Ga naar inhoud

Advies TFT


Aanbevolen berichten

op www.anandtech.com staat een test tussen de 2 intressantste tft's van dit moment. De Samsung 172t vs de hitachi cml174. De samsung is qua kleuren en design wat mooier maar enigzins traag en slecht leverbaar. De hitachi is dus snel (16ms) en goedkoper (600 euro). Ik heb de hitachi en ik vindt het mooi (qua design en kleuren) en snel. Hij bevalt mij uitstekend
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou, huismeester, dat valt vies tegen. Natuurlijk heeft een CRT monitor een grotere kleurdiepte aan boord, maar zonder een goede (en standaard ingebouwde!) korrektiemogelijkheid stelt dat niets voor. Ik heb al eens, naar aanleiding van een artikel over scannen in Computer!Totaal, de desbetreffende auteur gevraagd waarom dat wat ik inscan veel te rood op mijn Philips monitor wordt vertoond, maar tot nog toe geen antwoord gekregen - waarschijnlijk omdat hij het zelf ook niet weet...
Link naar reactie
Schaf een Samsung aan. Ik ben zelf de afgelopen tijd op zoek geweest naar een tft monitor. Welliswaar een 15", maar voor mij is er geen betere gebleken dan de Samsung. Heb nu ook een 15"Samsung en de kleuren en contrasten zijn echt subliem. Als je wilt gamen let dan vooral op de reactijd. Bij 25 ms is dit acceptabel. Obiwan
Link naar reactie
[quote:53b868c165="pjgroot"]Heren, Bedankt voor de adviezen, ik heb uiteindelijk gekozen voor de Samsung T 170. ( Alhoewel ik niet weet wanneer ik hem geleverd krijg ) na enig dubben want de hitachi is ook goed, maarja je moet een keuze maken[/quote:53b868c165] Ik begrijp hieruit dat je de monitor online besteld hebt? Dat is iets wat je eigenlijk NOOIT moet doen ivm.eventuele dode pixels. Want als je de monitor hebt,zie hem dan nog maar eens te ruilen. Verder een goede keuze,ik heb hier een Samsung 17 lcd en die bevalt prima. greetz.
Link naar reactie
[quote:05380e363c="H"][quote:05380e363c="pjgroot"]Heren, Bedankt voor de adviezen, ik heb uiteindelijk gekozen voor de Samsung T 170. ( Alhoewel ik niet weet wanneer ik hem geleverd krijg ) na enig dubben want de hitachi is ook goed, maarja je moet een keuze maken[/quote:05380e363c] Ik begrijp hieruit dat je de monitor online besteld hebt? Dat is iets wat je eigenlijk NOOIT moet doen ivm.eventuele dode pixels. Want als je de monitor hebt,zie hem dan nog maar eens te ruilen. Verder een goede keuze,ik heb hier een Samsung 17 lcd en die bevalt prima. greetz.[/quote:05380e363c] Kun je wel doen, als je weet hoe de fabrikant omgaat met dooie pixels. hitachi komt je tft omruilen als je in de eerste 30 dagen een dode pixel aantreft, geheel veilig dus. Maar over het algemeen ben ik het wel met je eens, niet online kopen, maar ja, als je het prijsverschil ziet tussen online en bij mij in de stad, dan wil je wel online kopen :(
Link naar reactie
Ik heb hem dan wel online besteld, maar deze zaak ( Digiworld ) zit bij mij niet ver vandaan, zij hebben ook een winkel dus voor ik hem betaal en meeneem wil ik hem eerst wel even zien. Als tie komt zal ik mij ervaring doorgeven, alhoewel ik nog steeds geen zicht heb op de leveringsdatum. ( Zeer schaars product )
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb inmiddels mijn Samsung 172 T ontvangen ( begint nu een beetje leverbaar te worden ) en ik moet zeggen dat dit inderdaad een supermonitor is, ga nog wel een beet spelen met de instellingen om te zien hoe ik naar mijn smaak optimaal krijg, de design van de monitor is inderdaad schitterend alle lof voor Samsung
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...