Ga naar inhoud

is elke tv geschikt?


Aanbevolen berichten

Ik heb een http://www.fujitsu-siemens.com/3dtour/pc_scaleo_600/scaleo600.html en heb de faq van voor tot achter gelezen, maar krijg de tv niet aan de praat. Is elke tv wel geschikt? Ook krijg ik bij de instellingen helemaal geen melding van een tv. U weet wel, dat overzicht met 4 plaatjes waar je eigen monitor op staat en er onder moet dan een tv staan, met in de linker bovenhoek een groen geval dat je kunt aanklikken. Ook dat groene gedeelte is niet aanwezig. Of zou er iets anders aan het handje zijn?
Link naar reactie
Als ik op de site van Siemens zoek naar de de grafische kaart zie ik daar staan "Nvidia or Ati". Beetje onduidelijk wat erin zit dus. Als er een Ati in zit dan moet je er in ieder geval voor zorgen dat de TV aangesloten is voordat de computer wordt aangezet. Achteraf een TV aansluiten werkt niet omdat alleen bij opstarten de kaart detecteert welke apparaten zijn aagesloten. Hoe dit bij Nvidia zit weet ik niet. Iets meer info zou hier wel op zijn plek zijn. Welke kaart heb je, wat heb je geprobeerd enz. enz.
Link naar reactie
Ati dus. Ik heb de faq gelezen, heb een radeon 9000 familie en kom uit bij de volgende link: http://slashhead.homestead.com/files/TV/Radeon_7500.htm hier zie je in het vakje linksonder de tv staan, met linksbovenin een rood hoekje, dat groen moet worden. Maar bij geeft ie aan dat zelfs de tv niet eens is aangesloten, dus is het vakje niet rood of groen, maar grijs. uiteraard start ik de computer op nadat de tv is aangesloten. oja, ik heb directx 9 ook geinstalleerd. enne, ik heb het bijgeleverde kabeltje gebruikt - s-video Het lijkt me dat je niet allerlei software hoeft te installeren, anders had Siemens dat ding er niet in moeten doen. Aansluiten en draaien is mijn devies.
Link naar reactie
Hoi Wiep, Ik heb zelf een Gforce4 440mx kaartje. Daarbij werd Nview meegeleverd. Staat die bij jou goed geinstalleerd? Kijk ook eens naar de instellingen.(Staat bij mij als kloon) In het begin maakte ik de fout, op de scart. Er zit een schakelaar op, input/output. Die zat bij mij fout. :evil: Kijk er eens naar. Succes. O ja, aanvulling. Kijk 's of je svhs aankunt, want dit lukt niet op oudere tv's.
Link naar reactie
Als er helemaal geen melding / beeld op de TV is dan heb ik zo mijn twijfels over de aansluiting. Als ik nl. mijn TV aansluit dan heb ik daar direct bij het opstarten beeld op (het is dan een kloon van mijn monitor). In principe zou elke TV geschikt moeten zijn om aan te sluiten, let er wel op dat niet iedere TV geschikt is voor S-video over Scart. Probeer het anders eens gewoon via een composiet aansluiting, of via een front aansluiting van je TV (indien aanwezig). Zet je TV aan en de Radeon zou bij opstarten nu gelijk beeld naar je TV moeten sturen.
Link naar reactie
Ik zal morgen eens een andere tv proberen. Overigens heb ik geen scart. Er zit een een kabel bij waar aan de ene kant één zwart stekkertje zit, die gaat in de kaart, en aan het andere uiteinde zitten vier stekkertjes. Twee groenen en twee oranje. Één daarvan past op de aansluiting op tv, zowel achterin de tv als voorin. gigabyte p/n 12cfi-10s006-01 omschrijving: MD9P(M)-MD4P(F,M)-RCA(F)*100CM Maar ik baal best, want die tv die het (nog) niet doet is wel een 70 cm beeld, en dat is best breed natuurlijk :lol:
Link naar reactie
[quote:71f6053017="Wiep Corbier"]Ik zal nview eens downloaden, want die andere tv deed ook niets :cry: Werkt ook niet. Nou, dan zal de kaart niet deugen. Ik geef het op.[/quote:71f6053017] nview is voor nvidia kaarten, en zit in de drivers voor de nvdia kaaten, deze kan je dus niet gebruiken voor je ATI radeon 9000. schaf anders eens zo'n kabel aan met aan de ene kant zwart (SVHS) en de andere kant geel (Composite video) er staat een plaatje van in de FAQ.
Link naar reactie
[quote:ae2c94cbea]schaf anders eens zo'n kabel aan met aan de ene kant zwart (SVHS) en de andere kant geel (Composite video) er staat een plaatje van in de FAQ.[/quote:ae2c94cbea] Goed idee, doe ik :o Heb al ff mijn zwager geraadpleegd. Niet iedere tv is geschikt, en zeker niet die tv's die ik heb. Heb dus nog hoop voor de toekomst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...