Ga naar inhoud

Te lage 3DMark Score (ATI Radeon 9700/9700pro)


Aanbevolen berichten

Ik heb gister net mijn nieuwe computer binnengekregen: Athlon XP2400+ 512mb DDR pc2100 ATI Radeon 9700pro maar nu heb ik na het installeren van de Catalyst 3.0 en control panel drivers gelijk de 3dmark gestart, maar de score is volgens mij veel te laag voor deze PC: 12763 Ik heb bij systeeminfo gecheckt of er echt alles in zat zoals ik hem gekocht had (Ik heb hem laten bouwen bij PLC Systems)(ongeinstalleerd) alles leek te kloppen, behalve de ATI Radeon, er staat dan 9700/9500 series, hoe kan ik dan kijken of er een 9700 of 9700pro inzit, hoe zie ik dat?? Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:668acc669a="ChrisTuner"]Ik heb gister net mijn nieuwe computer binnengekregen: Athlon XP2400+ 512mb DDR pc2100 ATI Radeon 9700pro maar nu heb ik na het installeren van de Catalyst 3.0 en control panel drivers gelijk de 3dmark gestart, maar de score is volgens mij veel te laag voor deze PC: 12763 Ik heb bij systeeminfo gecheckt of er echt alles in zat zoals ik hem gekocht had (Ik heb hem laten bouwen bij PLC Systems)(ongeinstalleerd) alles leek te kloppen, behalve de ATI Radeon, er staat dan 9700/9500 series, hoe kan ik dan kijken of er een 9700 of 9700pro inzit, hoe zie ik dat?? Alvast bedankt[/quote:668acc669a] voor een non oc'ed radeon 9700 is dat wel een redelijke score imho probeer hem eens te OC'en met [url=www.guru3d.com/files]rivatuner[/url] en over dat ie aangeeft 9500/9700 dat klopt... doet ie bij alle 9500 en 9700 Radeon kaarten.... overclock hem anders een met dat proggie, en evt kun je proberen je cpu ook te overclocken, echter kan je mem dat niet echt leuk gaan vinden wat voor moederbord heb je erin hangen??? en wat voor merk mem
Link naar reactie
[quote:c34af77fad="Ruudfeen"]Als ik op futuremark een beetje rondkijk, moet er toch echt meer uit te halen zijn. zo'n 14000 moet lukken.[/quote:c34af77fad] bwohh, zo'n score zegt toch helemaal niks, het gaat erom of je games goed lopen. Als dat zo is zou ik me helemaal geen zorgen maken. Een score van 12000+ is toch goed genoeg ?? :)
Link naar reactie
De score is inderdaad laag, check mijn systeem specs onderin me ondeschrift en mijn score in 3dmark2001se. Je kan in rivatuner zien wat voor kaart je hebt, instaleer rivatuner en kijk in het overklok gedeelte, als er staat 256bits en core van 325 en mem van 310 (effectief 620DDR) dan heb je een PRO kaartje. ik neem aan dat je de geheugen settings van je videokaart nog niet op agresief hebt gezet. geheugen op CAS2 e.d. [Update]Ik zie dat je PC2100 hebt, dat is jammer, je had meer aan PC2700 of sneller gehad, beetje een bottleneck van je pc :( [/update] je kan in de drivers een en ander veranderen. zet bij Direct3D opties alles op "Performance" (alleen voor de 3dmark test natuurlijk daarna zet je alles weer terug :) )
Link naar reactie
//Suk ja zo denk ik ook wel, ik kan met mijn mx kaartje zelfs spellen soepel laten lopen :o :P . Over een tijdje zullen spellen nog wat zwaarder worden waardoor de nieuwe kaarten van nu er ook flink aan moeten trekken. En als je buurman nou 13000+ heeft.... :wink: dat wil je toch beter Ik vraag me wel altijd af hoe zulke personen spellen draaien, 1600*1200*32 FSAA :o ?
Link naar reactie
[quote:e81e0720bb="Ruudfeen"] Ik vraag me wel altijd af hoe zulke personen spellen draaien, 1600*1200*32 FSAA :o ?[/quote:e81e0720bb] zulke personen? met een score van 13000+ ? dat ben ik dan :) ik speel 1024x768x32bit alle games op MAX FSAA 4x en Anisothropische filtering op Level 8. Alles loopt vloeiend. ook UT2003 met deze settings alles MAX 8) 1200x1600x32 is nog minder zwaar dan de bovenstaande settings.
Link naar reactie
oww, bedankt voor de tip Ik wil trouwens gaan overclocken (mijn hele systeem, dus niet alleen met de rivatuner) wat zal ik dan doen. In ieder geval de FSB en de multiplyer(ofzoiets) maar zal ik dan ook mijn geheugen op aggressive moeten zetten. Ik wil namelijk rond de 15000 gaan zitten bij de 3d-mark01. mijn mem is van (op moederbord TakeMS??? :-? ) en op de grafische kaart weet ik het niet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...