ander merk kan kopen. Iemand antwoord? Bvd![/quote:d495584995] De Radeon 9100 is eigenlijk een 8500 met een nieuwe naam(marketing) maar is verder een prima kaartje en is sneller dan een 9000. De TI 4200 is idd. sneller dan die Radeon 9100 en aan Creative mankeert niks. Ik zou voor de TI 4200 gaan ( € 140 is weinig voor deze kaart). Ik denk dat jouw systeem het nog wel aan kan.(is alleen even de vraag of je voeding zwaar genoeg is) Ik heb eerlijk gezegt geen idee of 128 mb of 64 mb in de praktijk merkbaar is. Succes met je keuze. groetjes RicardoS
Link naar reactie
Het verschil tussen 64Mb en 128Mb is alleen merkbaar als je hogere FSAA's bij hogere resoluties wil hebben. Maar aangezien de GF4Ti4200 toch een gigantische performance hit heeft bij dergelijke instelling is het mijns inziens zinloos om een 128Mb versie te nemen. Voor jou systeem is een Radeon 9100 (goede 2D en TV-out kwaliteit) een zeer goede keuze, ik denk niet dat een GF4Ti4200 veel sneller is bij jou en zodoende steek je wel weer 30 Euro in je zak. Met beide kaarten zit je eigenlijk wel goed. 8)
Link naar reactie
Ik denk dat de ti 4200 toch wel een stukje sneller is dan de radeon 9100 op een PIII 900, ondanks het feit dat het "slechts" een 900mhz cpu is. ik zou voor de ti 4200 gaan alleen dan geen creative, daar ben ik persoonlijk niet zo kapot van, behalve dan hun geluidskaarten en boxen die zijn wel toppie, maar dat is een ander verhaal. zoek eens op www.tweakers.net/pricewatch voor een ti 4200 64mb van een ander merk. verder sluit ik me aan bij de woorden van Baxcorp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...