Ga naar inhoud

Lage 3d mark score!!


Aanbevolen berichten

Na het uitvoeren van de 3d benchmarkscore van Mad Onion 2001 se, schrok ik nogal van mijn score;deze was maar 4500. Dit terwijl ik dingen als AA en FAA uit had staan. Hij stond op 1024 x 768. Verder gebruik ik momenteel de 41.08 detonator driver, maar ook met andere, nieuwere en oudere drivers haal ik ongeveer die score. Verder heb ik het idee dat er meer dingen mis zijn, en dat ik niet het optimale uit mijn systeem kan halen. Dit aan de hand van fps bij spellen als Morrowind en Mafia. Deze schommelen rond de 20 (en lager) op gemiddelde drawdistance, gemiddeld detail en weer 1025 x 768. Ik heb het idee dat ik met mijn systeem toch meer uit die test en spellen kan halen. Heeft er iemand met een vergelijkbaar systeem, een score voor me als referentie? Heeft er iemand tips voor mij? Wordt het misschien tijd voor een nieuw moederbord en een nieuwe processor? Bij voorbaat dank! Christian van der Veeke Ps in mijn specs staat de Nvidia geforce 4 ti4200 kaart. Deze heeft 128 mb!! Ook draai ik windows XP pro.
Link naar reactie
[quote:03a70a4bec="chrisveeke"]Ps in mijn specs staat de Nvidia geforce 4 ti4200 kaart. Deze heeft 128 mb!![/quote:03a70a4bec] Die 128 MB zegt niet zoveel over de snelheid, eerder over de maximale resolutie en bijbehorende kleurendiepte. Ik durf niet meteen te keihard beweren dat die score van 4500 normaal is voor jou systeem. Van de andere kant; een P3 is qua snelheid niet echt te vergelijken met een 2Ghz AthlonXP of P4. Met m'n "conseratieve" XP2200+ met ti4200 (128MB) haal ik een dikke 10000 zonder te overklokken en te finetunen, maar dat is natuurlijk een heel andere processor. Ik vermoed dat die 4500 nog zo slecht niet is. De bottleneck ligt met 95% zekerheid bij je processor en Mobo/mem (je hebt bv. ook geen DDR ram...), want die ti-4200 is snel zat.
Link naar reactie
Bedankt voor de erg snelle respons!! Ik zag inderdaad in die tabel dat mijn score gewoon bijna de helft is van een athlon 1ghz. :( Waar zou het nou aan kunnen liggen? Chipset (VIA) of Windows XP? misschien wel iets heel anders? Kan ik misschien een programma downloaden die mijn systeem analyseerd om zo fouten of problemen te achterhalen? Ik hoop dat iemand suggesties heeft! Bij voorbaat dank! Christian van der Veeke
Link naar reactie
Nu moet ik bekennen dat ik dat niet heb gedaan sinds ik XP heb omdat de detonator destroyer niet meer compatibel is met XP (zover ik weet; hij doet het bij mij niet op XP). Met Windows ME deed ik het altijd netjes, die oude drivers weghalen. Maar ook hier haalde ik met hetzelfde systeem niet meer dan 4600 punten. weet je misschien een tip (of een programma) hoe ik die drivers kan lozen? Groet, Christian van der Veeke
Link naar reactie
I'm sorry, ik kwam hem idd net tegen. Toch blijft het dat ik op windows ME ook zulke scores had en mijn spellen moeilijk liepen. Daarom: Is er een programma die je systeem grondig onder de loep neemt, zodat ik weet wat er aan de hand is (wie weet is er iets fout met mijn chipset ofzo.) Ik bedenk me net dat ik een jaar terug met mijn oude kaartje (geforce 2 mx400) 2500 voor mijn Benchmark 2001 haalde op hetzelfde mobo en geheugen. Misschien kan je dit op gedachten zetten? Nogmaals excuses!! Christian van der Veeke
Link naar reactie
Heb je je moederbord-drivers geinstalleerd, ik was dit een keer vergeten na een clean install van XP en toen scoorde ik 6000, maar na het instaleren van die drivers scoorde ik 8400. Maakte toch wat uit, maar verder werkte alles gewoon dus ik had het waarschijnlijk zonder de 3dMark test nooit gemerkt. Na wat overklokken heb ik BTW maximaal 9800 gescoord (met een gForce 3)
Link naar reactie
Je moet ook eens je geheugen timings aanpassen, en je videokaart bijvoorbeeld op agressief zetten. ik heb de eerste keer een score van 5600 gehaald. Met de 41.09 haalde ik al rond de 7000. Met wat verder gepruts wil 9200 nog wel eens lukken. Zolang alles maar loopt maak ik me geen zorgen over het aantal punten. Dat zou jij ook niet moeten doen want je score is bijna normaal.
Link naar reactie
Alweer bedankt voor de suggesties!! Prettig dat jullie meedenken. Salv, jouw suggestie van het "geheugen timen" zegt me niet zo veel. Wat bedoel je hiermee en hoe doe ik het? Verder ben ik gelijk mijn drivers voor mijn mobo aan het updaten! Trouwens mijn Mobo zou AGP 4x moeten aansturen, maar dit is niet het geval. In het eigenschappenscherm staat AGP 2x en in BIOS geeft ie wel 4x aan. Ik weet dat het niet veel scheelt, maar alle kleine dingen helpen! Heeft iemand een tip? Groet Chrisveeke
Link naar reactie
Het moet echt wel beter kunnen zonder overklokken. ik kan nu even niet vergelijken met andere systemen omdat futuremark weer plat ligt (al dan niet traag). Ik zou eerst de score eens op een goed niveau te krijgen. Ik ben nog geen link tegengekomen naar je 3dmark score, dit bedoelde ik de vorige keer. Btw, de score van 3dmark2003 loopteen stuk minder uit de maat zover ik nu scores heb kunnen vergelijken... Is je 3dmark 2001 misschien nog verbeterd in de tussentijd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...